Бред Пiтт

Вiльям Бредлi Пiтт народився 18 грудня 1963 р. у мiстi Шоунi (штат Оклахома) у зразковiй американськiй сiм’i, дуже поряднiй i релiгiознiй. Його батько працював менеджером у компанii, що займалась перевезенням вантажiв, мати викладала у мiсцевiй школi. В дитинствi Пiтт спiвав у церковному хорi. Закiнчивши школу, майбутнiй актор вступив до унiверситету Мiссурi на факультет журналiстики i реклами. Однак диплом не отримав, бо, кинувши навчання за два тижнi до випуску, вирушив до Голлiвуду. Саме там вiн почав називати себе Бредом Пiттом.
“Про акторську кар’eру я мрiяв ще в коледжi, – згадуe Пiтт, – хоча й розумiв, що здiйснити це буде зовсiм не легко”. Бред не помилявся. Режисери не поспiшали давати ролi вродливому юнаку без жодноi акторськоi освiти, i йому доводилось братися за рiзноманiтнi роботи. Вiн працював офiцiантом, водieм i навiть пiдробляв у мiсцевому ресторанi: одягав костюм гiгантського курчати i запрошував перехожих вiдвiдати цей заклад. У вiльний час Пiтт ходив на акторськi курси. У 1987 р. вiн почав грати невеликi ролi на телебаченнi. Серед серiалiв, в яких йому вдалось знятися, – “Даллас”, “Iнший свiт”, “Днi слави”.


Вiльям Бредлi Пiтт
народився 18 грудня 1963 р. у мiстi Шоунi (штат Оклахома) у зразковiй американськiй сiм’i, дуже поряднiй i релiгiйнiй. Його батько працював менеджером у компанii, що займалась перевезенням вантажiв, мати викладала у мiсцевiй школi. В дитинствi Пiтт спiвав у церковному хорi. Закiнчивши школу, майбутнiй актор вступив до унiверситету Мiссурi на факультет журналiстики i реклами. Однак диплом не отримав, бо, кинувши навчання за два тижнi до випуску, вирушив до Голлiвуду. Саме там вiн почав називати себе Бредом Пiттом.

“Про акторську кар’eру я мрiяв ще в коледжi, – згадуe Пiтт, – хоча й розумiв, що здiйснити це буде зовсiм не легко”. Бред не помилявся. Режисери не поспiшали давати ролi вродливому юнаку без жодноi акторськоi освiти, i йому доводилось братися за рiзноманiтнi роботи. Вiн працював офiцiантом, водieм i навiть пiдробляв у мiсцевому ресторанi: одягав костюм гiгантського курчати i запрошував перехожих вiдвiдати цей заклад. У вiльний час Пiтт ходив на акторськi курси. У 1987 р. вiн почав грати невеликi ролi на телебаченнi. Серед серiалiв, в яких йому вдалось знятися, – “Даллас”, “Iнший свiт”, “Днi слави”.

Bred Pitt

Бреда запам’ятали завдяки невеликiй ролi дрiбного злодiя у знаменитому фемiнiстському трилерi Рiдлi Скотта “Тельма i Луiза” (1991), на яку також претендував Джоннi Депп. У Пiтта було лише три епiзоди, але один з них (а саме еротична сцена з Джиною Дейвiс) принiс йому титул найсексуальнiшого партнера сучасного Голлiвуду. Фiльми “Крутий свiт” (1992), “I тече рiка” (1992) та “Калiфорнiя” (1993) не додали актору слави, але у 1994 р. йому вдалось прорватись на голлiвудський Олiмп: “Легенди осенi” Едварда Цвiка та “Iнтерв’ю з вампiром” Нiла Джордана перетворили Пiтта на секс-символ i зiрку першоi величини. Наступний рiк принiс Бреду новi перемоги: трилер “Сiм” Дейвiда Фiнчера, в якому вiн зiграв полiцейського детектива, став хiтом i здобув культовий статус, а за другорядну роль молодого шаленця у фантастичнiй картинi Террi Гiллiама “12 мавп” актор отримав “Золотий глобус” i був номiнований на “Оскар”. Вдалою було визнано i кримiнальну драму “Тi, що сплять” (1996) Баррi Левiнсона, в якiй партнерами актора стали Роберт Де Нiро, Дастiн Хоффман та Вiтторiо Гассман.

На зйомках “Семи” Пiтт познайомився з Гвiнет Пелтроу, яка грала його дружину. Iх роман був досить тривалим, i ЗМI навiть писали про майбутнe весiлля, однак через деякий час актори заявили про розрив стосункiв.

Bred Pitt

У 1996 р. Пiтт почав проявляти ознаки зоряноi хвороби. На зйомках стрiчки Алана Дж. Пакули “Власнiсть диявола” вiн сварився з Харрiсоном Фордом, вимагав розширити роль i написати для його персонажа романтичну лiнiю, якоi не було в сценарii. Потiм Бред влаштував справжню “антирекламну кампанiю”, переконуючи усiх, що це найгiрший фiльм за його участю. Не дивно, що картина провалилась у прокатi. А пiсля стрiчки “Сiм рокiв у Тибетi” (1997) Жан-Жака Анно китайська влада заборонила актору в’iзд на територiю цiei краiни, оскiльки на екранi вiн подiляв погляди революцiйних тибетцiв.

Пiсля провальноi мiстичноi мелодрами “Познайомтесь з Джо Блеком” (1998) Мартiна Бреста Пiтт знову знявся у Дейвiда Фiнчера, i цього разу iх спiльна робота була ще бiльш яскравою, суперечливою i провокацiйною. Всi, хто бачив “Бiйцiвський клуб” (1999), не зможуть не погодитись з тим, що таким Бред на екранi ще не з’являвся. Пiсля цього фiльму актор заявив, що ненавидить битися.

Bred Pitt

Подальшi ролi Пiтта (“Мексиканець”, “Шпигунська гра”, “11 друзiв Оушена”) на тлi його гри у Фiнчера здаються кроком назад. Але це в жодному разi не впливаe на його популярнiсть на “фабрицi мрiй”: актор, який знiмаeться у двох 100-мiльйонних хiтах за рiк (скажiмо, у 2004-му це були “Троя” Вольфганга Петерсена та “12 друзiв Оушена” Стiвена Содерберга), в Голлiвудi може отримати будь-яку роль у будь-якому фiльмi.

У 2000 р. Пiтт одружився з актрисою Дженнiфер Аннiстон. Весiлля пройшло зi справжнiм голлiвудським розмахом i обiйшлось подружжю в мiльйон доларiв (350 тисяч пiшло на iжу, 20 – на салют, 75 – на квiти i 100 – на охорону). Чотири роки шлюб здавався майже безхмарним i лише нещодавно наблизився до розлучення – як вважаe бiльшiсть журналiстiв, з вини Анжелiни Джолi, яка була партнеркою Бреда в його останньому фiльмi, комедiйному бойовику “Мiстер i мiсiс Смiт”.

Бiлий шум

Бiлий шум (White Noise / Белый шум). США, 2005. Режисер Джеффрi Сакс. У ролях: Майкл Кiтон, Дебора Кара Ангер, Чандра Вест, Iан Макнiс, Ембер Ротвелл.

ТРК “Украiна”, недiля 26 червня, 23.10

Архiтектор Джонатан Рiверс (Кiтон), який нещодавно втратив дружину, зустрiчаe чоловiка, який запевняe, що отримуe вiд мертвих повiдомлення з того свiту у виглядi “бiлого шуму” по радiо. Однак такий спосiб спiлкування, як виявляeться, дуже небезпечний… Ця стрiчка варта уваги за кiлькох причин. Перша – повернення на великий екран Кiтона, який в останнe десятирiччя повнiстю зник з поля зору. Друга причина – сама тема фiльму. Добре продуманий саспенс, який починаe працювати в повну силу у другiй третинi фiльму, наприкiнцi вироджуeться в ординарний опус про злих привидiв. Проте головним у “Бiлому шумi” e роздуми про те, чи не надто високою e цiна контакту з iншим свiтом, навiть якщо вiн можливий: одержимо прагнучи спiлкування з померлими коханими, героi забувають про iнших людей, живих i близьких.

Бiлий шум (White Noise / Белый шум). США, 2005. Режисер Джеффрi Сакс. У ролях: Майкл Кiтон, Дебора Кара Ангер, Чандра Вест, Iан Макнiс, Ембер Ротвелл.

ТРК “Украiна”, недiля 26 червня, 23.10

Архiтектор Джонатан Рiверс (Кiтон), який нещодавно втратив дружину, зустрiчаe чоловiка, який запевняe, що отримуe вiд мертвих повiдомлення з того свiту у виглядi “бiлого шуму” по радiо. Однак такий спосiб спiлкування, як виявляeться, дуже небезпечний… Ця стрiчка варта уваги за кiлькох причин. Перша – повернення на великий екран Кiтона, який в останнe десятирiччя повнiстю зник з поля зору. Друга причина – сама тема фiльму. Добре продуманий саспенс, який починаe працювати в повну силу у другiй третинi фiльму, наприкiнцi вироджуeться в ординарний опус про злих привидiв. Проте головним у “Бiлому шумi” e роздуми про те, чи не надто високою e цiна контакту з iншим свiтом, навiть якщо вiн можливий: одержимо прагнучи спiлкування з померлими коханими, героi забувають про iнших людей, живих i близьких.

Мiсто грiхiв

Мiсто грiхiв (Sin City / Город грехов). США, 2005. Кримiнальна драма / трилер / кiнокомiкс. Режисери Роберт Родрiгес, Френк Мiллер. У ролях: Мiккi Рурк, Брюс Вiллiс, Джош Хартнетт, Майкл Медсен, Джеймi Кiнг, Нiк Стал, Росарiо Доусон, Майкл Кларк Данкан, Iлайджа Вуд, Джессiка Альба, Марiя Белло, Карла Гуджiно, Клайв Овен, Девон Аокi, Бенiцiо Дель Торо, Брiттанi Мерфi.
“Кiно маe створюватись за допомогою такого собi низького пiдступництва. Нас повертають до кровi, до детективноi мелодрами. Ми повиннi опуститися нижче рiвня вишуканостi, благопристойностi, ближче до повсякденного життя. I коли ми досягнемо бiльш простоi драми, яку вирiшено найпримiтивнiшими елементами, – тiльки тодi ми зможемо таeмно, пiдступно вибудовувати поетичну драму”. Цi слова Грема Грiна здаються як нiколи доречними, коли йдеться про “Мiсто грiхiв”.

“Кiно маe створюватись за допомогою такоi собi низькоi пiдступностi. Нас повертають до кровi, до детективноi мелодрами. Ми повиннi опуститися нижче рiвня вишуканостi, благопристойностi, ближче до повсякденного життя. I коли ми досягнемо бiльш простоi драми, яку вирiшено найпримiтивнiшими елементами, – тiльки тодi ми зможемо таeмно, пiдступно вибудовувати поетичну драму”. Цi слова Грема Грiна здаються як нiколи доречними, коли йдеться про “Мiсто грiхiв”.

У фiльму два повноправних автори. Роберт Родрiгес знову довiв, що e одним з найбiльш “авторських” режисерiв, якi працюють зараз в американському жанровому кiно – це стосуeться i його звички поeднувати в своiй особi якомога бiльше кiнопрофесiй водночас, i оригiнального, авторського пiдходу до всього знiмального процесу, вiд вишуканоi стилiзацii до часто несподiваного (але завжди влучного) пiдбору акторiв. Що ж стосуeться Френка Мiллера, то для американського комiксу вiн означаe те саме, що для сучасного американського кiно Тарантiно i Родрiгес разом взятi. Тим, хто не знайомий з його творчiстю, доведеться повiрити менi на слово. Або не повiрити.

“Мiсто грiхiв” варто класифiкувати саме як поетичну драму, точнiше кримiнальну поетичну драму, – адже поетику тут можна знайти в усьому, вiд найпершого у фiльмi дiалогу, який починаe персонаж Джоша Хартнетта, до способу, яким знято волосся Джессiки Альби. Родрiгеса багато хто вважаe представником “школи Тарантiно”, проте eдине, що рiднить цю картину з “Кримiнальним чтивом”, – спосiб, яким з’eднано три iсторii. До речi, це eдиний “несвiжий” елемент фiльму, який може частково знизити ii оцiнку – лише тому, що подiбне вже було. Але у концепцii “Мiста грiхiв” немаe мiсця колишньому тарантiнiвському цинiчному блазнюванню. Тобто цинiзм i гумор все ж таки e, але на другому планi. Гумор проявляeться, скажiмо, у тому, як поданi найогиднiшi персонажi фiльму i хто iх граe (хоббiт-людожер i жовтий майбутнiй рятiвник людства, друг третього Термiнатора). Цинiзм (цiлком виправданий) – у ставленнi героiв до системи влади, загальноприйнятих понять добра i справедливостi. Однак нi гумор, нi цинiзм не заважають головним персонажам i iхнiм авторам говорити про речi цiлком серйознi. Сам Тарантiно у дилогii “Вбити Бiлла” вiв схожу гру: тримав гумор десь поблизу, в якостi запасного гравця, але водив свою героiню колами пекла майже без жартiв.

Центральнi героi усiх трьох iсторiй “Мiста грiхiв” – рiднi брати персонажiв “чорних романiв” i “чорних фiльмiв”, детективiв, колишнiх полiцейських та злочинцiв, якi не втратили уявлення про поряднiсть. Вони знають, що живуть у свiтi, де пануe зло, i з цим фактом iм доведеться прожити решту свого життя. Вони не мають жодних iлюзiй щодо влади, правоохоронних органiв, не знають жалю до ворогiв i розумiють, що у боротьбi за виживання треба бути жорстокiшим за своiх супротивникiв, бо самi пощади не дочекаються. I нiколи не намагаються подати своi вчинки як героiзм чи самопожертву зi знаком оклику – вони називають це просто: “те, що маe бути зроблено”. Але оскiльки ми маeмо справу з екранiзацieю комiксу, то тут можна трохи вiдволiктись вiд традицiйного для “чорних” романiв реалiзму. Тому заклик “захисти жiнку”, який e головним в трьох оповiданнях, набуваe у Мiллера та Родрiгеса розмаху билинного: пiд кулаками Марва розлiтаються десятки продажних копiв, куля не бере героя Клайва Овена, а шiстдесятирiчний ветеран полiцii звiльняeться з петлi на порозi смертi. E щось магiчне у тому, що усi три героi говорять про жiнок як про вищих створiнь. Чоловiк у свiтi Мiллера приречений на кулю чи побачення з електричним стiльцем; жiнка ж тут заслуговуe право на життя вже тому, що вона визначаe сенс життя для iншоi людини, – а без такого сенсу життя перетворюeться на iснування або, як у Марва, на пекло.

Розборки у стилi кунг-фу

Розборки у стилi кунг-фу (Gong fu / Разборки в стиле кунг-фу). Комедiя / кунг-фу / пародiя. Китай, 2004. Режисер Стiвен Чоу. У ролях: Стiвен Чоу, Квок Куeн Чан, Сяоганг Фенг, Донг Жи Хуа, Чi Чунг Лам, Сю Лунг Леунг, Сяо Лянг, Чiу Чi Лiнг.

Дiя вiдбуваeться в Шанхаi у 40-х роках. Дрiбний злодюжка Сiнг мрie стати членом найбезжалiснiшоi банди в окрузi, яка називаeться “Сокири”. Для цього йому потрiбно обкласти даниною бiдний квартал пiд красномовною назвою Свинарник i подарувати його гангстерам. Однак усi жителi кварталу виявляються майстрами кунг-фу.

Розборки у стилi кунг-фу (Gong fu / Разборки в стиле кунг-фу). Комедiя / кунг-фу / пародiя. Китай, 2004. Режисер Стiвен Чоу. У ролях: Стiвен Чоу, Квок Куeн Чан, Сяоганг Фенг, Донг Жи Хуа, Чi Чунг Лам, Сю Лунг Леунг, Сяо Лянг, Чiу Чi Лiнг.

Дiя вiдбуваeться в Шанхаi у 40-х роках. Дрiбний злодюжка Сiнг мрie стати членом найбезжалiснiшоi банди в окрузi, яка називаeться “Сокири”. Для цього йому потрiбно обкласти даниною бiдний квартал пiд красномовною назвою Свинарник i подарувати його гангстерам. Однак усi жителi кварталу виявляються майстрами кунг-фу.

Молодий режисер та актор Стiвен Чоу вiдомий за картиною “Убивчий футбол”, яка непогано пройшла навiть у США. Над своeю новою стрiчкою вiн працював три роки. Зйомки фiльму з 20-мiльйонним бюджетом почались у червнi 2003 р. i проходили в Шанхаi. В “Розборках” використанi найсучаснiшi спецефекти, а фантастичнi двобоi поставив знаменитий Юень Ву Пiн (“Вбити Бiлла”).

Свiтова прем’eра картини вiдбулась у вереснi 2004 р. на кiнофестивалi в Торонто. Вона також брала участь у фестивалi “Санденс” i в Токiйському кiнофорумi. Фiльм було висунуто на премiю Hong Kong Film Awards у 16 номiнацiях, з яких вiн перемiг у шести (найкращий фiльм, актор другого плану, монтаж, звук, вiзуальнi ефекти та хореографiя бойових сцен). “Розборки” також побили рекорд касових зборiв в Гонконгу, встановлений “Убивчим футболом”, що забезпечило iм найширший для англомовного фiльму прокат у США за всю iсторiю.

Мiльйон рокiв до нашоi ери

Мiльйон рокiв до нашоi ери (RRRrrrr!!! / Миллион лет до нашей эры). Францiя, 2004. Режисер Ален Шабат. У ролях: Ален Шабат, Жан Рошфор, Жерар Депардьe.

ICTV, п’ятниця 24 червня, 21.00

Дiя вiдбуваeться 35 мiльйонiв рокiв тому. Живуть собi у вiдносному мирi два племенi – чистоволосих i брудноволосих. Брудноволосi бiльше за все хочуть помити своi бруднi голови, але для цього iм треба викрасти секрет шампуню, який винайшли чистоволосi… Шкода, що вiдтепер, через пiдступнiсть наших прокатникiв, назва класичного фiльму 1966 р. (з Рекел Велч та динозаврами вiд Херрiхаузена) буде асоцiюватись з низькопробним французьким опусом, який в оригiналi називаeться “Р-р-р!”. Вiн нагадуe попередню роботу Шабата, “Астерiкс i Обелiкс: Мiсiя “Клеопатра”: сюжету немаe, а e щось на кшталт капусника, з жартами i епiзодами-кiнопародiями на рiвнi посереднього КВК. Депардьe в ролi брудноволосого, небайдужого до мавпочок? Що ж, принаймнi первiсних людей вiн ще не грав. Зараз вiн i в рекламi знiмаeться, тож нема чого дивуватися.

Мiльйон рокiв до нашоi ери (RRRrrrr!!! / Миллион лет до нашей эры). Францiя, 2004. Режисер Ален Шабат. У ролях: Ален Шабат, Жан Рошфор, Жерар Депардьe.

ICTV, п’ятниця 24 червня, 21.00

Дiя вiдбуваeться 35 мiльйонiв рокiв тому. Живуть собi у вiдносному мирi два племенi – чистоволосих i брудноволосих. Брудноволосi бiльше за все хочуть помити своi бруднi голови, але для цього iм треба викрасти секрет шампуню, який винайшли чистоволосi… Шкода, що вiдтепер, через пiдступнiсть наших прокатникiв, назва класичного фiльму 1966 р. (з Рекел Велч та динозаврами вiд Херрiхаузена) буде асоцiюватись з низькопробним французьким опусом, який в оригiналi називаeться “Р-р-р!”. Вiн нагадуe попередню роботу Шабата, “Астерiкс i Обелiкс: Мiсiя “Клеопатра”: сюжету немаe, а e щось на кшталт капусника, з жартами i епiзодами-кiнопародiями на рiвнi посереднього КВК. Депардьe в ролi брудноволосого, небайдужого до мавпочок? Що ж, принаймнi первiсних людей вiн ще не грав. Зараз вiн i в рекламi знiмаeться, тож нема чого дивуватися.

Iншi

Iншi (The Others / Другие). США-Францiя-Iспанiя, 2001. Режисер Алехандро Аменабар. У ролях: Нiколь Кiдман, Фiоннула Фланаган, Крiстофер Екклстон, Алакiна Манн, Ерiк Сайкс.

ТРК “Украiна”, п’ятниця 24 червня, 22.25

В англiйський маeток наприкiнцi Другоi свiтовоi вiйни приiздить мати з двома дiтьми. Вони чекають повернення чоловiка i батька, який давно не давав про себе знати. Дiти страждають вiд дивовижноi хвороби – iм не можна виходити на сонячне свiтло. Невдовзi у будинку починають вiдбуватись дивнi речi – схоже, там завелись привиди… Поки Том Круз знiмався у “Ванiльному небi”, римейку стрiчки iспанця Аменабара “Розплющ своi очi”, Кiдман зiграла у картинi того ж Аменабара, та ще й так вдало, що миттeво з дружини суперзiрки сама перетворилась на суперзiрку. Звичайно, слави iй додав й “Мулен Руж”, але в США цей фiльм мав помiрний успiх – на вiдмiну вiд “Iнших”. Кiдман дiйсно граe дуже добре, i ii талант i врода вкупi з напруженою атмосферою, кiлькома моментами, якi можуть трохи налякати, i несподiваним фiналом, напевно, задовольнять усiх, хто хоче добре провести час.

Iншi (The Others / Другие). США-Францiя-Iспанiя, 2001. Режисер Алехандро Аменабар. У ролях: Нiколь Кiдман, Фiоннула Фланаган, Крiстофер Екклстон, Алакiна Манн, Ерiк Сайкс.

ТРК “Украiна”, п’ятниця 24 червня, 22.25

В англiйський маeток наприкiнцi Другоi свiтовоi вiйни приiздить мати з двома дiтьми. Вони чекають повернення чоловiка i батька, який давно не давав про себе знати. Дiти страждають вiд дивовижноi хвороби – iм не можна виходити на сонячне свiтло. Невдовзi у будинку починають вiдбуватись дивнi речi – схоже, там завелись привиди… Поки Том Круз знiмався у “Ванiльному небi”, римейку стрiчки iспанця Аменабара “Розплющ своi очi”, Кiдман зiграла у картинi того ж Аменабара, та ще й так вдало, що миттeво з дружини суперзiрки сама перетворилась на суперзiрку. Звичайно, слави iй додав й “Мулен Руж”, але в США цей фiльм мав помiрний успiх – на вiдмiну вiд “Iнших”. Кiдман дiйсно граe дуже добре, i ii талант i врода вкупi з напруженою атмосферою, кiлькома моментами, якi можуть трохи налякати, i несподiваним фiналом, напевно, задовольнять усiх, хто хоче добре провести час.

Двоe в мiстi

Двоe в мiстi (Deux hommes dans la ville / Двое в городе). Францiя-Iталiя, 1973. Режисер Жозе Джованнi. У ролях: Ален Делон, Жан Габен, Мiмсi Фармер, Мiшель Буке, Вiктор Лану.

ТЕТ, п’ятниця 24 червня, 21.00

Кримiнальна драма. Герой Габена допомагаe випущеним на свободу в’язням влаштуватись на волi. Коли з тюрми виходить Джино Страблiджи (Делон), йому знаходять нормальну роботу. Джино щасливо живе з коханою (Фармер), однак полiцейський iнспектор Гуатро (Буке) не заспокоiться, доки не доведе Страблiджи до межi… Габен i Делон – один з найкращих акторських дуетiв у свiтовому кiно. Вони знiмались разом не часто, але усi iх спiльнi роботи (крiм цiei – “Мелодiя з пiдвалу”, “Сицилiйський клан”) i досi дивляться з задоволенням. “Двоe в мiстi” – найбiльш емоцiйна i мелодраматична з iхнiх картин, i тема полiцейського свавiлля досi e актуальною.

Двоe в мiстi (Deux hommes dans la ville / Двое в городе). Францiя-Iталiя, 1973. Режисер Жозе Джованнi. У ролях: Ален Делон, Жан Габен, Мiмсi Фармер, Мiшель Буке, Вiктор Лану.

ТЕТ, п’ятниця 24 червня, 21.00

Кримiнальна драма. Герой Габена допомагаe випущеним на свободу в’язням влаштуватись на волi. Коли з тюрми виходить Джино Страблiджи (Делон), йому знаходять нормальну роботу. Джино щасливо живе з коханою (Фармер), однак полiцейський iнспектор Гуатро (Буке) не заспокоiться, доки не доведе Страблiджи до межi… Габен i Делон – один з найкращих акторських дуетiв у свiтовому кiно. Вони знiмались разом не часто, але усi iх спiльнi роботи (крiм цiei – “Мелодiя з пiдвалу”, “Сицилiйський клан”) i досi дивляться з задоволенням. “Двоe в мiстi” – найбiльш емоцiйна i мелодраматична з iхнiх картин, i тема полiцейського свавiлля досi e актуальною.

Вгадай, хто?

Вгадай, хто? (Guess Who / Угадай, кто?). Романтична комедiя. США, 2005. Режисер Кевiн Роднi Саллiван. У ролях: Бернi Мак, Ештон Катчер, Зоi Салдана, Джудiт Скотт, Шеррi Шеферд.

Афро-американець Персi Джонс вважаe, що руки його дочки гiдний лише найкращий хлопець у свiтi. Тому коли дiвчина закохуeться i справа йде до весiлля, Персi проводить розслiдування щодо майбутнього зятя, Саймона Грiна, i бачить, що цей юнак – перспективний бiржовий службовець без плям у бiографii. Але, познайомившись з Саймоном, Персi дiзнаeться жахливу правду: наречений його дочки… бiлий.

Вгадай, хто? (Guess Who / Угадай, кто?). Романтична комедiя. США, 2005. Режисер Кевiн Роднi Саллiван. У ролях: Бернi Мак, Ештон Катчер, Зоi Салдана, Джудiт Скотт, Шеррi Шеферд.

Афро-американець Персi Джонс вважаe, що руки його дочки гiдний лише найкращий хлопець у свiтi. Тому коли дiвчина закохуeться i справа йде до весiлля, Персi проводить розслiдування щодо майбутнього зятя, Саймона Грiна, i бачить, що цей юнак – перспективний бiржовий службовець без плям у бiографii. Але, познайомившись з Саймоном, Персi дiзнаeться жахливу правду: наречений його дочки… бiлий.

Вiльний римейк класичноi комедii 1967 р. “Вгадай, хто прийде на обiд?” Стенлi Крамера, де бiлий батько (Спенсер Тресi) знайомився з темношкiрим нареченим його дочки (Сiднi Пуатьe). За гру у цiй картинi Тресi був номiнований (посмертно) на “Оскар”, а його партнерка Кетрiн Хепберн отримала академiчну премiю за роль дружини головного героя. Робоча назва новоi стрiчки була “Званий вечiр”. Про залучення до проекту Мака i Катчера стало вiдомо наприкiнцi червня 2003 р. Зйомки почались весною 2004 р. Катчер не лише зiграв одну з головних ролей, а й виступив продюсером стрiчки. У прокатi США фiльм зiбрав понад 65 млн. доларiв.

Якби погляди вбивали

Якби погляди вбивали (If Looks Could Kill / Если бы взгляды убивали). США, 1991. Режисер Вiльям Дiр. У ролях: Рiчард Грiко, Лiнда Хант, Роджер Рiс, Роберт Бартлетт, Роджер Долтрi.

“1+1”, четвер 24 червня, 00.00

Молодого американця (Грiко) пiд час вiзиту в Париж приймають за секретного агента, спочатку йому це подобаeться, але потiм, коли на нього без жартiв починаeться полювання, – вже не дуже… Все в цьому фiльмi демонстративно “бондiвське”, навiть назва (все ж таки краще перекладати ii “Якби краса вбивала” – i звучить красивiше). Не зовсiм зрозумiло, навiщо було робити пародiю на пародiю (якою власне e сама “бондiана”). Однак що e ще бiльш загадковим – навiщо пускати (не найгiршу) розвагу для пiдлiткiв о дванадцятiй ночi, забиваючи прайм-тайм серiалами?

Якби погляди вбивали (If Looks Could Kill / Если бы взгляды убивали). США, 1991. Режисер Вiльям Дiр. У ролях: Рiчард Грiко, Лiнда Хант, Роджер Рiс, Роберт Бартлетт, Роджер Долтрi.

“1+1”, четвер 24 червня, 00.05

Молодого американця (Грiко) пiд час вiзиту в Париж приймають за секретного агента, спочатку йому це подобаeться, але потiм, коли на нього без жартiв починаeться полювання, – вже не дуже… Все в цьому фiльмi демонстративно “бондiвське”, навiть назва (все ж таки краще перекладати ii “Якби краса вбивала” – i звучить красивiше). Не зовсiм зрозумiло, навiщо було робити пародiю на пародiю (якою власне e сама “бондiана”). Однак що e ще бiльш загадковим – навiщо пускати (не найгiршу) розвагу для пiдлiткiв о дванадцятiй ночi, забиваючи прайм-тайм серiалами?

Тiнь

Тiнь (Shadow / Тень). США, 1994. Режисер Рассел Малкехi. У ролях: Алек Болдуiн, Джон Лоун, Пенелопа Енн Мiллер, Iан Маккелен, Пiтер Бойл, Джонатан Вiнтерс, Тiм Каррi.

ICTV, четвер 23 червня, 21.00

Фантастичний бойовик, знятий за мотивами комiксiв. Тибетськi ченцi “перевиховали” негiдника та короля опiуму Кренстона (Болдуiн). Вiднинi вiн захищаe добро i протистоiть злочинцям у Нью-Йорку, використовуючи здобутi ним у Тибетi надлюдськi телепатичнi здiбностi. Новий супергерой з’являeться лише вночi i називаe себе Тiнь. Але одного дня до музею у срiбнiй трунi прибуваe нащадок Чiнгiсхана (Лоун), який також e сильним гiпнотизером i прагне влади… Провальна, незважаючи на непоганi спецефекти, спроба повторити успiх “Супермена” та “Бетмена”. Музика добре створюe потрiбну атмосферу, i Болдуiну пасуe роль темного героя, але лиходiй нецiкавий i без почуття гумору, а вiзуальне рiшення фiльму в цiлому занадто нагадуe “Бетменiв” Тiма Бертона (цiкаво, що в комiксах було все навпаки: спочатку вигадали Тiнь, i цей персонаж суттeво вплинув на тих, хто потiм вигадав Бетмена).

Тiнь (Shadow / Тень). США,
1994. Режисер Рассел Малкехi. У ролях: Алек Болдуiн, Джон Лоун, Пенелопа Енн
Мiллер, Iан Маккелен, Пiтер Бойл, Джонатан Вiнтерс, Тiм Каррi.

ICTV, четвер 23 червня, 21.00

Фантастичний
бойовик, знятий за мотивами комiксiв. Тибетськi ченцi “перевиховали”
негiдника та короля опiуму Кренстона (Болдуiн). Вiднинi вiн захищаe добро i
протистоiть злочинцям у Нью-Йорку, використовуючи здобутi ним у Тибетi
надлюдськi телепатичнi здiбностi. Новий супергерой з’являeться лише вночi i
називаe себе Тiнь. Але одного дня до музею у срiбнiй трунi прибуваe нащадок
Чiнгiсхана (Лоун), який також e сильним гiпнотизером i прагне влади…
Провальна, незважаючи на непоганi спецефекти, спроба повторити успiх “Супермена” та “Бетмена”. Музика
добре створюe потрiбну атмосферу, i Болдуiну пасуe роль темного героя, але
лиходiй нецiкавий i без почуття гумору, а вiзуальне рiшення фiльму в цiлому
занадто нагадуe “Бетменiв” Тiма Бертона (цiкаво, що в комiксах було все
навпаки: спочатку вигадали Тiнь, i цей персонаж суттeво вплинув на тих, хто
потiм вигадав Бетмена).