Основний інстинкт-2

Бувають випадки, коли фільму, яким би популярним він не був, продовження абсолютно не потрібно. В першу чергу це стосується кримінальних “чорних” кінороманів 40-х рр., сучасним наступником яких намагався бути перший “Основний інстинкт”. Кому цікаво дивитись на фатальну жінку років через двадцять після фільму, в якому вона блиснула красою й молодістю?

Хто б захотів дізнатись, наприклад, що б сталось з героїнею Барбари Стенвік з “Подвійного страхування” Біллі Вайлдера, якби вона залишилась в живих? Так само і історія письменниці-вбивці-чи-не-вбивці Кетрін Тремелл аж ніяк не вимагала продовження. Але ж для Стоун довести, що вона вміє зводити всіх з розуму і в теперішньому віці – діло честі, і, витративши на уламування Голлівуду років 15, вона отримала те, що хотіла.

Бувають випадки, коли фільму, яким би популярним він не був, продовження абсолютно не потрібно. В першу чергу це стосується кримінальних “чорних” кінороманів 40-х рр., сучасним наступником яких намагався бути перший [“Основний інстинкт”->basic-instinct]. Кому цікаво дивитись на фатальну жінку років через двадцять після фільму, в якому вона блиснула красою й молодістю?

Продовжити читання “Основний інстинкт-2”

Тупий та тупіший за тупого: Коли Гаррі зустрів Ллойда

Тупий та тупіший за тупого: Коли Гаррі зустрів Ллойда (Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd / Тупой и еще тупее тупого: Когда Гарри встретил Ллойда). США, 2003. Режисер Трой Міллер. У ролях: Ерік Крістіан Олсен, Дерек Річардсон, Рейчел Ніколс, Шері Отері, Мімі Роджерс, Луїс Гусман, Юджин Леві.

1+1, неділя 2 квітня, 20.20

Підлий директор школи (Леві), намагаючись завоювати довіру доброго мільйонера, який приїздить до міста на кілька днів, вирішує створити спецклас для розумово відсталих. Він знаходить двох найдурніших старшокласників, Гаррі (Річардсон) та Ллойда (Олсен), і доручає їм знайти таких самих, як вони, «обдарованих» учнів…

Тупий та тупіший за тупого: Коли Гаррі зустрів Ллойда (Dumb and Dumberer: When Harry Met Lloyd / Тупой и еще тупее тупого: Когда Гарри встретил Ллойда). США, 2003. Режисер Трой Міллер. У ролях: Ерік Крістіан Олсен, Дерек Річардсон, Рейчел Ніколс, Шері Отері, Мімі Роджерс, Луїс Гусман, Юджин Леві.

1+1, неділя 2 квітня, 20.20

Підлий директор школи (Леві), намагаючись завоювати довіру доброго мільйонера, який приїздить до міста на кілька днів, вирішує створити спецклас для розумово відсталих. Він знаходить двох найдурніших старшокласників, Гаррі (Річардсон) та Ллойда (Олсен), і доручає їм знайти таких самих, як вони, «обдарованих» учнів…

У 1994 р. брати Фареллі відкрили нові горизонти голлівудської антиінтелектуальної комедії, знявши стрічку «Тупий та ще тупіший». Фільм з 16-мільйонним бюджетом, кількома десятками примітивних жартів і слабеньким сюжетом про пригоди двох недоумків, Гаррі (Джефф Денієлс) та Ллойда ([Джим Керрі->jim-carrey]), несподівано став хітом, зібравши тільки у США понад 100 млн. доларів. Протягом наступних дев’яти років керівництво студії «Нью Лайн» мріяло повторити успіх, створивши продовження, однак, виявилося, це зовсім не легко: гонорари Керрі зросли до 20 млн. доларів, братів Фареллі зацікавити проектом не вдалося, а автори «Південного парку» Метт Стоун і Трей Паркер відмовились писати сценарій другого «Тупого», хоча їм запропонували півтора мільйона доларів. В результаті було знято картину про молоді роки народних американських ідіотів (цього разу їх ролі виконали нікому невідомі коміки), переглянувши яку, можна впевнено сказати: тупіше не буває.

База “Клейтон”

База “Клейтон” (Basic / База “Клейтон”). США, 2003. Режисер Джон Мактiрнен. У ролях: Джон Траволта, Самюел Л. Джексон, Коннi Нiлсен, Джованнi Рiбiзi, Тай Дiггс, Браян Ван Холт, Крiстiан Де Ла Фуенте, Даш Мiхок.

1+1, вiвторок 23 серпня, 00.10

Агент вiддiлу з боротьби з наркотиками (Траволта) i слiдчий вiйськовоi прокуратури (Нiлсен) з’ясовують причини зникнення кiлькох кадетiв-рейнджерiв та iх iнструктора Веста (Джексон) пiд час навчань у тренувальному таборi у Панамi. Чимало людей бажали смертi лютому тирану Весту, i кожен зi свiдкiв, що вижили, розповiдаe власну версiю подiй… Про суворi неписанi правила, за якими живе американська вiйськова елiта, про жорстокiсть солдатiв та пiдступнiсть офiцерiв Голлiвуд розповiдав неодноразово: досить згадати такi картини, як “Декiлька добрих хлопцiв” (1992) Роба Райнера, “Мужнiсть в бою” (1996) Едварда Цвiка, “Генеральська дочка” (1999) Саймона Веста. “База “Клейтон” мала шанс потрапити до цього списку професiйно зроблених i прикрашених добрими акторськими роботами вiйськових трилерiв: обраний сценаристом-дебютантом Джеймсом Вандербiлтом стиль розповiдi нагадуe знаменитого “Расьомона”, Траволтi якнайкраще пасуe роль нахабного i трохи корумпованого агента, а Джексону – садиста-iнструктора. Однак в останнi 25 хвилин глядача збиваe з нiг лавина несподiваних сюжетних поворотiв, якi суперечать усьому, що до того вiдбувалось на екранi, а закiнчуeться фiльм позбавленим сенсу хеппi-ендом. Бажання здивувати публiку перетворюeться на самоцiль, сюжет втрачаe логiку, i це викликаe зворотну реакцiю. У США “База” зiбрала лише 23 млн. доларiв (майже стiльки заробив за зйомки Траволта) i стала черговим провалом Мактiрнена (“Роллерболл”).

База "Клейтон" (Basic / База "Клейтон"). США, 2003. Режисер Джон Мактiрнен. У ролях: [Джон Траволта->john-travolta], [Самюел Л. Джексон->samuel-l-jackson], Коннi Нiлсен, Джованнi Рiбiзi, Тай Дiггс, Браян Ван Холт, Крiстiан Де Ла Фуенте, Даш Мiхок.

1+1, вiвторок 23 серпня, 00.10

Агент вiддiлу з боротьби з наркотиками (Траволта) i слiдчий вiйськовоi прокуратури (Нiлсен) з’ясовують причини зникнення кiлькох кадетiв-рейнджерiв та iх iнструктора Веста (Джексон) пiд час навчань у тренувальному таборi у Панамi. Чимало людей бажали смертi лютому тирану Весту, i кожен зi свiдкiв, що вижили, розповiдає власну версiю подiй…

Продовжити читання “База “Клейтон””

Наталі Портман

Наталі Портман (Natalie Portman / Натали Портман), справжнє прізвище якої – Хершлаг, народилась 9 червня 1981 р. в Ієрусалимі. Її батько – лікар, мати – художниця. Коли дівчинці було три роки, сім’я переїхала у США. В дитинстві Наталі займалась хореографією і входила до складу танцювальної трупи World Patrol Kids, яка виступала на доброчинних акціях на захист навколишнього середовища.

Представник модельного агентства помітив 11-річну Портман у піццерії, де вона знаходилась разом зі своєю матір’ю. Наталі запропонували контракт на рекламу продукції фірми «Revlon». Через рік вона потрапила на проби на роль Матільди в «Леоні-кілері» (1994) Люка Бессона. Режисер відразу зрозумів, що знайшов потрібну виконавицю, однак згідно з вимогами її батьків змушений був суттєво змінити сценарій, викинувши відверті сцени і звівши насилля до мінімуму. Успіх картини визначив подальшу долю Портман.

Наталі Портман (Natalie Portman / Натали Портман), справжнє прізвище якої – Хершлаг, народилась 9 червня 1981 р. в Ієрусалимі. Її батько – лікар, мати – художниця. Коли дівчинці було три роки, сім’я переїхала у США. В дитинстві Наталі займалась хореографією і входила до складу танцювальної трупи World Patrol Kids, яка виступала на доброчинних акціях на захист навколишнього середовища.

Продовжити читання “Наталі Портман”

Адаптація

Адаптація (Adaptation / Адаптация). США, 2002. Режисер Спайк Джонзі. У ролях: Ніколас Кейдж, Меріл Стріп, Кріс Купер, Тільда Суїнтон, Меггі Гілленхаал, Браян Кокс, Стівен Тоболовскі, Кетрін Кінер, Джон К’юсак.

Інтер, субота 1 квітня, 1.25

Сценарист Чарлі Кауфман намагається переробити у фільм роман «Викрадач орхідей», який розповідає про зустріч журналістки Сюзан Орлін (Стріп) з ексцентричним любителем екзотичних квітів Джоном Ларошем (Купер). Чарлі важко працювати з книгою, в якій не відбувається нічого цікавого, і він просить допомоги у свого брата Дональда…

Адаптація (Adaptation / Адаптация). США, 2002. Режисер [Спайк Джонзі->spike-jonze]. У ролях: [Ніколас Кейдж->nicolas-cage], [Меріл Стріп->meril-streep], [Кріс Купер->chris-cooper], Тільда Суїнтон, Меггі Гілленхаал, Браян Кокс, Стівен Тоболовскі, [Кетрін Кінер->catherine-keener], [Джон К’юсак->john-cusak].

Інтер, субота 1 квітня, 1.25

Сценарист Чарлі Кауфман намагається переробити у фільм роман «Викрадач орхідей», який розповідає про зустріч журналістки Сюзан Орлін (Стріп) з ексцентричним любителем екзотичних квітів Джоном Ларошем (Купер). Чарлі важко працювати з книгою, в якій не відбувається нічого цікавого, і він просить допомоги у свого брата Дональда…

Робити героєм своїх картин самого себе – це давня традиція американського інтелектуального кіно (досить згадати Вуді Аллена), але ніколи раніше автор, змальовуючи на екрані власний портрет, не натякав так явно, що глузує не з себе, а з публіки. Кауфман, найбільш модний сценарист Голлівуду та номінант на «Оскара», написав сценарій про Кауфмана, який врешті-решт вирішив писати сценарій про Кауфмана, який… До того ж у героя «Адаптації» є брат Дональд; насправді у Кауфмана брата немає і не було, хоча у титрах є напис: «Присвячується пам’яті Дональда». Цей жарт настільки сподобався критикам, що на здобуття усіх існуючих кінонагород висували обох братів – і справжнього, і вигаданого. Завдяки впевненій режисурі та блискучій грі Кейджа, Стріп і Купера кумедна містифікація сприймається як багаторівневий кінотвір, хоча сподобається далеко не кожному глядачу. Цікаво, що «Оскара» за найкращу адаптацію літературного першоджерела «Адаптація» програла саме «Піаністу» Поланського; можливо, наступного разу сценарист Кауфман зробить своїм героєм більш видатну особистість, ніж сценарист Кауфман.

Льодовиковий період-2

Льодовиковий період-2: Глобальне потепління (Ice Age 2: Meltdown / Ледниковый период-2: Глобальное потепление). Казка / комедія / анімація. США, 2006. Режисер Карлос Салдана.

Мамонт Менні, лінивець Сід, саблезубий тигр Дієго і доісторична напівбілка-напівщур Скрет повертаються у продовженні анімаційного хіта студії “Фокс”. Менні хоче завести сім’ю, але побоюється, що він – єдиний мамонт на всьому світі. Все ж таки він знаходить пару – мамонтиху Еллі. Проте є проблема: вони не терплять одне одного, до того ж Еллі вважає, що вона – опосум.

“Успіх фільму в значній мірі пояснюється тим, що глядачі полюбили його головних героїв, – каже виконавчий продюсер Крістофер Меледандрі. – Вони співчували Менні, Сіду та Дієго і сміялись над Скретом”. Ще до прем’єри автори персонажів знали, що з ними можна вигадати нові історії. Режисер першого “Льодовикового періоду” став виконавчим продюсером продовження. Найскладніше було вигадати нову історію для Скрета, який в новій картині отримав набагато більше екранного часу і більш інтегрований в загальний сюжет.

Льодовиковий період-2: Глобальне потепління (Ice Age 2: The Meltdown / Ледниковый период-2: Глобальное потепление). Казка / комедія / анімація. США, 2006. Режисер Карлос Салдана. Ролі озвучують: Рей Романо, Джон Легуїзамо, Деніс Лірі, Квінн Латіфа, Джош Пек.

Мамонт Менні, лінивець Сід, саблезубий тигр Дієго і доісторична напівбілка-напівщур Скрет повертаються у продовженні анімаційного хіта студії “Фокс”. Менні хоче завести сім’ю, але побоюється, що він – єдиний мамонт на всьому світі. Все ж таки він знаходить пару – мамонтиху Еллі. Проте є проблема: вони не терплять одне одного, до того ж Еллі вважає, що вона – опосум.

Продовжити читання “Льодовиковий період-2”

Прокляття

Прокляття (The Grudge / Проклятие). США, 2004. Режисер Такасі Сімідзу. У ролях: Сара Мішель Геллар, Джейсон Бер, Білл Пуллман, Клеа Дювал, Кеді Стрікленд.

ICTV, четвер 30 березня, 21.30

Коли хтось помирає, відчуваючи неймовірну лють, це породжує прокляття, яке вбиває кожного, хто стикається з ним. У випадку з персонажами цієї картини – усіх, хто переступає поріг одного зловісного будинку… Японські фільми жахів зараз надзвичайно популярні в усьому світі, і Голлівуд поспішає перезняти усі варті уваги східні зразки жанру, доки мода на них не минула. Цього разу до створення американського римейку залучили Сімідзу, режисера оригіналу, що суттєво вплинуло на якість: стрічка вийшла дійсно страшною. Те, що глядач відчуває під час фінальної сцени «Дзвінка», чекає на нього майже на початку «Прокляття», і агонія не припиниться через кілька хвилин, а триватиме весь фільм. Найкраще цей жах діє у темряві напівпорожнього кінозалу: на малому екрані ефект частково втрачається.

Прокляття (The Grudge / Проклятие). США, 2004. Режисер Такасі Сімідзу. У ролях: [Сара Мішель Геллар->sara-michelle-gellar], Джейсон Бер, [Білл Пуллман->bill-pullman], Клеа Дювал, Кеді Стрікленд.

ICTV, четвер 30 березня, 21.30

Коли хтось помирає, відчуваючи неймовірну лють, це породжує прокляття, яке вбиває кожного, хто стикається з ним. У випадку з персонажами цієї картини – усіх, хто переступає поріг одного зловісного будинку… Японські фільми жахів зараз надзвичайно популярні в усьому світі, і Голлівуд поспішає перезняти усі варті уваги східні зразки жанру, доки мода на них не минула. Цього разу до створення американського римейку залучили Сімідзу, режисера оригіналу, що суттєво вплинуло на якість: стрічка вийшла дійсно страшною. Те, що глядач відчуває під час фінальної сцени [«Дзвінка»->ring], чекає на нього майже на початку «Прокляття», і агонія не припиниться через кілька хвилин, а триватиме весь фільм. Найкраще цей жах діє у темряві напівпорожнього кінозалу: на малому екрані ефект частково втрачається.

Пункт призначення-3

Навколо цього кіносеріалу вже склався цілий ряд своїх традицій, правил, які режисер (оскільки він же був автором задуму першого фільму) порушувати аж ніяк не збирався. Можливо, це й не найкраще.

Порушувати правила інколи корисно – як мінімум подаруєш глядачу задоволення від сюрпризу, а інколи і щось справді путнє вдасться створити. І, власне, як мінімум одна частина цього речення стосується найпершого «Пункту призначення». Він став культовим у певних колах саме тому, що зламав певний стандарт, тим самим вдихнувши нове життя в жанр молодіжного трилер-хорору, стомленого від «Криків». Нарешті за хлопцями і дівчатами розпочало полювання не опудало в масці, яким виявиться їх ображений однокласник, а дещо інше. Але, зруйнувавши один штамп, «Пункт» поспішив побудувати власний. На щастя, він поки що здебільшого утримується в межах цього одного кіносеріалу.

Навколо цього кіносеріалу вже склався цілий ряд своїх традицій, правил, які режисер (оскільки він же був автором задуму першого фільму) порушувати аж ніяк не збирався. Можливо, це й не на краще.

Продовжити читання “Пункт призначення-3”

Вихід у червоне

Вихід у червоне (Exit in Red / Выход в красное). США, 1996. Режисер Юрек Богаєвич. У ролях: Міккі Рурк, Керрі Отіс, Аннабел Скофілд, Ентоні Майкл Холл.

ICTV, середа 29 березня, 23.50

Психіатра звинувачують у смерті пацієнтки. Поки його адвокат вирішує проблему, герой вирішує відпочити від неприємностей на самоті. Після чого зустрічає таємничу незнайомку… Пересічний еротичний трилер, яскравий прикладом того, чим займався у 90-х (окрім лікування від наркозалежності і бійок з дружиною) Рурк, один з найпопулярніших акторів 80-х.

Вихід у червоне (Exit in Red / Выход в красное). США, 1996. Режисер Юрек Богаєвич. У ролях: [Міккі Рурк->mickey-rork], Керрі Отіс, Аннабел Скофілд, Ентоні Майкл Холл.

ICTV, середа 29 березня, 23.50

Психіатра звинувачують у смерті пацієнтки. Поки його адвокат вирішує проблему, герой вирішує відпочити від неприємностей на самоті. Після чого зустрічає таємничу незнайомку… Пересічний еротичний трилер, яскравий приклад того, чим займався у 90-х (окрім лікування від наркозалежності і бійок з дружиною) Рурк, один з найпопулярніших акторів 80-х.

Перетнути межу

Перетнути межу (Walk the Line / Переступить черту). Музична драма. США, 2005. Режисер Джеймс Менголд. У ролях: Хоакін Фенікс, Різ Візерспун, Дженніфер Гудвін, Шеллі Лінн, Роберт Патрік.

Біографія Джонні Кеша, легендарного гітариста, який працював у різних музичних стилях, в тому числі кантрі. Після переїзду в Мемфіс він швидко пізнає успіх і так само швидко потрапляє у наркотичну залежність. Все життя Кеша його добрим янголом була співачка Джун Картер, разом з якою він пережив багато радісних і сумних моментів, перш ніж вони стали чоловіком і дружиною.

Перетнути межу (Walk the Line / Переступить черту). Музична драма. США, 2005. Режисер Джеймс Менголд. У ролях: [Хоакін Фенікс->joaquin-phoenix], [Різ Візерспун->reese-weetherspoon], Дженніфер Гудвін, Шеллі Лінн, Роберт Патрік.

Біографія Джонні Кеша, легендарного гітариста і співака, який працював у різних музичних стилях, в тому числі кантрі. Після переїзду в Мемфіс він швидко пізнає успіх і так само швидко потрапляє у наркотичну залежність. Все життя Кеша його добрим янголом була співачка Джун Картер, разом з якою він пережив багато радісних і сумних моментів, перш ніж вони стали чоловіком і дружиною.

Продовжити читання “Перетнути межу”