V означає вендета

V означає вендета (V for Vendetta / V значит вендетта). Фантастичний бойовик. США, 2006. Режисер Джеймс Мактіг. У ролях: Наталі Портман, Х’юго Вікінг, Джон Херт, Стівен Рі, Стівен Фрай.

Дія відбувається у 1997 р. в альтернативному всесвіті, який пережив Третю світову війну. Великобританії вдалось зберегти нейтралітет і не брати участь в бійні, де загинула решта людства, проте в країні встановився фашистський режим, який подавляє будь-який прояв вільної думки. Іві Хаммонд (Портман) втратила батьків і ледве не потрапила до в’язниці. Її рятує загадковий чоловік в плащі і масці, який називає себе просто V (Вівінг). Його мета – знищення уряду, і він визнає лише терористичні методи.

V означає вендета (V for Vendetta / V значит вендетта). Фантастичний бойовик. США, 2006. Режисер Джеймс Мактіг. У ролях: [Наталі Портман->natalie-portman], [Х’юго Вівінг->hugo-weaving], Джон Херт, Стівен Рі, Стівен Фрай.

Дія відбувається у 1997 р. в альтернативному всесвіті, який пережив Третю світову війну. Великобританії вдалось зберегти нейтралітет і не брати участь в бійні, де загинула решта людства, проте в країні встановився фашистський режим, який подавляє будь-який прояв вільної думки. Іві Хаммонд (Портман) втратила батьків і ледве не потрапила до в’язниці. Її рятує загадковий чоловік в плащі і масці, який називає себе просто V (Вівінг). Його мета – знищення уряду, і він визнає лише терористичні методи.

Автор літературного першоджерела – однойменного коміксу – культовий письменник Алан Мур був дуже незадоволений екранізаціями своїх творів “З пекла” та “Ліга екстраординарних джентльменів”, однак комікс про V належав компанії DC Comics, на яку він працював у 80-х. Продюсер Джоел Сілвер купив на нього права ще на початку 90-х. В середині 90-х брати Вачовскі написали за мотивами коміксу сценарій. Їм довелось скоротити і трохи змінити сюжет, видаливши частину персонажів і подій. Мур був незадоволений сценарієм: наприклад, йому не сподобалось, що Голлівуд перетворив малолітню повію Іві на вже цілком дорослу співробітницю телевізійної станції. Письменник відмовився від 800 тисяч доларів, які йому хотіли заплатити як відсотки за права на екранізацію, і наполіг, щоб його імені не було в титрах.

Брати Вачовскі відмовились самі ставити картину, і режисером став їх асистент на трьох “Матрицях” Мактіг. Втім, брати весь час були присутні на зйомках, які проходили в Берліні, на студії Бабельсберг, і в Лондоні, де Сілверу вдалось домовитись про дозвіл знімати натовп повстанців на Трафальгарській площі. Для цього продюсеру довелось мати справу з 14 державними відомствами. Сцену на площі знімали три ночі. Масовка складалась з 600 чоловік: 200 були солдатами, решта – повстанцями.

За словами Сілвера, багато зусиль витратили на головного героя: важко було зробити персонаж переконливим за допомогою лише голосу і пластики. Художники вигадали, як, змінюючи освітлення, можна урізноманітнювати “вираз обличчя” маски. Художник Овен Паттерсон здебільшого зберіг зовнішність V: як і в коміксі, він носить маску Гая Фокса, першого англійського терориста і головної фігури “порохової змови” 1605 р. Першим претендентом на роль був британець Джеймс П’юрфой. Він дуже серйозно поставився до завдання і навіть консультувався з спеціалістами японських театрів Но і Кабукі стосовно того, як діє маска на рівні підсвідомості, годинами стояв у масці перед дзеркалом і якось навіть заснув у ній. Однак після кількох тижнів роботи він несподівано залишив проект, і замість нього терміново запросили Вівінга, агента Сміта з “Матриць”. Сцени з П’юрфоєм не перезнімали, лише переозвучили.

Вибухи в Лондоні в липні 2005 р. переконали Сілвера, що він знімає цю картину дуже вчасно: “В складні часи люди повинні дивитись полемічні фільми, які примусять їх мислити”. Портман висловлювалась більш різко: “Людина може не вдаватись до насилля тільки у світі без насилля. Якщо навколо неї панує насилля, мирні методи автоматично призводять до загибелі”.

9 коментарів для “V означає вендета”

  1. Фільм гарно показує автономність та критичність мислення, в чому і проявляється „вачовскість” фільму.
    “Ти справді так думаєш, чи тобі інші сказали так думати” – прозвучало майже як в “матриці”.
    Підкреслені риси новітньої тоталітарної системи – всі дивляться телевізори, та однаково мислять. З’являється головний герой „V”, який переконує громадян, що можна мислити інакше, а їх обманювали.
    Фільм зацікавлює демаскуванням маніпуляцій над людьми. Та водночас сам стає маніпуляцією.

    Фільм в легкій, ненавязливій формі пропагує/навязує кілька головних тез пропаганди… гомосексуалізму:

    – Збочення – це нормально. (ця Теза не обговорюється, а приймається як постулат із самого початку. В глядача виникають емоції згоди, після сцен з непорозуміння із батьками „бідолашної” лезбійки).

    – Вони бідні, бо їх не розуміють. (Викликають емоції співчуття до покривджених – Сцени жорстоких переслідувань „орієнтованих”).

    – Якщо хтось не розуміє та не сприймає гомосексуалістів, то він фашист. (Маніпуляція через аналогію (якщо „1” то „2”), досить ефективна. Це один із найпопулярніших прийомів пропаганди голубих. Сцени де переслідують саме фашисти).

    – Якщо проти голубих, або рожевих збоченців виступають не фашисти, то це – духовні. Які в свою чергу теж збоченці. От тільки збоченість гомиків подається як нормальна в позитивному світлі (хоч гомосексуальна) , а збоченість духовного відверто не нормальна в негативному світлі (хоч і гетеро сексуальна та явно педофічна). Знову маніпуляція через аналогію.
    З цих двох пунктів виникає, що або ти “здоровий” і вважаєш що гомосексуалізм це нормально(як всі нормальні люди), а якщо ж ти осмілився думати інакше, то ти або затурканий релігійний фанат, або агресивний фашист, або ж сам збоченець.

    – Нікому не повинно бути ніякого діла, щодо сексуальної орієнтації інших людей, це особиста справа. Сцени де до в’язниці тягнуть прямо з ліжка. (Наче так, але хто б хотів щоб другом, вчителем, або тренером його сина або доньки був гомик або педик?)

    – Гомосексуалісти здатні любити. Ще один міф, бо статистичні дослідження кажуть, що навіть тоді коли є пари, то вони короткочасні. Гомосексуалісти мають до декількасот сексуальних партнерів. (Саме тому гомосексуалісти, це група ризику в заражені ВІЛ СНІДом). Поняття вірності відсутнє. Любов не можлива (можливе лише пожадання, так палке пристрасне, але не любов). Любити, це віддавати себе. А гомик не знає хто він, бо він, то раз – він, то раз – вона, або навпаки. Це хвороба тотожності.

    (ТЕКСТ НЕ ЗАКЛИКАЄ ДО БУДЬ-ЯКОГО НАСИЛЛЯ. АЛЕ ЧОРНЕ НЕ МОЖЕ НАЗИВАТИСЬ БІЛИМ. ТАК ЦІ ЛЮДИ МАЮТЬ СВОЇ ПРАВА, ТАК ЯК І ВСІ ХВОРІ ЛЮДИ, ВОНИ МАЮТЬ ПЕРЕДОВСІМ ПРАВО ЛІКУВАТИСЯ, ТА ОБОВЯЗОК НЕ ЗАРАЗИТИ ЦИМ ІНШИХ).

    Пропаганда фільму не навязлива, ледь помітна побачить лише той хто цікавився технологіями маніпуляцій. На тему фільму говорив з кількома знайомими, всі на 2 вищій освіті, зі мною погодилися після детального пригадування тонких деталей під час стрічки.

    Що ж, шановний читачу, Ти теж маєш свою думку на цю тему.
    Погоджуєшся, або не погоджуєшся зі мною.
    Але зажди…

    “Ти справді так думаєш, чи інші тобі сказали так думати”?

  2. Олексію, жодної дискримінації. Виключно обговорення кількох аспектів фільму. Адже коментарі відвідувачів – це ділення спостережень із читання між рядками…

    (Даруйте, перед написанням я натрапив на: “Не обмежуємо Ваc у способі висловлення, але ми пишемо українською”.)

  3. всем привет. вижу немногим понравился этот фильм. или кому-то было лень писать. скажите хоть кто-нибудь насколько сильно вам понравился Вендетта.

  4. Шановні, ні один фільм не є об єктивним, оскільки його зародком є погляд, а це завжди суб єкт!!!Так що будьте мудрі, майте свою думку і поважайте іншу…І будь ласка, якщо вже про критику,то грамотну(вкажіть помилки в побудові драматургії,в правильності концепції, сюжетних ліній і т.д.)

  5. Затянутий і нелогічний сюжет, мало спецефектів, акторська гра теж не сподобалася, похмурі тони фільму – нема пазітіву

  6. боже,які ж ви всі тут тупі і обмежені. ви в цьому фільмі побачили все на світі, крім справжньої суті.дійсно, те що вам сказали бачити, а не дійсність. фільм не може зомбувати тих, хто вже зазомбований.Вендетта тут найадекватніша людина,яка дивиться на наш бидляцький світ реально, без рожевих окулярів. На світ, де всіх, хто виділяється з натовпу, щемлять і нищать, хоч паралельно кричать яка в нашій державі свобода слова і самовираження. а попробуй хто тільки виділитись хоч на йоту з сірого стада- його нах затопчуть. подивіться фільм ще раз,а потім- на себе в дзеркало. якщо нічого не зрозуміли- це просто діагноз.так і проживете в межах своєї обмеженості.

Залишити відповідь до Миkола Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *