Дум

Назва навiюe ностальгiю на всiх, хто бавився у цю надзвичайно популярну гру у 90-х. На це автори стрiчки i розраховували. I момент, який точно iмiтуe стиль гри (тобто коли глядач разом з героeм починаe вiдстрiл монстрiв “вiд першоi особи”), – найкращий у фiльмi. Але до нього треба витерпiти години пiвтори, а це не так легко.

Смертельну нудьгу навiюe вже сама фабула. Марс, загадковий телепортер, вченi, якi коять казна-що i погано закiнчують, потвори, за якими треба бiгати темними коридорами, щоб в результатi бути вкушеним i перетворитись на одну з них. Скiльки разiв ми вже таке бачили? Хоча на сюжетi комп’ютерноi гри зi сценарieм особливо не розженешся, це зрозумiло. Автори навiть намагались дати двовимiрним персонажам якiсь особистi риси: один – наркоман, iнший – релiгiйний фанатик. Це не дуже допомогло. Але ж режисер Бартковяк вже встиг набити руку на бойовиках (“Ромео маe померти”, “З колиски в могилу”). Цього разу вiн явно почуваeться не в своiй стихii. Блукання коридорами марсiанськоi станцii, пiд час якого зникаe то один, то iнший боeць, швидко стомлюe. Не дуже вражають i спецефекти, чудовиська такого типажу з’являються на екранах мало не щороку, а найпотужнiшу зброю з гри героi застосовують усього два чи три рази.

Назва навiюe ностальгiю на всiх, хто бавився у цю надзвичайно популярну гру у 90-х. На це автори стрiчки i розраховували. I момент, який точно iмiтуe стиль гри (тобто коли глядач разом з героeм починаe вiдстрiл монстрiв “вiд першоi особи”), – найкращий у фiльмi. Але до нього треба витерпiти години пiвтори, а це не так легко.

Смертельну нудьгу навiюe вже сама фабула. Марс, загадковий телепортер, вченi, якi коять казна-що i погано закiнчують, потвори, за якими треба бiгати темними коридорами, щоб в результатi бути вкушеним i перетворитись на одну з них. Скiльки разiв ми вже таке бачили? Хоча на сюжетi комп’ютерноi гри зi сценарieм особливо не розженешся, це зрозумiло. Автори навiть намагались дати двовимiрним персонажам якiсь особистi риси: один – наркоман, iнший – релiгiйний фанатик. Це не дуже допомогло. Але ж режисер Бартковяк вже встиг набити руку на бойовиках (“Ромео маe померти”, “З колиски в могилу”). Цього разу вiн явно почуваeться не в своiй стихii. Блукання коридорами марсiанськоi станцii, пiд час якого зникаe то один, то iнший боeць, швидко стомлюe. Не дуже вражають i спецефекти, чудовиська такого типажу з’являються на екранах мало не щороку, а найпотужнiшу зброю з гри героi застосовують усього два чи три рази.

Тiльки наприкiнцi фiльму ми отримуeмо невеликий сюрприз, i пов’язаний вiн, як не дивно, з Двейном “Скелею” Джонсоном.

Втiм, цього року колишнiй реслер дивуe не вперше. Спочатку був охоронець-гомосексуалiст з “Будь крутiшим” – не шедевр комедii, але Джонсон довiв, що не боiться зламати стереотип “залiзноi людини” i що вмie бути якщо не переконливим, то смiшним. В “Думi” його герой спочатку здаeться братом-близнюком Шварценеггера з “Хижака” – кому ж, як не йому, нищити монстрiв? Однак його роль в сюжетi виявляeться зовсiм iншою: незадовго до кiнця фiльму вiн показуe своe справжнe обличчя мiлiтариста-манiяка, готового вбивати невинних людей за наказом, навiть якщо вiн суперечить здоровому глузду. Найцiкавiше те, що, якщо вдуматись, такий хiд зовсiм не суперечить поведiнцi сержанта протягом всiei картини. I палаючих злiстю очей “Скелi” цiлком достатньо для того, щоб цей поворот здавався цiлком природнiм.

В останнi десять хвилин фiльм стаe жвавiшим i починаe викликати щось схоже на цiкавiсть. Проте вiд провалу це його навряд чи врятуe.

8 коментарів для “Дум”

  1. автор огляду перегнув палку. Фiльм не такий вже й поганий. Сюжет справдi не занадто оригiнальний, але цiком нормальний для такого типу фiльмiв. Ізюиминка фiльму в iншому: це передача атмосфери гри ДУМ 3. Фiльм насичений “фiшками”, якi зрозумiють тiльки геймери. Фiльм i гра складають одне цiле. Той хто не грався не сприйме його повнiстю…

    Так а чому в Кiноблозi я не бачив огляду Final Fantasy Advent Children? – теж iгрова екранiзацiя, тiлькi на вiдмiну вiд ДУМа має не тiльки iнтерпретацiю iгрового процесу, але й потужний мистецький потенцiал

  2. Стосовно всьому свiй час: Дум пiзнiше вийшов i фiльм значно гiрший. Виходить явна дискредитацiя.

    Стосовно геймеру геймерове: потрiбно уточняти специфiку фiльма, а не банально обсирати. А якщо автор не розумiє фiльм (не тому що тупий, а тому що iншi iнтереси в життi), то вiн не має права писати рев’ю

  3. Дискримiнацiї, а тим бiльше дискредитацiї, немає — ми обираємо з тих фiльмiв, якi можна переглянути в кiнотеатрах або по телебаченню. Якщо є бажання написати рецензiю на Final Fantasy Advent Children для КiноБлогу — будь-ласка, сконтактуйте зi мной по поштi або ICQ, якi вказанi та сторiнцi Про КiноБлог
    http://kinoblog.com/about-kinoblog

  4. ну що тут доповiсти……автор рев’ю не грався в Дум3 i тому супероб’єктивною iнформацiю назвати не можна..отже

    як я зрозумiв(чи не зрозумiв), режисер намагався “приклеїтися” до сюжету гри i це логiчно, але сюжет гри є набагато ширший i має досить насичену iсторiю i так далi, тобто говорити “…що ж ви хотiли, це ж всього гра” не можна……режисер вiдтворював сюжет досить погано – замало часу було для цього вiдведено….(iгровий час Дум 3 складає приблизно 30 годин iгрового часу)…передати атмосферу техногенних примiщень художникам i декораторам далося практично на “вiдмiнно”..знайомi текстури, перетворенi в реальнi стiни – це все ворушило спогади на кшталт “я тут був” 🙂
    сюжетна лiнiя вiдтворена нiяково – провина в цьому не тiльки режисера але i тих, хто фiнансував проект – все ж таки грошенят на ефекти вони просто не дали в лостатнiй мiрi, i тому пiд ударом залишилися такi ключовi моменти, як (на мою думку звiсно):
    – прибуття на Марс – якийсь “блювотний” телепорт, коли згiдно сюжету, прилiтають на Марс на красенi – космiчному кораблi….i сам факт прибуття з вiдтворенням рампи для вихолду з корабля вже би зiграв на користь атмосферностi..взагалi, авторам потрiбно було вiдтворити на плiвацi прибуття з самої гри – вже би в глядача робилося морторошно всерединi “..зараз вони вийдуть, а тут коридор, ячерез який i я йшов”…або щось таке….i якщо ю насправдi по фiльму герої з цього почали – був би просто суперський момент
    – отримання зброї i демонстрацiя їхнiх характеристик( а зброї цiєї не так багато)…по перше i найголовнiше – Плазма-ган(зовсiм в фiльмi не вiдображений) – це був витвiр мистецтва студii “АйДi Софтвер” i Кармака(не плутати з професором Кармаком iз стрiчки)…один момент перезарядження такої зброї – це вже витвiр мистецтва..крiм цього, BFG, як автор рев’ю зазначив, було використано всього триччi….
    – вiдтворення телепортера суто iз гри а не створення якоїсь субстанцiї, яка засмоктує тебе…..велитенськi декорацiї зробили би своє дiло – глядац був би приголомшений розмiрами i формою
    – монтри…..тут не буду особливо розпилюватися – їх мало i не видно, що i як..
    – показ моментiв розкопок i вiдтворення артефакту “Душекуб”…..це однозначно повинно було би бути..нехай суть би трансформували, але показати таку рiч – справа честi (мiнус декораторам i фiнансистам)…
    – психiчний розлад героїв…..в грi в героя при вiдвiдуваннi певних мiсць трапляються “глюки” – якiсь голоси, кров, яка тече по стiнах i взагалi моторошня повна….це б також дозволило глядачевi влитися в атмосферу Дум
    решту аналiзувати на разi не беруся, якто – гра героїв кiнострiчки, переживання i почуття – просто не вважаю себе спецiалiстом для цього.
    все подане вище є моєю особистою думкою, яка не далека вiд правди, якщо є якiсь думкi, якi не спiвпадають з моєю – готовий сперичатися 🙂 …адже у суперечцi i знаходиться iстина 🙂
    Buzon

  5. Я не грав у Doom 3. Але менi сподобалося. Зрозумiло, що це не шедевр кiномистецтва. Але для свого жанру це вiдмiнний фiльм, якщо порiвнювати його з iншими подiбними фiльмами. По-перше трохи страшний, по-друге солдати дiють рацiонально – а не бiгають по одинцi по усьому комплексу, по-третє цiкавий момент з невиконанням наказiв солдатом, i т. д .

  6. Ше один дурний гамериканський фантастіко бойовик… Йшов в кінопалац з надією на шось нормальне… А оказалась дурість… Були деякі моменти звичайно хороші, але… Але не витягнули… Назва не відповідає очікуванням.
    Хоча для “загального розвитку” подивиться можна :)))

Залишити відповідь до Олексiй Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *