Метт Деймон

Метт Деймон (Matt Damon / Мэтт Дэймон) народився 8 листопада 1970 р. у Бостонi, а зростав у штатi Масачусетс. Його батько, Кент Деймон, – бiржовий маклер, мати, Ненсi Карлсон-Пейдж, – спецiалiст з дитячоi психологii, що викладаe у вищих навчальних закладах. У Метта e старший на три роки брат Кайл. У 1977 р., переглянувши “Зорянi вiйни”, 7-рiчний Деймон вирiшив стати актором.

Деймон рiс без батька: Кент залишив сiм’ю, коли Метту виповнилося два роки. Мати тримала синiв у мiцних руках. “Не було мови про непослух, про пiзнi повернення додому чи неповагу до старших”, – згадуe Кайл, який зараз працюe рiзьбярем та художником. З iграшок Ненсi купувала своiм дiтям тiльки кубики. “Ми iх щиро ненавидiли, – розповiдаe Метт. – На щастя, мама шила для нас вигадливi костюми, якi ми самi проектували”.

За порадою матерi юнак поступив до Гарвардського унiверситету, де навчався на вiддiленнi англiйськоi мови. Однак кiнематограф цiкавив Деймона набагато бiльше, нiж наука. Вiн дебютував на екранi у 1988 р., виголосивши лише одну фразу у стрiчцi “Мiстична пiцца” Доналда Петрi. У таких самих дрiбних епiзодах Метт з’явився у фiльмах “Добра мати” (1988) Леонарда Нiмоя i “Поле мрiй” (1989) Фiла Олдена Робiнсона. Згодом йому почали доручати помiтнiшi ролi: в картинi “Шкiльнi узи” (1992) Роберта Мендела Деймон зiграв учня-антисемiта, а в епiчному вестернi “Джеронiмо – американська легенда” (1993) Волтера Хiлла – наiвного вiйськового-iдеалiста. Пiсля цих стрiчок Метт повiрив у власнi сили i поiхав до Лос-Анджелеса.

Метт Деймон (Matt Damon / Мэтт Дэймон) народився 8 листопада 1970 р. у Бостонi, а зростав у штатi Масачусетс. Його батько, Кент Деймон, – бiржовий маклер, мати, Ненсi Карлсон-Пейдж, – спецiалiст з дитячоi психологii, що викладаe у вищих навчальних закладах. У Метта e старший на три роки брат Кайл. У 1977 р., переглянувши “Зорянi вiйни”, 7-рiчний Деймон вирiшив стати актором.

Продовжити читання “Метт Деймон”

Матриця

Матриця (Matrix / Матрица). США, 1999. Режисери Ендi та Ларрi Вачовскi. У ролях: Кiану Рiвз, Лоренс Фiшберн, Керрi-Енн Мосс, Х’юго Вiвiнг, Джо Пантолiано.

1+1, недiля 25 вересня, 20.20

Хакер Томас Андерсон (Рiвз) одного дня опиняeться перед вибором, запропонованим таeмничими незнайомцями. Вiн може продовжувати жити у своeму звичайному свiтi, який насправдi – лише сон. Або ж поглянути в обличчя страшнiй реальностi…

Вiдразу пiсля прем’eри “Матрицю” зарахували до етапних творiв сучасноi фантастики. Картина стала справжнiм хiтом, зiбравши тiльки у прокатi США понад 170 млн. доларiв. Рiвз так пояснюe причину несподiваноi популярностi фiльму: “У “Матрицi” вiдчувалося бажання створити щось, чого ще не було в кiно. Дещо подiбне простежувалося в японських анiмацiйних стрiчках, в комiксах, у графiцi. I водночас – прагнення розповiсти знайому iсторiю по-новому, за допомогою кунг-фу та науково-фантастичних метафор”.

Матриця (Matrix / Матрица). США, 1999. Режисери Ендi та Ларрi Вачовскi. У ролях: Кiану Рiвз, Лоренс Фiшберн, Керрi-Енн Мосс, Х’юго Вiвiнг, Джо Пантолiано.

1+1, недiля 25 вересня, 20.20

Хакер Томас Андерсон (Рiвз) одного дня опиняeться перед вибором, запропонованим таeмничими незнайомцями. Вiн може продовжувати жити у своeму звичайному свiтi, який насправдi – лише сон. Або ж поглянути в обличчя страшнiй реальностi…

Продовжити читання “Матриця”

Голова у хмарах

Голова у хмарах (Head in the Clouds / Голова в облаках). США, 2004. Режисер Джон Дiган. У ролях: Шарлiз Терон, Стюарт Таунсенд, Пенелопа Крус, Томас Кречман, Карiн Ванасс.

СТБ, субота 24 вересня, 22.00

1933 р. 19-рiчний iрландець Гi Мелiон (Таунсенд) працюe за письмовим столом у коледжi Святого Iоанна у Кембриджi, коли в його кiмнату вриваeться найвродливiша жiнка, яку вiн бачив за все своe життя, – Гiльда Бессе (Терон), наполовину француженка, наполовину американка, яку ледве не впiймали в обiймах ii коханця, одного зi старших викладачiв коледжу. Гi та Гiльда не байдужi одне одному, незважаючи на те, що належать до цiлком рiзних свiтiв. Три роки по тому вони дiлять квартиру на Монмартрi з Мieю (Крус), подругою Гiльди, яка втекла вiд жахiв громадянськоi вiйни в Iспанii.

Голова у хмарах (Head in the Clouds / Голова в облаках). США, 2004. Режисер Джон Дiган. У ролях: Шарлiз Терон, Стюарт Таунсенд, Пенелопа Крус, Томас Кречман, Карiн Ванасс.

СТБ, субота 24 вересня, 22.00

1933 р. 19-рiчний iрландець Гi Мелiон (Таунсенд) працюe за письмовим столом у коледжi Святого Iоанна у Кембриджi, коли в його кiмнату вриваeться найвродливiша жiнка, яку вiн бачив за все своe життя, – Гiльда Бессе (Терон), наполовину француженка, наполовину американка, яку ледве не впiймали в обiймах ii коханця, одного зi старших викладачiв коледжу. Гi та Гiльда не байдужi одне одному, незважаючи на те, що належать до цiлком рiзних свiтiв. Три роки по тому вони дiлять квартиру на Монмартрi з Мieю (Крус), подругою Гiльди, яка втекла вiд жахiв громадянськоi вiйни в Iспанii.

Продовжити читання “Голова у хмарах”

Страх.com

Страх.com (FearDotCom / Страх.com). США, 2002. Режисер Вiльям Мелоун. У ролях: Стiвен Дорф, Наташа Макелхоун, Стiвен Рi, Удо Кieр, Амелiя Кертiс. (1+1, п’ятниця 23 вересня, 23.40)

Детектив нью-йоркськоi полiцii Майк Райллi (Дорф) та спiвробiтниця департаменту охорони здоров’я Террi Х’юстон (Макелхоун) дiзнаються про iснування загадкового iнтернетiвського сайту – www.fear.com. Кожен його вiдвiдувач бачить сцени тортур i через 48 годин помираe. Героi намагаються розкрити таeмницю, розумiючи, що можуть стати наступними жертвами…

Страх.com (FearDotCom / Страх.com). США, 2002. Режисер Вiльям Мелоун. У ролях: Стiвен Дорф, Наташа Макелхоун, Стiвен Рi, Удо Кieр, Амелiя Кертiс.

1+1, п’ятниця 23 вересня, 23.40

Детектив нью-йоркськоi полiцii Майк Райллi (Дорф) та спiвробiтниця департаменту охорони здоров’я Террi Х’юстон (Макелхоун) дiзнаються про iснування загадкового iнтернетiвського сайту – www.fear.com. Кожен його вiдвiдувач бачить сцени тортур i через 48 годин помираe. Героi намагаються розкрити таeмницю, розумiючи, що можуть стати наступними жертвами…

Продовжити читання “Страх.com”

Кров за кров

Кров за кров (Four Brothers / Кровь за кровь). Трилер. США, 2005. Режисер Джон Сiнглтон. У ролях: Марк Валберг, Тайрiз Гiбсон, Андре Бенджамiн, Гаррет Хедлунд, Терренс Говард, Софiя Вергара, Фiоннула Фланаган.

Четверо зведених братiв (двоe бiлих i двоe темношкiрих), якi в дитинствi були шибайголовами, виросли смiливими, цiлеспрямованими i надiленими загостреним вiдчуттям справедливостi. Тому, коли у них з’являeться спiльна мета – знайти вбивцю своei матерi i помститися йому, iх вже нiщо не може зупинити.

Стрiчка e вiльним римейком вестерну 1956 р. “Сини Кетi Елдер” з Джоном Уейном та Дiном Мартiном, перенесеним з Дикого Заходу в наш час, у Детройт. Сценарiй написали Дейв Елiотт та Пол Ловетт. Режисер Сiнглтон вiдомий за такими стрiчками, як “Хлопцi з нашого кварталу”, “Шафт”, “Подвiйний форсаж”. Проект почав розроблятись у серединi жовтня 2004 р.: саме тодi вибрали постановника та виконавця однiei з головних ролей Валберга. Зйомки, якi почались у сiчнi 2005 р., проходили в Торонто, Детройтi та в канадськiй провiнцii Онтарiо.

Кров за кров (Four Brothers / Кровь за кровь). Трилер. США, 2005. Режисер Джон Сiнглтон. У ролях: Марк Валберг, Тайрiз Гiбсон, Андре Бенджамiн, Гаррет Хедлунд, Терренс Говард, Софiя Вергара, Фiоннула Фланаган.

Четверо зведених братiв (двоe бiлих i двоe темношкiрих), якi в дитинствi були шибайголовами, виросли смiливими, цiлеспрямованими i надiленими загостреним вiдчуттям справедливостi. Тому, коли у них з’являeться спiльна мета – знайти вбивцю своei матерi i помститися йому, iх вже нiщо не може зупинити.

Продовжити читання “Кров за кров”

Каратель

Каратель (The Punisher / Каратель). США-Австралiя, 1989. Режисер Марк Голдблатт. У ролях: Дольф Лундгрен, Луiс Госетт-мол., Йоррен Краббе, Кiм Мiйорi, Браян Маршалл.

ICTV, четвер 22 вересня, 21.00

Коли сiм’ю полiцейського Френка Кастла (Лундгрен) вбивають бандити, вiн переселяeться в пiдземелля i стаe Карателем – месником, який знищуe злочинцiв без суду i слiдства. Виконуючи свою мiсiю, Кастл потрапляe пiд перехресний вогонь у вiйнi мiж мiсцевим гангстером (Краббе) та японською мафieю… Екранiзацiя популярного комiксу компанii Marvel була зроблена задовго до епохи справжньоi популярностi подiбних стрiчок, тому й не знайшла свого глядача. Загалом сприймаeться як звичайний малобюджетний бойовик з м’язистим героeм-суперменом, один з тих, якi десятками робили у 80-х. Слiд вiдзначити, що новий “Каратель” (2004) вийшов не набагато кращим.

Каратель (The Punisher / Каратель). США-Австралiя, 1989. Режисер Марк Голдблатт. У ролях: Дольф Лундгрен, Луiс Госетт-мол., Йоррен Краббе, Кiм Мiйорi, Браян Маршалл.

ICTV, четвер 22 вересня, 21.00

Коли сiм’ю полiцейського Френка Кастла (Лундгрен) вбивають бандити, вiн переселяeться в пiдземелля i стаe Карателем – месником, який знищуe злочинцiв без суду i слiдства. Виконуючи свою мiсiю, Кастл потрапляe пiд перехресний вогонь у вiйнi мiж мiсцевим гангстером (Краббе) та японською мафieю… Екранiзацiя популярного комiксу компанii Marvel була зроблена задовго до епохи справжньоi популярностi подiбних стрiчок, тому й не знайшла свого глядача. Загалом сприймаeться як звичайний малобюджетний бойовик з м’язистим героeм-суперменом, один з тих, якi десятками робили у 80-х. Слiд вiдзначити, що новий “Каратель” (2004) вийшов не набагато кращим.

Брати Грiмм

Незважаючи на iм’я режисера, короткий переказ сюжету з прес-релiзу не вселяв особливого ентузiазму. Славетнi казкарi в ролi “мисливцiв за привидами”? Надто нагадуe чергове голлiвудське знущання з iсторii i реальних осiб, навiть при тому, що воно подаeться як фантазiя без будь-яких претензiй на вiрогiднiсть зображених подiй. Питання було в тому, чого в фiльмi буде бiльше – Голлiвуду чи Гiллiама. На щастя, режисерський талант цього разу перемiг продюсерську жагу штампу, хоча й не до кiнця.

Атмосфера грiммiвських не дуже веселих казочок (над тим варiантом творiв казкарiв, який знаe бiльшiсть, добре попрацювали цензори, тому до загалу не дiйшли деякi дуже цiкавi деталi) збереглась у повнiй мiрi. Маленьке селище, зловiсний лiс, проклята башта – майстерно створена арена подiй, куди без зусиль вписуються класичнi персонажi Грiммiв. В деяких сценах задiянi зовсiм не дитячi жахи, особливо в епiзодi з “цукровим чоловiчком”: у порiвняннi з тим оригiнальним трактуванням цього персонажу, яке ви побачите тут, “Шрек-2” здасться дитячим садком.

Але Гiллiама цiкавлять i жахи iншi, не зовсiм казковi. Жителi селища не випадково зв’язують казковi прокляття з реальними епохальними подiями – поширенням християнства чи нашестям армii Наполеона. Примусовi змiни масового свiтогляду, спроби силою змусити людей вiдмовитись вiд старих звичаiв i вiрувань нiколи не давали стовiдсоткового ефекту: древнi страхи зберiгались вглибинi людськоi свiдомостi i лише помножувались на страх перед не менш безжалiсними, нiж казковi монстри, реальними силами, полiтичними чи релiгiйними. Тому й лиходii-люди в “Братах Грiмм” пiдкреслено гротескнi у своiй холоднокровнiй жорстокостi. Вони нiби теж стають персонажами похмуроi казки, i вже не дивуe поява в одному кадрi проклятоi башти i наполеонiвського генерала-душогуба.

Незважаючи на iм’я режисера, короткий переказ сюжету з прес-релiзу не вселяв особливого ентузiазму. Славетнi казкарi в ролi “мисливцiв за привидами”? Надто нагадуe чергове голлiвудське знущання з iсторii i реальних осiб, навiть при тому, що воно подаeться як фантазiя без будь-яких претензiй на вiрогiднiсть зображених подiй. Питання було в тому, чого в фiльмi буде бiльше – Голлiвуду чи Гiллiама. На щастя, режисерський талант цього разу перемiг продюсерську жагу штампу, хоча й не до кiнця.

Продовжити читання “Брати Грiмм”

День батька

День батька (Father’s Day / Папочкин день). США, 1997. Режисер Айвен Рейтман. У ролях: Робiн Вiльямс, Бiллi Крiстал, Настасiя Кiнскi, Джулiя Луiс-Дрейфус, Луiс Ломбардо, Хейлi Джонсон, Брюс Грiнвуд.

Новий канал, середа 21 вересня, 21.30

Коли улюблений син тiкаe з дому та ще й потрапляe в неприeмну iсторiю, його мати згадуe про двох давнiх друзiв, якi свого часу були закоханi у неi. Один з них – успiшний адвокат, iнший – ексцентричний драматург. Кожному з них вона каже, що вiн – справжнiй батько ii сина, i вiдправляe обох на пошуки… Врештi-решт Голлiвуд перезняв на свiй лад усi три роботи дуету Рiшар – Депардьe. Хоча цей римейк “Татусiв” трохи кращий, нiж римейки “Втiкачiв” (“Три втiкачi”, 1989) i “Невдах” (“Чисте везiння”, 1991), вiн все одно поступаeться французькому оригiналу.

День батька (Father’s Day / Папочкин день). США, 1997. Режисер Айвен Рейтман. У ролях: Робiн Вiльямс, Бiллi Крiстал, Настасiя Кiнскi, Джулiя Луiс-Дрейфус, Луiс Ломбардо, Хейлi Джонсон, Брюс Грiнвуд.

Новий канал, середа 21 вересня, 21.30

Коли улюблений син тiкаe з дому та ще й потрапляe в неприeмну iсторiю, його мати згадуe про двох давнiх друзiв, якi свого часу були закоханi у неi. Один з них – успiшний адвокат, iнший – ексцентричний драматург. Кожному з них вона каже, що вiн – справжнiй батько ii сина, i вiдправляe обох на пошуки… Врештi-решт Голлiвуд перезняв на свiй лад усi три роботи дуету Рiшар – Депардьe. Хоча цей римейк “Татусiв” трохи кращий, нiж римейки “Втiкачiв” (“Три втiкачi”, 1989) i “Невдах” (“Чисте везiння”, 1991), вiн все одно поступаeться французькому оригiналу.

Перевiзник-2

Перевiзник-2 (Transporter 2 / Перевозчик-2). Бойовик. США, 2005. Режисер Луi Летер’e. У ролях: Джейсон Стетем, Ембер Валетта, Метью Модайн, Кейт Нота, Алессандро Гассман, Джейсон Флемiнг, Франсуа Берлеан.

Френк Мартiн (Стетем) може без проблем i зайвих питань доставити будь-який вантаж. З Францii вiн переiздить в Маямi, де працюe водieм у багатоi сiм’i Бiллiнгс. Коли викрадають сина Бiллiнгсiв, Френку доводиться згадати усi своi бойовi навички, щоб врятувати хлопчика i зупинити терористiв, якi планують поширити смертельний вiрус.

Касовi збори першого “Перевiзника” в США були скромними (22 млн. доларiв), проте вiн мав успiх на DVD i перетворив Стетема на зiрку “екшн”. “Де б я не опинився, люди казали менi про те, як iм сподобався “Перевiзник” i персонаж Френк Мартiн, – розповiдаe Стетем. – Для мене це була дуже важлива роль, вона вплинула на мою кар’eру бiльше, нiж будь-яка iнша зiграна мною роль”. Режисер “Перевiзника-2” Летер’e вважаe, що перший фiльм привабливим зробила саме робота Стетема, який створив виразний образ “воiна мимоволi”. “Джейсону властивi поряднiсть i людянiсть, i обидвi цi якостi вiн передаe Френку, хоча хлопця крутiшого за Френка ще треба пошукати”, – стверджуe сценарист обох “Перевiзникiв” Роберт Марк Кеймен.

Перевiзник-2 (Transporter 2 / Перевозчик-2). Бойовик. США, 2005. Режисер Луi Летер’e. У ролях: [Джейсон Стетем->], [Ембер Валетта->], Метью Модайн, Кейт Нота, Алессандро Гассман, Джейсон Флемiнг, Франсуа Берлеан.

Френк Мартiн (Стетем) може без проблем i зайвих питань доставити будь-який вантаж. З Францii вiн переiздить в Маямi, де працюe водieм у багатоi сiм’i Бiллiнгс. Коли викрадають сина Бiллiнгсiв, Френку доводиться згадати усi своi бойовi навички, щоб врятувати хлопчика i зупинити терористiв, якi планують поширити смертельний вiрус.

Продовжити читання “Перевiзник-2”

Незванi гостi

Не дивно, що цей фiльм зараз б’e касовi рекорди в своeму жанрi (вiн вже перетнув 200-мiльйонну межу). Дуже приeмне видовище – легке, романтичне, багато нетупого, невульгарного гумору, всi актори на своeму мiсцi i вiдпрацьовують своiх небанальних персонажiв на всi 200.

Можливо, причина у вмiлому, розумному балансуваннi на межi моралi й аморальностi. Щось подiбне було в “Хiтчi”, iншiй вдалiй романтичнiй комедii цього року, але все ж таки там головний герой, попри свiй двозначний фах, був стовiдсотково моральною особистiстю i щиро вiрив у кохання. Героi “Незваних гостей” в кохання не вiрять. За допомогою нехитрих витiвок вони проникають на чужi весiлля, де щиро насолоджуються життям. Один з найкращих епiзодiв фiльму – швидкий монтаж рiзних весiль i ролей, якi доводиться примiрити незваним гостям, на початку картини. Цiкаво, що наш варiант назви, “Незванi гостi”, здаeться бiльш правильним, нiж оригiнальний, “Руйнiвники весiль”. Джон та Джеремi весiлля не руйнують, навпаки, допомагають iншим вiдчути свято. Звичайно, при цьому вони манiпулюють оточуючими, в основному жiнками, i безсоромно брешуть, але кайф нiкому не псують. В iхнiй поведiнцi вiдчуваeться щира життeрадiснiсть, чого, до речi, позбавлений “батько” цього вчення (чудове камео Вiлла Фаррелла), особистiсть вiдверто вiдразлива.

Звичайно ж, нашим двом розбишакам доведеться пройти крiзь любовнi муки (часто фiзичнi), щоб, за всiма правилами моральноi голлiвудськоi романтичноi комедii, прийти до щасливого фiналу в церквi i при свiдках. Однак, на щастя, навiть обов’язковий хеппi-енд в особi Рейчел Макадамс весело пiдморгуe, натякаючи, що веселощi на цьому можуть не скiнчитися.

Не дивно, що цей фiльм зараз б’e касовi рекорди в своeму жанрi (вiн вже перетнув 200-мiльйонну межу). Дуже приeмне видовище – легке, романтичне, багато нетупого, невульгарного гумору, всi актори на своeму мiсцi i вiдпрацьовують своiх небанальних персонажiв на всi 200.

Продовжити читання “Незванi гостi”