Джейсон Стетем

Джейсон Стетем (Jason Statham / Джейсон Стэтем) народився 12 вересня 1972 р. в одному з лондонських районiв, в сiм’i спiвака i танцiвницi. Хоча походження майбутнього актора давало йому можливiсть з самого початку зайнятись шоу-бiзнесом, вiн обрав спортивну кар’eру, а саме стрибки у воду. Стетем був у складi збiрноi на олiмпiадi в Сеулi 1988 р. i впродовж десяти рокiв був членом Нацiональноi асоцiацii зi стрибкiв у воду. Наприкiнцi 90-х рекламний агент, який працював переважно зi спортсменами, запропонував Джейсону взяти участь у рекламнiй кампанii eвропейськоi марки French Connection. Потiм Стетем з’явився в рекламi джинсiв Levi’s, з чого й почалась його модельна кар’eра. Крiм того, у своeму районi Джейсон здобув популярнiсть як вуличний продавець крадених коштовностей та фальшивих парфумiв.

Коли власник French Connection став головним iнвестором фiльму Гая Рiчi <Карти, грошi, два стволи> (1998), вiн познайомив з режисером пiрнальника, модель i торговця-нелегала в однiй особi. Рiчi був заiнтригований темним минулим Стетема. Вiн вiддав колишньому спортсмену одну з чотирьох головних ролей у своiй картинi (Бекон) пiсля того, як, запросивши на проби, запропонував йому перевтiлитись в одного з персонажiв i умовити його купити фальшивi золотi коштовностi. Джейсон був настiльки переконливим, що Рiчi <купив> чотири гарнiтури.

Джейсон Стетем (Jason Statham / Джейсон Стэтем) народився 12 вересня 1972 р. в одному з лондонських районiв, в сiм’i спiвака i танцiвницi. Хоча походження майбутнього актора давало йому можливiсть з самого початку зайнятись шоу-бiзнесом, вiн обрав спортивну кар’eру, а саме стрибки у воду. Стетем був у складi збiрноi на олiмпiадi в Сеулi 1988 р. i впродовж десяти рокiв був членом Нацiональноi асоцiацii зi стрибкiв у воду. Наприкiнцi 90-х рекламний агент, який працював переважно зi спортсменами, запропонував Джейсону взяти участь у рекламнiй кампанii eвропейськоi марки French Connection. Потiм Стетем з’явився в рекламi джинсiв Levi’s, з чого й почалась його модельна кар’eра. Крiм того, у своeму районi Джейсон здобув популярнiсть як вуличний продавець крадених коштовностей та фальшивих парфумiв.

Коли власник French Connection став головним iнвестором фiльму Гая Рiчi <Карти, грошi, два стволи> (1998), вiн познайомив з режисером пiрнальника, модель i торговця-нелегала в однiй особi. Рiчi був заiнтригований темним минулим Стетема. Вiн вiддав колишньому спортсмену одну з чотирьох головних ролей у своiй картинi (Бекон) пiсля того, як, запросивши на проби, запропонував йому перевтiлитись в одного з персонажiв i умовити його купити фальшивi золотi коштовностi. Джейсон був настiльки переконливим, що Рiчi <купив> чотири гарнiтури.

В наступнiй кримiнальнiй комедii Рiчi [<Великий куш>->Великий куш] (2000) актор зiграв роль Турка, яка спочатку була другорядною, однак в процесi зйомок поступово збiльшувалась i врештi-решт перетворилась на головну. Пiсля трьох помiтних, але другорядних <бойових> ролей (<Привиди Марса> з Айсом Кьюбом, <Протистояння> з Джетом Лi, <Кiстколом> з Вiннi Джонсом) настала черга першого особистого хiта Стетема: стрiчка [<Перевiзник>->Перевiзник] (2002), продюсером якоi виступив Люк Бессон, мала великий успiх у глядачiв, яким сподобався образ Френка Мартiна – колишнього десантника, а нинi водiя, який не задаe зайвих питань. Коли актора запросили на проби, вiн повiрити не мiг, що сидить поруч з Бессоном. Пiд час зйомок Джейсону дуже допомогли навички, здобутi в результатi багаторiчних занять боксом, рiзними видами боротьби, кiкбоксингом та пiрнанням з аквалангом. <Нарештi я змiг продемонструвати на екранi результати моiх тренувань, - радiв актор. - У фiльмах Гая у мене не було такоi можливостi>. Однак, як i в стрiчках Рiчi, ключовим моментом образу Мартiна стало його вмiння довго i виразно мовчати.

Далi Джейсон зiграв другорядну роль у техно-трилерi <Пограбування по-iталiйськи> (2003) з Марком Валбергом та Шарлiз Терон i негативну – в картинi <Мобiльник> (2004) з Кiм Бесiнгер. [<Перевiзник-2>->Перевiзник-2] (2005) у прокатi США пройшов навiть краще, нiж перша серiя, проте наступною роботою Стетема став фiлософський трилер Рiчi [<Револьвер>->Револьвер], для якого йому знадобився зовсiм iнший стиль виконання, бiльше пов’язаний з психологieю, нiж з фiзичними вправами.

7 коментарів для “Джейсон Стетем”

  1. Сповіщення: Нестримні | Kinoblog

Залишити відповідь до Dasha Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *