Нiчний рейс

Як мiнiмум одне достоiнство у цього фiльму e: вiн короткий. Воно й не дивно: скiльки можна побудувати саспенс-сцен на тему “кат i жертва сидять поруч в лiтаку”? Отож, небагато.

Брехло Крейвен. Хто в прес-релiзi казав, що цього разу нiхто не буде бiгати з ножем? Бiгаe, ще й як. (А може, то так званi “труднощi перекладу”? Тодi за брехло вибач, Весе, не переймайся. Але далi не читай.) До того ж бiгають в найгiрших (чи найкращих – все залежить вiд того, як на це дивитися) традицiях “Крику”. Мабуть, по-iншому знiмати Крейвен вже не вмie. Прикро, бо така кiнцiвка була картинi зовсiм не потрiбна. Все ж можна було закiнчити ще в аеропорту одним телефонним дзвiнком. Нi, треба було тягнути сюжет до будинку головноi героiнi i там влаштовувати побиття дитини. Всi пам’ятають, як в аналогiчнiй ситуацii захищалась Сiднi “Трiнiтi” Кембелл з “Дуже страшного кiно”? Тут майже те саме. Не хвилюйтесь, нiчого важливого я не спойлернув. Чи, може, хтось дiйсно думав, що героiню “Нiчного рейсу” вб’ють?

Добиваe навiть не традицiйна для голлiвудських трилерiв двох останнiх десятилiть сила духу i здатнiсть до самозахисту маленьких американських людей (в даному випадку – покоiвки). Хоча й це трохи дратуe. Чому ж це нiколи не дратувало у фiльмах Хiчкока, наприклад? Може, актори кращi були? Ситуацii вiрогiднiшi? Або ж тому, що нiхто пафосно не заявляв у кульмiнацiйний момент: “Я присяглась, що зi мною це нiколи не трапиться знову!”

Як мiнiмум одне достоiнство у цього фiльму e: вiн короткий. Воно й не дивно: скiльки можна побудувати саспенс-сцен на тему “кат i жертва сидять поруч в лiтаку”? Отож, небагато.

Брехло Крейвен. Хто в прес-релiзi казав, що цього разу нiхто не буде бiгати з ножем? Бiгаe, ще й як. (А може, то так званi “труднощi перекладу”? Тодi за брехло вибач, Весе, не переймайся. Але далi не читай.) До того ж бiгають в найгiрших (чи найкращих – все залежить вiд того, як на це дивитися) традицiях “Крику”. Мабуть, по-iншому знiмати Крейвен вже не вмie. Прикро, бо така кiнцiвка була картинi зовсiм не потрiбна. Все ж можна було закiнчити ще в аеропорту одним телефонним дзвiнком. Нi, треба було тягнути сюжет до будинку головноi героiнi i там влаштовувати побиття дитини. Всi пам’ятають, як в аналогiчнiй ситуацii захищалась Сiднi “Трiнiтi” Кембелл з “Дуже страшного кiно”? Тут майже те саме. Не хвилюйтесь, нiчого важливого я не спойлернув. Чи, може, хтось дiйсно думав, що героiню “Нiчного рейсу” вб’ють?

Добиваe навiть не традицiйна для голлiвудських трилерiв двох останнiх десятилiть сила духу i здатнiсть до самозахисту маленьких американських людей (в даному випадку – покоiвки). Хоча й це трохи дратуe. Чому ж це нiколи не дратувало у фiльмах Хiчкока, наприклад? Може, актори кращi були? Ситуацii вiрогiднiшi? Або ж тому, що нiхто пафосно не заявляв у кульмiнацiйний момент: “Я присяглась, що зi мною це нiколи не трапиться знову!”

Нi, добиваe цей фiльм повна некомпетентнiсть негативного персонажа. Вiн, як нам дають зрозумiти, високооплачуваний профi, що спецiалiзуeться, як вiн каже, в тому числi i на державних переворотах. Дурний народ цi терористи. За що вони платять таким неробам? Двiрник з мого пiд’iзду, судячи з виразу його обличчя, мiг би влаштувати переворот не гiрше – принаймнi збиткiв у масштабах будинку вiд нього було б бiльше. А що вмie робити страшний-престрашний пан Джексон? Вiн сам каже, що стрiляe погано. З ножем у нього, як ми бачимо, виходить ще гiрше. Бити вiн не вмie, якщо вищезгадана покоiвка пiсля його найсильнiшого удару приходить до тями вже через пiвгодини. Його нiби то прорахований на сто вiдсоткiв план летить самi знаeте куди тiльки тому, що вiн не змiг передбачити поведiнку пересiчноi американськоi патрiотки, яка швидше поставить пiд загрозу життя власного батька, нiж дасть загинути улюбленому замiснику секретаря служби безпеки. Але e, e в нього справжнiй талант: мiстер Джексон вмie довго i зловiсно базiкати, граючись в психолога або в князя темряви. Тому коли цiй гiдрi (майже буквально) виривають язика, вiн вже нiчого робити не може. I, як останнiй дурень, замiсть того, щоб тiкати, пхнеться в будинок, де його обов’язково заарештують.

Шкода Кiллiана Мерфi, i навiть не через цю роль. Одна погано написана роль – це далеко не кiнець кар’eри. Але, схоже, вiн стане наступним в списку добрих eвропейських акторiв, яких Голлiвуд заштампував у манiячному амплуа. Макдавелл, Сазерленд, Хауер i багато, багато iнших… I от тепер – Мерфi, який за один сезон засвiтився у подiбних ролях у двох фiльмах. Однак в “Бетменi” його доктор Крейн принаймнi вiдробляв своi (i глядача) грошi. Джексон бiльше схожий на невдалий жарт, хоча певний потенцiал у нього був. Просто Крейвен забув, що знiмаe не “Крик”, не напiвпародiю. В “Криках” його манiяки в бiлих масках, якi постiйно падають, коли за кимось женуться, були навiть реалiстичнiшими, бо щоразу виявлялось, що це звичайнi дилетанти – школярi чи студенти чи ще хтось з цього ж списку. А мозковий центр операцii по знищенню важливоi персони з уряду повинен бути бiльш серйозною загрозою.

Все вищесказане зовсiм не значить, що дане кiно не маe жодних шансiв. Дiвчатам з залу процес побиття поганого чоловiка дуже сподобався. Напевно, для них i знiмали.

1 коментар для “Нiчний рейс”

  1. Тут є двоє гарних акторiв, i нормальний (звiсно, дивлячись з чим порiвнювати) сюжет, тому мабуть потрiбно бути менш вибагливим, все ж не високолоба драма. Четвiрки повнiстю заслуговує.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *