Лауреати Берлінського кінофестивалю

Дирекція 56-го Берлінале вирішила не називати імена лауреатів на денній прес-конференції, і журналісти дізнались їх одночасно з гостями церемонії увечері 18 лютого.

Цього року більш за всіх пощастило німецьким кінематографістам: з чотирьох представлених на фестивалі стрічок цієї країни призи вибороли три. Премії за найкращу жіночу роль (Сандра Хюллер) та ФІПРЕССІ отримав “Реквієм” Ханса-Крістіана Шмідта –трилер про студентку, в яку, як вирішили священики, вселився диявол. Режисер використав реальний випадок екзорцизму 70-х, щоб показати, наскільки близькою може бути фанатична віра до божевілля. Німецьким картинам також дістались “Срібний ведмідь” за художні досягнення (“Свобідна воля”) і нагорода за найкращу чоловічу роль (Моріц Блайбтрой за “Елементарні частини”).

Дирекція 56-го Берлінале вирішила не називати імена лауреатів на денній прес-конференції, і журналісти дізнались їх одночасно з гостями церемонії увечері 18 лютого.

Цього року більш за всіх пощастило німецьким кінематографістам: з чотирьох представлених на фестивалі стрічок цієї країни призи вибороли три. Премії за найкращу жіночу роль (Сандра Хюллер) та ФІПРЕССІ отримав “Реквієм” Ханса-Крістіана Шмідта –трилер про студентку, в яку, як вирішили священики, вселився диявол. Режисер використав реальний випадок екзорцизму 70-х, щоб показати, наскільки близькою може бути фанатична віра до божевілля. Німецьким картинам також дістались “Срібний ведмідь” за художні досягнення (“Свобідна воля”) і нагорода за найкращу чоловічу роль (Моріц Блайбтрой за “Елементарні частини”).

Головний же приз, “Золотий ведмідь”, був присуджений драмі з Боснії-Герцеговини “Грбавиця” про самотню матір, яка намагається приховати від дочки, що сербські солдати тисячами гвалтували боснійських жінок. Стрічка дебютантки Ясміли Жбаніч не була фаворитом критиків і в їх рейтингах йшла третьою знизу.

Гран-прі поділили іранський фільм “Оффсайд” Джафара Панахі та датська мелодрама Пернілли Фішер Крістенсен “Мило”, яку також було відзначено премією за найкращий дебют. Найкращим режисером визнали Майкла Вінтерботтома за “Шлях на Гуантанамо”, докладну реконструкцію історії трьох хлопців, афганців за національністю і англійців за народженням, які після нью-йоркської вересневої трагедії 2001 р. вирушили в Пакистан до друга на весілля, а повернулись тільки через два з половиною роки, переживши тортури й приниження в американській в’язниці в Гуантанамо на Кубі: їх прийняли за терористів і запідозрили у зв’язках з Алькаїдою. Премією імені Альфреда Бауера, засновника фестивалю, відзначили аргентинську стрічку “Охоронець” Родріго Морено. Приз за музику отримав Пітер Кам за китайську “Ізабеллу”.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *