Траффiк

Траффiк (Traffic / Траффик). США, 2000. Режисер Стiвен Содерберг. У ролях: Майкл Даглас, Кетрiн Зiта-Джонс, Деннiс Квейд, Бенiцiо Дель Торо, Стiвен Бауер, Дон Чiдл, Луiс Гусман, Мiгель Феррер.

К1, недiля 20 листопада, 21.05

Очоливши Бюро по боротьбi з наркотиками, суддя Роберт Вейкфiлд (Даглас) оголошуe “хрестовий похiд” проти могутнiх картелiв. Однак насправдi американськi спецслужби виявляються лише пiшаками у складнiй грi двох конкуруючих мафiозних кланiв…

Стрiчка Содерберга стала свiдченням його остаточного переходу з рядiв незалежних кiнематографiстiв до офiцiйного Голлiвуду, про що сам постановник висловився наступним чином: “Я бiльше не хочу, щоб моi фiльми дивилися в туалетi”. Звернувшись до сюжету давнього англiйського телесерiалу, 37-рiчний режисер зняв кримiнальну драму у кращих традицiях американських “проблемних” картин, якi так полюбляe Кiноакадемiя. Компенсувавши “мильнiсть” першоджерела песимiстичним поглядом на результати вiйни з наркоторговцями, Содерберг забезпечив стрiчцi як стомiльйоннi касовi збори, так i численнi призи (зокрема 4 “Оскари” та 2 “Золотi Глобуси”). Водночас митець намагався подбати про свою репутацiю новатора i, виступивши ще й оператором фiльму (пiд псевдонiмом Пiтер Ендрюс), вигадливо поекспериментував з кольором, ракурсами та рухом камери. Проте нагородження режисера “Траффiка” “Оскаром” викликало досить бурхливу реакцiю: багато критикiв вважали, що яскравi i масштабнi роботи Рiдлi Скотта (“Гладiатор”) та Анга Лi (“Тигр скрадаeться, дракон ховаeться”) все ж таки бiльш гiднi престижноi премii.

Траффiк (Traffic / Траффик). США, 2000. Режисер Стiвен Содерберг. У ролях: Майкл Даглас, Кетрiн Зiта-Джонс, Деннiс Квейд, Бенiцiо Дель Торо, Стiвен Бауер, Дон Чiдл, Луiс Гусман, Мiгель Феррер.

К1, недiля 20 листопада, 21.05

Очоливши Бюро по боротьбi з наркотиками, суддя Роберт Вейкфiлд (Даглас) оголошуe “хрестовий похiд” проти могутнiх картелiв. Однак насправдi американськi спецслужби виявляються лише пiшаками у складнiй грi двох конкуруючих мафiозних кланiв…

Стрiчка Содерберга стала свiдченням його остаточного переходу з рядiв незалежних кiнематографiстiв до офiцiйного Голлiвуду, про що сам постановник висловився наступним чином: “Я бiльше не хочу, щоб моi фiльми дивилися в туалетi”. Звернувшись до сюжету давнього англiйського телесерiалу, 37-рiчний режисер зняв кримiнальну драму у кращих традицiях американських “проблемних” картин, якi так полюбляe Кiноакадемiя. Компенсувавши “мильнiсть” першоджерела песимiстичним поглядом на результати вiйни з наркоторговцями, Содерберг забезпечив стрiчцi як стомiльйоннi касовi збори, так i численнi призи (зокрема 4 “Оскари” та 2 “Золотi Глобуси”). Водночас митець намагався подбати про свою репутацiю новатора i, виступивши ще й оператором фiльму (пiд псевдонiмом Пiтер Ендрюс), вигадливо поекспериментував з кольором, ракурсами та рухом камери. Проте нагородження режисера “Траффiка” “Оскаром” викликало досить бурхливу реакцiю: багато критикiв вважали, що яскравi i масштабнi роботи Рiдлi Скотта (“Гладiатор”) та Анга Лi (“Тигр скрадаeться, дракон ховаeться”) все ж таки бiльш гiднi престижноi премii.

Зазвичай “зiрки” охоче беруть участь у подiбних картинах, сподiваючись розширити власний акторський дiапазон i здобути прихильнiсть Кiноакадемii. Наприклад, Кетрiн Зета-Джонс погодилась знiматися у стрiчцi Содерберга, перебуваючи на шостому мiсяцi вагiтностi. В результатi акторка, чиi попереднi досягнення не справляли враження на критикiв (вона навiть претендувала на “титул” найгiршоi актриси 1999 року), отримала номiнацiю на “Золотий глобус”. Однак справжнiм трiумфатором став Дель Торо, який переконливо зiграв чесного мексиканського полiцейського Хав’eра Родрiгеса. 34-рiчний уродженець Пуерто-Рiко ранiше не був знаний широкiй публiцi, оскiльки вiддавав перевагу цiкавим низькобюджетним проектам (“Звичайнi пiдозрюванi”, “Баскiя”, “Страх i ненависть у Лас-Вегасi”). Вiдзначений за роль другого плану у “Траффiку”, здаeться, усiма можливими призами (“Оскар”, “Золотий Глобус”, нагорода Гiльдii акторiв, премiя Берлiнського кiнофестивалю та iншi), Дель Торо вiдразу потрапив до поля зору продюсерiв i отримав запрошення знятися у фiльмi про Че Гевару.

1 коментар для “Траффiк”

  1. 100%-комерцiйна стрiчка (Содерберга бiльше не дивляться в туалетах) iз талановитими режисером/оператором, акторами та i всiєю командою в своїй популярностi закручена все ж навколо Дугласа i героя Дугласа iз його роботою та сiмейними проблемами.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *