Кохання та інші неприємності

Часом романтична комедія свідчить про моральний бік нації не гірше, ніж яка-небудь кривава кримінальна драма або фільм-розслідування – якщо, звичайно, вона має щось спільне з реальністю. Сумнівних фахів в цій Америці розвелось забагато, причому цілком легальних, якщо кіна не брешуть. І якщо минулорічного Хітча можна легко вибачити (його мета все ж таки була мало не шляхетною, і він завжди залишав за своїм клієнтом вибір щодо його особистого щастя), то з маніпуляторкою Полою зробити це не так просто.

Підписавши контракт з батьками, вона закохує в себе молодого або вже не зовсім молодого чоловіка, робить вигляд, що зацікавилась ним, поділяє його погляди й інтереси, а потім, коли він вирішує залишити батьківський дім, щоб жити з нею, кидає його… щоб він жив довго і щасливо з ким-небудь ще. Причому фільм намагається переконати, що це дуже корисний процес, що всі, хто його пережив, дуже щасливі… тільки от щасливців цих в кадрі ми чомусь не бачимо.

Часом романтична комедія свідчить про моральний бік нації не гірше, ніж яка-небудь кривава кримінальна драма або фільм-розслідування – якщо, звичайно, вона має щось спільне з реальністю. Сумнівних фахів в цій Америці розвелось забагато, причому цілком легальних, якщо кіна не брешуть. І якщо минулорічного Хітча можна легко вибачити (його мета все ж таки була мало не шляхетною, і він завжди залишав за своїм клієнтом вибір щодо його особистого щастя), то з маніпуляторкою Полою зробити це не так просто.

Підписавши контракт з батьками, вона закохує в себе молодого або вже не зовсім молодого чоловіка, робить вигляд, що зацікавилась ним, поділяє його погляди й інтереси, а потім, коли він вирішує залишити батьківський дім, щоб жити з нею, кидає його… щоб він жив довго і щасливо з ким-небудь ще. Причому фільм намагається переконати, що це дуже корисний процес, що всі, хто його пережив, дуже щасливі… тільки от щасливців цих в кадрі ми чомусь не бачимо.

Цей підхід насправді досить показовий для сучасного суспільства, особливо американського, де людина все частіше розглядається не як особистість, а виконавець певної функції, об’єкт вивчення або маніпуляції. Його емоції, думки, почуття, вважається нині, можна дозволити собі «підправити» так само легко, як зуби чи довжину волосся. І таке ставлення не взялося незвідки, його вигодували декілька поколінь високооплачуваних професіоналів, які клали людей на кушетку і робили вигляд, що уважно слухають про їх проблеми. В те, що будь-яка людина виходить за межі старанно прописаних ними категорій, вони не повірять ніколи, а саме об цей камінчик спотикається Пола, зрозумівши, що її «об’єкт» – зовсім не такий «випадок», як інші.

Якщо ж не напружувати голову під час перегляду, враження може залишитись цілком приємним. [Сара Джессіка Паркер->sara-jessica-parker] чудова в ролі маніпуляторки, яка відверто насолоджується спілкуванням з настільки привабливим об’єктом, – так і хочеться порівняти з повією, яка бажає ще й отримати задоволення. Для голлівудської романтичної комедії такий персонаж досить незвичний, що й підтримує інтерес протягом двох третин фільму. В останній третині, щоправда, Пола закохується-перевиховується і стає такою ж нецікавою, як десятки її романтичних попередниць. [Макконахі->matthew-mcconahey] найкраще виглядає у відверто ексцентричних епізодах, де його кусають різні тварини. Серед міцного складу другорядних виконавців особливо слід відзначити Зої Дешанель в ролі сусідки Поли, жертви пересмішника, – цей персонаж майже краде картину у головних героїв.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *