Лейк Плесiд – озеро жаху

Лейк Плесiд – озеро жаху (Lake Placide / Лейк Плесид – озеро страха). США, 1999. Режисер Стiв Майнер. У ролях: Бiлл Пуллман, Брiджитт Фонда, Олiвер Платт.

ТРК “Украiна”, понедiлок 20 червня, 1.30

Комедiйний фiльм жахiв. У маленькому провiнцiйному мiстечку, розташованому бiля лiсового озера, знаходять спотворенi тiла людей та худоби. З’ясовуeться, що жахливi вбивства вчинив величезний крокодил, який живе в озерi. У жорстоку сутичку з страхiтливим чудовиськом вступають мiсцевий шериф (Пуллман), молода журналiстка (Фонда) та ексцентричний вчений (Платт). Та, виявляeться, в озерi мешкаe не один крокодил… Блiда копiя легендарних “Щелеп”, хоча й зроблена з “чорним” гумором. Картину не рятуe участь вiдомих акторiв та добрi спецефекти вiд фiрми “Дiгiтал Домейн”.

Лейк Плесiд – озеро жаху (Lake Placide / Лейк Плесид – озеро страха). США, 1999. Режисер Стiв Майнер. У ролях: Бiлл Пуллман, Брiджитт Фонда, Олiвер Платт.

ТРК “Украiна”, понедiлок 20 червня, 1.30

Комедiйний фiльм жахiв. У маленькому провiнцiйному мiстечку, розташованому бiля лiсового озера, знаходять спотворенi тiла людей та худоби. З’ясовуeться, що жахливi вбивства вчинив величезний крокодил, який живе в озерi. У жорстоку сутичку з страхiтливим чудовиськом вступають мiсцевий шериф (Пуллман), молода журналiстка (Фонда) та ексцентричний вчений (Платт). Та, виявляeться, в озерi мешкаe не один крокодил… Блiда копiя легендарних “Щелеп”, хоча й зроблена з “чорним” гумором. Картину не рятуe участь вiдомих акторiв та добрi спецефекти вiд фiрми “Дiгiтал Домейн”.

Нестримнi

Нестримнi (Riders / Неудержимые). Канада, 2002. Режисер Жерар Пiре. У ролях: Стiвен Дорф, Наташа Хенстрiдж, Брюс Пейн, Стiвен Беркофф, Стiвен Маккартi, Карен Клiше, Клi Беннетт, Том Маккамус, Ален Гоулем, Андреас Анерг.

ICTV, недiля 19 червня, 19.05

Група спортсменiв-екстремалiв успiшно грабуe банки, причому iх основною метою e не грошi, а гострi вiдчуття. Корумпований лейтенант полiцii (Пейн) вистежуe молодих злочинцiв i замовляe iм нове пограбування, проте ватажок банди (Дорф) маe iншi плани… Швидкiсть та карколомнi трюки – це головний козир французького режисера Пiре (“Таксi”). У “Нестримних” безлiч вражаючих епiзодiв переслiдувань, частину яких знiмали “вживу”, а решту створили за допомогою комп’ютера. Трюки у фiльмi виконувала команда каскадерiв Мiшеля Жюльeнна, а спецефектами займалася Eва Родрiгес, разом з якою Пiре ранiше працював над “Таксi” та кiлькома рекламними роликами. Головним виконавцям також довелося докласти чимало зусиль: Дорф, наприклад, у сценах сходження знiмався без дублера. Що ж стосуeться сюжету, то сказати про нього просто нема чого – його майже немаe.

Нестримнi (Riders / Неудержимые). Канада, 2002. Режисер Жерар Пiре. У ролях: Стiвен Дорф, Наташа Хенстрiдж, Брюс Пейн, Стiвен Беркофф, Стiвен Маккартi, Карен Клiше, Клi Беннетт, Том Маккамус, Ален Гоулем, Андреас Анерг.

ICTV, недiля 19 червня, 19.05

Група спортсменiв-екстремалiв успiшно грабуe банки, причому iх основною метою e не грошi, а гострi вiдчуття. Корумпований лейтенант полiцii (Пейн) вистежуe молодих злочинцiв i замовляe iм нове пограбування, проте ватажок банди (Дорф) маe iншi плани… Швидкiсть та карколомнi трюки – це головний козир французького режисера Пiре (“Таксi”). У “Нестримних” безлiч вражаючих епiзодiв переслiдувань, частину яких знiмали “вживу”, а решту створили за допомогою комп’ютера. Трюки у фiльмi виконувала команда каскадерiв Мiшеля Жюльeнна, а спецефектами займалася Eва Родрiгес, разом з якою Пiре ранiше працював над “Таксi” та кiлькома рекламними роликами. Головним виконавцям також довелося докласти чимало зусиль: Дорф, наприклад, у сценах сходження знiмався без дублера. Що ж стосуeться сюжету, то сказати про нього просто нема чого – його майже немаe.

Крiстiан Бейл

Крiстiан Чарлз Фiлiпп Бейл народився 30 сiчня 1974 р. у Пемброкширi (Захiдний Уельс). Його батько, Дейвiд Бейл, був пiлотом комерцiйних авiалiнiй з Пiвденноi Африки, а мати, Дженнiфер, – цирковою артисткою. Сiм’я багато переiздила: Крiстiан розповiдаe, що за першi 15 рокiв свого життя встиг змiнити 15 рiзних мiст по всiй Англii. Деякий час родина жила в Португалii. Потiм батьки розлучились: мати залишилась в Англii, а батько, активний учасник рiзних рухiв на захист тварин, жiнок та голодних, перебрався в Лос-Анджелес i повнiстю присвятив себе громадськiй дiяльностi.

Крiстiан Чарлз Фiлiпп Бейл (Christian Bale) народився 30 сiчня 1974 р. у
Пемброкширi (Захiдний Уельс). Його батько, Дейвiд Бейл, був пiлотом
комерцiйних авiалiнiй з Пiвденноi Африки, а мати, Дженнiфер, – цирковою
артисткою. Сiм’я багато переiздила: Крiстiан розповiдаe, що за першi 15
рокiв свого життя встиг змiнити 15 рiзних мiст по всiй Англii. Деякий
час родина жила в Португалii. Потiм батьки розлучились: мати залишилась
в Англii, а батько, активний учасник рiзних рухiв на захист тварин,
жiнок та голодних, перебрався в Лос-Анджелес i повнiстю присвятив себе
громадськiй дiяльностi.

Дiд та двоюрiдний дiд Крiстiана мали
вiдношення до кiно. Останнiй, Рекс Бейл, був досить вiдомим британським
актором i знявся у понад 20 фiльмах. Крiстiан вперше з’явився на
британських телеекранах у 8 рокiв, знявшись в рекламних роликах
“Ленору”. У 10 рокiв Бейл дебютував на професiйнiй сценi Вест-Енду в
постановцi The Nerd, де його партнером був популярний комiк Ровен
Аткiнсон. На телебаченнi його першою помiтною роботою стала роль
Олексiя Романова у мiнi-серiалi “Анастасiя: таeмниця Анни” (1986).
Наступного року Крiстiан знявся у стрiчцi спiльного виробництва СРСР,
Швецii, Норвегii та Англii “Мiо, мiй Мiо” Володимира Грамматiкова, для
якоi десять днiв вчився азам верховоi iзди. А далi Стiвен Спiлберг
вибрав його з 4000 претендентiв на головну роль у картинi “Iмперiя
сонця” (1987). Фiльм в цiлому був визнаний не дуже вдалим, але Бейла
вiдзначили нагородою Нацiональноi асоцiацii кiнокритикiв у номiнацii
“Видатна робота молодого актора”, а також премieю Young Artist Award.

Пiсля “Iмперii сонця” Крiстiан зрозумiв, що значить бути молодою
знаменитiстю. Рекламна кампанiя, пов’язана з виходом стрiчки,змусила
його назавжди зненавидiти об’eктиви телекамер. “Я благав батькiв не
примушувати мене знову робити щось подiбне”, – згадуe актор. Наступнi
два роки вiн не знiмався зовсiм, а у 1989-1991 рр. зiграв у трьох
екранiзацiях – в “Генрiху V”, “Островi скарбiв” та в детективi Джона Ле
Карре “Вбивство по-джентльменськи”. Однак переломним моментом у кар’eрi
Бейла стала робота в мюзиклi “Продавцi новин” (1992), спецiально для
якого вiн разом з iншими молодими виконавцями два з половиною мiсяцi
вчився танцям, спiву i бойовим мистецтвам. Пiсля виходу фiльму Крiстiан
твердо вирiшив стати справжнiм актором i переiхав в Лос-Анджелес, до
батька.

У 1992-2003 рр. Бейл знявся у 17 фiльмах, найвiдомiшими з яких e
“Маленькi жiнки” (1994), “Американський психоз” (2000), “Шафт” (2000),
“Вибiр капiтана Кореллi” (2001) та “Еквiлiбрiум” (2002). Вiн також брав
участь в озвучуваннi анiмацiйного хiта “Покахонтас” (1995). Пiд час
зйомок в “Маленьких жiнках” актор подружився з Вайноною Райдер, яка
досi називаe його одним з найулюбленiших людей. Крiстiан пробувався на
роль Меркуцiо в “Ромео i Джульeттi” (1996), але не отримав ii. Потiм
вiн претендував на роль Джека Доусона в “Титанiку”, але Джеймс Кемерон
не захотiв, щоб обидвi головнi ролi (американцiв) виконували англiйцi.
Актор привернув до себе увагу в екранiзацii роману Джулiана Барнса
“Метроленд” (1997), не загубився в зоряному складi виконавцiв в
адаптацii п’eси Шекспiра “Сон в лiтню нiч” (1999) i зiграв Iсуса в
телепостановцi 1999 р. “Марiя, мати Iсуса”.

На роль в трилерi “Американський психопат” спочатку вибрали Бейла, потiм
ЗМI повiдомили, що головного героя гратиме Леонардо Дi Капрiо, але на
екранi глядачi побачили все ж таки Крiстiана. Для того, щоб зiграти
манiяка Патрiка Бейтмана, вiн замiнив собi чотири переднiх зуба. За цю
роботу Бейл був номiнований на премiю Iнтернет-критикiв, лондонських
критикiв i на нагороду Empire Award як найкращий британський актор року.

Ювiлейний випуск Entertainment Weekly назвав Бейла однieю з 8 найбiльш
культових фiгур останнього десятилiття i одним з найбiльш творчих людей
в iндустрii розваг, а Premiere – одним з найяскравiших акторiв молодше
30 рокiв. У 2003 р. Крiстiан знявся в драмi незалежного режисера Лiзи
Холоденко “Лавровий каньон”, а в 2004-му – у психологiчному трилерi
“Машинiст”.
29 сiчня 2000 р. Бейл одружився з Сiбi Блазiч, колишньою фотомоделлю, а
нинi незалежним продюсером короткометражних фiльмiв. Вiн бере активну
участь в роботi багатьох громадських органiзацiй, переважно тих, що
займаються захистом тварин. За допомогою членiв свого фан-клубу в
Iнтернетi актор навiть усиновив… горилу.

Фани Бейла називали його наступним агентом 007, претендентом на роль
професора Люпiна в “Гаррi Поттерi”, проте актор вiддав перевагу ролi
Бетмена у картинi Крiстофера Нолана
.

Казино

“Казино” (Casino / Казино). США, 1995. Режисер Мартiн Скорсезе. У ролях: Роберт Де Нiро, Шерон Стоун, Джо Пешi, Джеймс Вудс, Дон Рiклс, Кевiн Поллак.

СТБ, субота 18 червня, 23.10

Сем Родстiн (Де Нiро) та його друг-гангстер (Пешi) були посланi в Лас-Вегас, щоб керувати великим казино, яке завдяки iхнiм старанням перетворилось на головне джерело прибуткiв для мафii. Однак амбiцii двох друзiв швидко призводять до конфлiктiв мiж ними. Ситуацiя ще бiльш ускладнюeться, коли мiж ними стаe колишня повiя, а тепер дружина Родстiна (Стоун)…

Черговий гангстерський епос Скорсезе поступаeться не тiльки його раннiм роботам, а й схожiй за тематикою стрiчцi “Хорошi хлопцi” (1990). Де Нiро i Пешi, улюбленцi режисера, не вперше грають подiбнi ролi i цього разу нiчого особливо цiкавого не запропонували – тiльки свiй звичайний високопрофесiйний рiвень гри. Якщо хтось i змiг здивувати усiх, то це Шерон Стоун, яка за роль в “Казино” отримала “Золотий глобус” i була номiнована на “Оскар”. Судячи з усього, ця роль залишиться найкращою у ii доробку.

Казино (Casino /
Казино). США, 1995. Режисер Мартiн Скорсезе. У ролях: [Роберт Де Нiро->], Шерон
Стоун, Джо Пешi, Джеймс Вудс, Дон Рiклс, Кевiн Поллак.

СТБ, субота 18 червня, 23.10

Сем
Родстiн (Де Нiро) та його друг-гангстер (Пешi) були посланi в Лас-Вегас, щоб
керувати великим казино, яке завдяки iхнiм старанням перетворилось на головне
джерело прибуткiв для мафii. Однак амбiцii двох друзiв швидко призводять до
конфлiктiв мiж ними. Ситуацiя ще бiльш ускладнюeться, коли мiж ними стаe
колишня повiя, а тепер дружина Родстiна (Стоун)…

Черговий гангстерський епос
Скорсезе поступаeться не тiльки його раннiм роботам, а й схожiй за тематикою
стрiчцi “Хорошi хлопцi” (1990). Де Нiро i Пешi, улюбленцi режисера, не вперше
грають подiбнi ролi i цього разу нiчого особливо цiкавого не запропонували –
тiльки свiй звичайний високопрофесiйний рiвень гри. Якщо хтось i змiг здивувати
усiх, то це Шерон Стоун, яка за роль в “Казино” отримала “Золотий глобус” i
була номiнована на “Оскар”. Судячи з усього, ця роль залишиться найкращою у ii
доробку.

Дев’ять ярдiв

Дев’ять ярдiв (The Whole Nine Yards / Девять ярдов). США, 2000. Режисер Джонатан Лiнн. У ролях: Брюс Вiллiс, Метью Перрi, РозаннаАркетт, Майкл Кларк Данкан, Наташа Хенстрiдж, Кевiн Поллак.

ICTV, субота 18 червня, 21.00

Зубний лiкар “Оз” Озеранський (Перрi), якого весь час нервують дружина та теща, випадково дiзнаeться, що його новий сусiд Джиммi Джонс (Вiллiс) – колишнiй кiллер, який працював на мафiю i тепер переховуeться вiд неi. Невдовзi i сам лiкар опиняeться у центрi небезпечних пригод з гангстерами… Пiсля “Армагеддону” та “Облоги” Вiллiс заявив, що “сховав своi гвинтiвки у комору” i вирiшив вiдпочити вiд бойовикiв, якi йому набридли. Справжньою ж причиною цього, напевно, слiд вважати “Золоту малину”, премiю найгiршому актору, присуджену суперзiрцi за “досягнення” у 1998 роцi. Актор зiзнавався, що втратив колишню комедiйну форму i не вiдчуваe себе впевнено у цьому жанрi. У “Дев’яти ярдах” це дiйсно помiтно, хоча й компенсуeться непоганою грою Перрi, вiдомого за телесерiалом “Друзi”. Загалом “Дев’ять ярдiв” – досить кумедний фiльм, який пародiюe типовi ситуацii з вiдомих бойовикiв, в тому числi i за участю Вiллiса, наприклад, з “Шакала”. Його касовi збори також були непоганими: 54 млн. доларiв у прокатi США. Натомiсть продовження фiльму, яке з’явилось у 2004 р., стало повним провалом.

Дев’ять ярдiв (The Whole Nine Yards / Девять ярдов). США, 2000. Режисер Джонатан
Лiнн. У ролях: Брюс Вiллiс, Метью Перрi, РозаннаАркетт,
Майкл Кларк Данкан, Наташа Хенстрiдж, Кевiн Поллак.

ICTV, субота 18 червня, 21.00

Зубний
лiкар “Оз” Озеранський (Перрi), якого весь час нервують дружина та теща,
випадково дiзнаeться, що його новий сусiд Джиммi Джонс (Вiллiс) – колишнiй
кiллер, який працював на мафiю i тепер переховуeться вiд неi. Невдовзi i сам
лiкар опиняeться у центрi небезпечних пригод з гангстерами… Пiсля
“Армагеддону” та “Облоги” Вiллiс заявив, що “сховав своi гвинтiвки у комору” i
вирiшив вiдпочити вiд бойовикiв, якi йому набридли. Справжньою ж причиною
цього, напевно, слiд вважати “Золоту малину”,
премiю найгiршому актору, присуджену суперзiрцi за “досягнення” у 1998
роцi. Актор зiзнавався, що втратив колишню комедiйну форму i не вiдчуваe себе
впевнено у цьому жанрi. У “Дев’яти ярдах” це дiйсно помiтно, хоча й
компенсуeться непоганою грою Перрi, вiдомого за телесерiалом “Друзi”. Загалом
“Дев’ять ярдiв” – досить кумедний фiльм, який пародiюe типовi ситуацii з
вiдомих бойовикiв, в тому числi i за участю Вiллiса, наприклад, з “Шакала”. Його
касовi збори також були непоганими: 54 млн. доларiв у прокатi США. Натомiсть
продовження фiльму, яке з’явилось у 2004 р., стало повним провалом.

Вид згори краще

Вид згори краще (View From the Top / Вид сверху лучше). США, 2003. Режисер Бруно Баррето. У ролях: Гвiнет Пелтроу, Крiстiна Епплгейт, Марк Руффало, Келлi Престон, Майк Маeрс, Роб Лоу, Кендiс Берген, Джошуа Малiна, Джон Полiто, Кончетта Томей, Робiн Петерсон.

“Новий канал”, субота 18 червня, 19.20

Провiнцiалка Донна (Пелтроу) мрie втекти зi свого маленького мiстечка i досягти успiху. З усiх можливих шляхiв героiня обираe професiю стюардеси, тому що напередоднi прочитала автобiографiю знаменитоi представницi цiei професii (Берген). Проте Доннi доведеться подолати чимало перешкод, головною з яких e ii найкраща подруга (Епплгейт)… Прем’eру картини Баррето призначили на 19 квiтня 2002 р., але потiм переносили на 16 серпня, 18 жовтня i нарештi на 24 сiчня 2003 р. Цей факт e досить красномовним: у першi тижнi пiсля Рiздва на екрани США виходять тiльки зовсiм безнадiйнi проекти, якi глядач не захоче дивитись в iнший час. I причина цього навiть не в тому, що пiсля трагiчних вересневих подiй 2001 р. будь-яка стрiчка, пов’язана з “повiтряними” професiями, сприймалась американською публiкою, м’яко кажучи, без особливого ентузiазму. Бразильський режисер Баррето (“Дона Флор i два ii чоловiки”) та продюсери з компанii “Мiрамакс” чомусь вирiшили, що для того, щоб створити бiльш-менш вдалу романтичну комедiю, достатньо запросити у свiй фiльм “оскарiвську” лауреатку Пелтроу, популярного комiка Маeрса i кiлькох призабутих зiрок на ролi другого плану (Берген, Престон, Лоу). Однак жахливий, сповнений штампiв сценарiй Ерiка Волда, який нагадуe скорочений варiант мексиканськоi “мильноi опери”, перекреслив будь-якi надii на глядацький успiх “Виду згори” (13 млн. доларiв у прокатi США).

Вид згори краще (View From the Top / Вид сверху лучше). США, 2003. Режисер Бруно Баррето. У ролях: Гвiнет Пелтроу, Крiстiна Епплгейт, Марк Руффало, Келлi Престон, Майк Маeрс, Роб Лоу, Кендiс Берген, Джошуа Малiна, Джон Полiто, Кончетта Томей, Робiн Петерсон.

“Новий канал”, субота 18 червня, 19.20

Провiнцiалка Донна (Пелтроу) мрie втекти зi свого маленького мiстечка i досягти успiху. З усiх можливих шляхiв героiня обираe професiю стюардеси, тому що напередоднi прочитала автобiографiю знаменитоi представницi цiei професii (Берген). Проте Доннi доведеться подолати чимало перешкод, головною з яких e ii найкраща подруга (Епплгейт)… Прем’eру картини Баррето призначили на 19 квiтня 2002 р., але потiм переносили на 16 серпня, 18 жовтня i нарештi на 24 сiчня 2003 р. Цей факт e досить красномовним: у першi тижнi пiсля Рiздва на екрани США виходять тiльки зовсiм безнадiйнi проекти, якi глядач не захоче дивитись в iнший час. I причина цього навiть не в тому, що пiсля трагiчних вересневих подiй 2001 р. будь-яка стрiчка, пов’язана з “повiтряними” професiями, сприймалась американською публiкою, м’яко кажучи, без особливого ентузiазму. Бразильський режисер Баррето (“Дона Флор i два ii чоловiки”) та продюсери з компанii “Мiрамакс” чомусь вирiшили, що для того, щоб створити бiльш-менш вдалу романтичну комедiю, достатньо запросити у свiй фiльм “оскарiвську” лауреатку Пелтроу, популярного комiка Маeрса i кiлькох призабутих зiрок на ролi другого плану (Берген, Престон, Лоу). Однак жахливий, сповнений штампiв сценарiй Ерiка Волда, який нагадуe скорочений варiант мексиканськоi “мильноi опери”, перекреслив будь-якi надii на глядацький успiх “Виду згори” (13 млн. доларiв у прокатi США).

Бетмен: Початок

Довгоочiкуване повернення Бетмена, схоже, виправдало роки очiкування (потрiбен був час, щоб глядач оговтався вiд попсового несмаку “Бетмена i Робiна” та вiд крижаного Термiнатора). “Бетмен: Початок” сподобаeться усiм, хто знаe, яким головний персонаж маe бути, яким вiн був задуманий i яким вiн був у комiксовому першоджерелi. Однак фiльм може сподобатись не всiм прихильникам чотирьох попереднiх стрiчок про Людину-Кажана – вiн дуже вiдрiзняeться вiд своiх попередникiв.

По-перше, новий Лицар Ночi живе i дie у цiлком реальному свiтi. У цьому Готемi немаe мiсця фантасмагоричним декорацiям, якi панували у картинах Тiма Бертона i Джоела Шумахера. Тобто декорацii e й тут, i вони вражають, але на них не перекладаeться змiстовне навантаження фiльму. По-друге, у попереднiх “Бетменах” центральною фiгурою стрiчки завжди був суперлиходiй, який крав у заголовного героя глядацьку увагу (i це було дуже добре, хоча зараз мова не про це), – Джокер, Жiнка-Кiшка, Рiддлер, мiстер Фрiз. Цього разу центральною фiгурою у картинi однозначно e Брюс Вейн, тобто Бетмен. Тут теж e вартi уваги лиходii, але iхнiй екранний час обмежений, i на титул зiрки фiльму вони не претендують. По-третe – майже повна вiдсутнiсть гумору. Гумор, часто “чорний”, жорстокий, джокерiвський, був невiд’eмною частиною Бет-тетралогii 90-х. В “Початку” – тiльки кiлька коротких жартiв, якi не роблять погоди. Замiсть цього e те, чого не було нi у Бертона, нi у Шумахера, – детективна iнтрига i несподiваний хiд у фiналi. Нове столiття даруe нам нового кiно-Бетмена, iншого, трагiчного й серйозного, але достатньо переглянути першi 20 хвилин “Початку”, щоб зрозумiти, що своe право на життя вiн заробив.

Для iнформацii набагато бiльше iнформацii про Бетмена i особливо його ворогiв можна знайти на сайтi EmperorJoker.

Довгоочiкуване повернення Бетмена, схоже, виправдало роки очiкування (потрiбен був час, щоб глядач оговтався вiд попсового несмаку “Бетмена i Робiна” та вiд крижаного Термiнатора). “Бетмен: Початок” сподобаeться усiм, хто знаe, яким головний персонаж маe бути, яким вiн був задуманий i яким вiн був у комiксовому першоджерелi. Однак фiльм може сподобатись не всiм прихильникам чотирьох попереднiх стрiчок про Людину-Кажана – вiн дуже вiдрiзняeться вiд своiх попередникiв.

По-перше, новий Лицар Ночi живе i дie у цiлком реальному свiтi. У цьому Готемi немаe мiсця фантасмагоричним декорацiям, якi панували у картинах Тiма Бертона i Джоела Шумахера. Тобто декорацii e й тут, i вони вражають, але на них не перекладаeться змiстовне навантаження фiльму. По-друге, у попереднiх “Бетменах” центральною фiгурою стрiчки завжди був суперлиходiй, який крав у заголовного героя глядацьку увагу (i це було дуже добре, хоча зараз мова не про це), – Джокер, Жiнка-Кiшка, Рiддлер, мiстер Фрiз. Цього разу центральною фiгурою у картинi однозначно e Брюс Вейн, тобто Бетмен. Тут теж e вартi уваги лиходii, але iхнiй екранний час обмежений, i на титул зiрки фiльму вони не претендують. По-третe – майже повна вiдсутнiсть гумору. Гумор, часто “чорний”, жорстокий, джокерiвський, був невiд’eмною частиною Бет-тетралогii 90-х. В “Початку” – тiльки кiлька коротких жартiв, якi не роблять погоди. Замiсть цього e те, чого не було нi у Бертона, нi у Шумахера, – детективна iнтрига i несподiваний хiд у фiналi. Нове столiття даруe нам нового кiно-Бетмена, iншого, трагiчного й серйозного, але достатньо переглянути першi 20 хвилин “Початку”, щоб зрозумiти, що своe право на життя вiн заробив.

Те, що на головну роль взяли актора вiдносно маловiдомого – великий плюс. Так, дехто згадаe манiяка з “Американського психозу”, дехто впiзнаe бiйця з майбутнього з “Еквiлiбрiуму”, але бiльшiсть побачить на екранi просто Бетмена. У попереднiх картинах ми бачили Кiтона в костюмi Бетмена, Кiлмера в костюмi Бетмена, Клунi в костюмi Бетмена. А Крiстiан Бейл настiльки точно вiдповiдаe образу цього героя (i за зовнiшнiстю, i за темпераментом), що ефект впiзнавання, навiть якщо виникаe на початку, пiсля перших же хвилин зникаe безслiдно – ми бачимо не актора Бейла, а Брюса Вейна.

Актори на ролi союзникiв героя пiдiбранi бездоганно. Майкл Кейн i Морган Фрiмен – батькiвськi фiгури для молодого Брюса, старшi помiчники i безцiннi радники. Обидва виконавцi роблять своiх другорядних персонажiв незабутнiми. Помiчниця прокурора Рейчел у виконаннi Кетi Холмс – активний персонаж, а не просто типова “дiвчина у небезпецi” або коштовна прикраса, якими були Кiм Бесiнгер i Нiколь Кiдман. Вона граe важливу роль в сюжетi, допомагаючи Брюсу визначитися на життeвому перехрестi. Гарi Олдмен чудовий у ролi сержанта Гордона, eдиного чесного полiцейського в мiстi. Цього актора переважно знають за його численними негативними ролями, але тут його герой демонструe шляхетнiсть, харизму i стаe корисним помiчником у хрестовому походi головного героя. Eдиний недолiк – це Гордон за кермом Бетмобiля, але це в жодному разi не провина актора i змусить скривитися лише тих, хто добре знаe Бетменiвський мiф.

Що стосуeться лиходiiв, то про одного з них не можна говорити, не розкриваючи головний спойлер фiльму, а було б несправедливо псувати сюрприз для тих, хто ще не бачив стрiчку. Iнший негiдник, доктор Крейн у виконаннi Кiллiана Мерфi – цiкавий персонаж, який розкриваeться поступово, i поданий тут набагато реалiстичнiше, нiж в комiксах та мультфiльмах, де його завжди зображували як шаленця в костюмi опудала. Його перша сутичка з Бетменом, коли Крейн нейтралiзуe противника за допомогою хiмiкатiв жаху, i момент, коли герой вiддячуe йому у такий самий спосiб, – точне вiдтворення на екранi класичних епiзодiв Бет-мiфу.

Безперечно, найцiннiше у “Початку” – останнiй кадр, який показуe, ХТО буде противником Людини-Кажана у продовженнi, якщо таке з’явиться. Схоже, наступний фiльм у Бейла-Бетмена все ж таки вкрадуть. I в ньому вже буде гумор. Смертельний…

Дурнiв немаe

Дурнiв немаe (Nobody’s Fool / Дураков нет). США, 1994. Режисер Роберт Бентон. У ролях: Пол Н’юмен, Джессiка Тендi, Меланi Грiффiт, Брюс Вiллiс, Дiлан Волш, Джин Секс, Пруiтт Тейлор Вiнс, Фiлiп Боско.

ENTER-фiльм, п’ятниця 17 червня, 21.00

Тонка психологiчна драма про впертого шiстдесятирiчного чоловiка (Н’юмен), який живе у невеликому заснiженому мiстечку. Вiн залишив свого сина, коли тому було лише шiсть мiсяцiв, i тепер намагаeться налагодити стосунки з ним i зi своiм онуком… Добрий, спокiйний фiльм з реалiстичними замальовками на тему провiнцiйного життя. Втiм, головна тема – самотнiсть, яку люди часто створюють для себе самi. Як завжди у Бентона, чудовий акторський ансамбль, в якому деякi виконавцi (Вiллiс, Грiффiт) розкривають себе з несподiваноi сторони. Н’юмен блискуче зiграв головну роль, за що й був вiдзначений черговою номiнацieю на “Оскар”.

Дурнiв немаe (Nobody’s Fool /
Дураков нет). США, 1994. Режисер Роберт Бентон. У ролях: Пол Н’юмен, Джессiка
Тендi, Меланi Грiффiт, Брюс Вiллiс, Дiлан Волш, Джин Секс, Пруiтт Тейлор Вiнс,
Фiлiп Боско.

ENTER-фiльм, п’ятниця 17 червня, 21.00

Тонка
психологiчна драма про впертого шiстдесятирiчного чоловiка (Н’юмен),
який живе у невеликому заснiженому мiстечку. Вiн залишив свого сина, коли тому
було лише шiсть мiсяцiв, i тепер намагаeться налагодити стосунки з ним i зi
своiм онуком… Добрий, спокiйний фiльм з реалiстичними замальовками на тему
провiнцiйного життя. Втiм, головна тема – самотнiсть, яку люди часто створюють
для себе самi. Як завжди у Бентона, чудовий акторський ансамбль, в якому деякi
виконавцi (Вiллiс, Грiффiт) розкривають себе з несподiваноi сторони. Н’юмен
блискуче зiграв головну роль, за що й був вiдзначений черговою номiнацieю на “Оскар”.

Бетмен: Початок

Бетмен: Початок (Batman Begins / Бэтмен: Начало). Кiнокомiкс. США, 2005. Режисер Крiстофер Нолан. У ролях: Крiстiан Бейл, Майкл Кейн, Гарi Олдмен, Кiллiан Мерфi, Кен Ватанабе, Кетi Холмс, Лаям Нiсон, Морган Фрiмен, Том Вiлкiнсон, Рутгер Хауер.

У ту хвилину, коли грабiжник застрелив батькiв Брюса Вейна, хлопчик присягнув, що зробить усе можливе, щоб це не трапилось з кимось iншим. Вiн багато подорожував свiтом, щоб здобути необхiднi знання i навички, ознайомився з таeмницями бойових мистецтв, секретами iлюзiонiстiв i мистецтвом перевтiлення. I от тепер вiн повертаeться у рiдне мiсто Готем, щоб покласти край правлiнню злочинностi. Його противники – бос мафii Кармiн Фальконе, пiдступний доктор Джонатан Крейн на прiзвисько Опудало i загадковий лiдер культу нiндзя Раш аль Гуль.

Бетмен: Початок (Batman Begins / Бэтмен: Начало). Кiнокомiкс. США,
2005. Режисер Крiстофер Нолан. У ролях: Крiстiан Бейл, Майкл Кейн, Гарi Олдмен,
Кiллiан Мерфi, Кен Ватанабе, Кетi Холмс, Лаям Нiсон, Морган Фрiмен, Том
Вiлкiнсон, Рутгер Хауер.

У ту хвилину, коли грабiжник застрелив батькiв Брюса Вейна, хлопчик
присягнув, що зробить усе можливе, щоб це не трапилось з кимось iншим. Вiн
багато подорожував свiтом, щоб здобути необхiднi знання i навички, ознайомився з
таeмницями бойових мистецтв, секретами iлюзiонiстiв i мистецтвом перевтiлення. I
от тепер вiн повертаeться у рiдне мiсто Готем, щоб покласти край правлiнню
злочинностi. Його противники – бос мафii Кармiн Фальконе, пiдступний доктор
Джонатан Крейн на прiзвисько Опудало i загадковий лiдер культу нiндзя Раш аль
Гуль.

Пiсля провального “Бетмена i Робiна” керiвництво студii “Ворнер Бразерс”
довго зволiкало з наступною картиною про пригоди Людини-Кажана; його не
влаштували сценарii “Бетмен майбутнього”, “Бетмен: Рiк перший” та “Бетмен:
Трiумфатор”. Восени 2002 р. з’явився новий варiант пiд назвою “Бетмен: Переляк”.
У цьому сценарii противником супергероя став божевiльний професор Крейн на
прiзвисько Опудало, генiальний дослiдник людських страхiв та фобiй, котрий пiсля
звiльнення з унiверситету обрав злочинний шлях.

Намагаючись вдихнути у кiносерiал нове життя, “Ворнер Бразерс” пропонувала
постановку багатьом талановитим молодим режисерам. Брати Вачовскi вiдповiли, що
e давнiми прихильниками Бетмена i хотiли б колись створити власну трилогiю про
Темного Месника, але зараз зайнятi iншими проектами. У сiчнi 2003 р. стало
вiдомо, що постановником п’ятого “Бетмена” буде Крiстофер Нолан (“Пам’ятай”,
“Безсоння”). ЗМI також повiдомили, що новий фiльм сюжетно нiяк не буде
пов’язаний зi своiми попередниками: Нолан та “Ворнер Бразерс” вирiшили
розповiдати iсторiю Людини-Кажана з самого початку, з молодих рокiв героя, тому
проект отримав назву “Бетмен: Початок”. Остаточний сценарiй написав Дейвiд Гоeр
(“Блейд”).

“Ворнер Бразерс” бачила наступного Лицаря Ночi в Ештонi Катчерi, однак Нолан
був категорично проти. У серпнi 2003 р. режисер оголосив великий список
кандидатiв на головну роль, в якому були iмена Джейка Гiлленхаала, Крiстiана
Бейла, Джошуа Джексона, Кiллiана Мерфi, Генрi Кевiлла, Ейона Бейлi. У серединi
вересня вибiр було зроблено: новим Бетменом став Бейл (“Еквiлiбрiум”). Нолан
вважаe цього актора iдеальним виконавцем ролi: “У ньому дуже точно поeднуються
темнi i свiтлi боки людськоi натури”.

Наприкiнцi листопада з’явилась наступна новина щодо кастiнга: зiграти
Альфреда, дворецького Брюса Вейна, погодився дворазовий лауреат “Оскара” сер
Майкл Кейн. Через кiлька днiв знайшли акторку на роль дiвчини Бетмена – Кетi
Холмс, а в серединi грудня стало вiдомо, що лиходiя Опудало зiграe Кiллiан
Мерфi. На початку 2004 р. кастiнг рухався вперед ураганними темпами: щотижня
повiдомляли про нову запрошену знаменитiсть.

Зйомки стартували у березнi 2004 р. в Iсландii, у червнi-липнi продовжились в
Англii, на студii “Шеппертон”. З 30 липня до 21 серпня зйомки проходили в Чикаго
та його околицях; кiнематографiстiв особливо зацiкавив Lower Wacker Drive –
пiдземне шосе, яке тягнеться вздовж Чикаго-рiвер. Для того, щоб придiлити цьому
мiсцю побiльше уваги, навiть спецiально переписали сценарiй. Знiмальна група
також працювала у Ваукеганi, мiстечку на пiвнiч вiд Чикаго, а саме на шосе
Amstutz Expressway – там знiмали погонi.

Легiонер

Легiонер (Legionary / Легионер). США, 1998. Режисер Пiтер Макдональд. У ролях: Жан-Клод Ван Дамм, Стiвен Беркофф.

ICTV, четвер 16 червня, 21.00

Боeць, який вiдмовився програти бiй, змушений тiкати вiд мафii. Найкраще мiсце для схованки, на його думку, – iноземний легiон, який саме вирушаe в Пiвнiчну Африку воювати з арабами… “Через десять рокiв я стану зiркою, з якою нiкого не можна буде порiвняти, якщо нещасний випадок або хвороба не перекреслять моi плани”, – обiцяв Ван Дамм на початку 90-х. Попри гучнi слова, за наступне десятирiччя вiн не лише не досяг вершин “фабрики мрiй”, а й повернувся туди, звiдки колись починав – до фiльмiв класу “Б”. Потрапивши на кiлька рокiв до кола голлiвудських знаменитостей, бельгiйський кiкбоксер не змiг втриматись у “вищiй лiзi”, оскiльки не виявив жодних акторських здiбностей за винятком вмiння бити противника ногою у стрибку. Eдине, що йому залишаeться, – демонструвати бiйцiвськi таланти у всiляких екзотичних мiсцях (у даному випадку це пiски Пiвденноi Африки).

Легiонер (Legionary / Легионер). США, 1998. Режисер Пiтер Макдональд. У ролях: Жан-Клод Ван Дамм, Стiвен Беркофф.

ICTV, четвер 16 червня, 21.00

Боeць,
який вiдмовився програти бiй, змушений тiкати вiд мафii. Найкраще мiсце
для схованки, на його думку, – iноземний легiон, який саме вирушаe в
Пiвнiчну Африку воювати з арабами… “Через десять рокiв я стану
зiркою, з якою нiкого не можна буде порiвняти, якщо нещасний випадок
або хвороба не перекреслять моi плани”, – обiцяв Ван Дамм на початку
90-х. Попри гучнi слова, за наступне десятирiччя вiн не лише не досяг
вершин “фабрики мрiй”, а й повернувся туди, звiдки колись починав – до
фiльмiв класу “Б”. Потрапивши на кiлька рокiв до кола голлiвудських
знаменитостей, бельгiйський кiкбоксер не змiг втриматись у “вищiй
лiзi”, оскiльки не виявив жодних акторських здiбностей за винятком
вмiння бити противника ногою у стрибку. Eдине, що йому залишаeться, –
демонструвати бiйцiвськi таланти у всiляких екзотичних мiсцях (у даному
випадку це пiски Пiвденноi Африки).