Розлучення по-американськи

Розлучення по-американськи (The Break-Up / Развод по-американски). Комедія. США, 2006. Режисер Пейтон Рід. У ролях: Дженніфер Аністон, Вінс Вон, Джейсон Бейтман, Джастін Лонг, Вінсент Д’Онофріо, Коул Хаузер.

Сварка між Гері (Вон) та Брук (Аністон) починається з того, що чоловік замість дванадцяти лимонів приносить додому лише три. Гері чує від стомленої дружини все, що вона про нього думає. Несподівано Брук каже, що між ними все кінчено. Насправді вона не хоче розлучення, просто бажає, щоб чоловік змінився у кращий бік. Але Гері показує себе зовсім не з того боку, і процес розпаду сім’ї починається.

Розлучення по-американськи (The Break-Up / Развод по-американски). Комедія. США, 2006. Режисер Пейтон Рід. У ролях: [Дженніфер Аністон->jennifer-aniston], [Вінс Вон->vince-vaughn], Джейсон Бейтман, Джастін Лонг, Вінсент Д’Онофріо, Коул Хаузер.

Сварка між Гері (Вон) та Брук (Аністон) починається з того, що чоловік замість дванадцяти лимонів приносить додому лише три. Гері чує від стомленої дружини все, що вона про нього думає. Несподівано Брук каже, що між ними все кінчено. Насправді вона не хоче розлучення, просто бажає, щоб чоловік змінився у кращий бік. Але Гері показує себе зовсім не з того боку, і процес розпаду шлюбу починається.

Продовжити читання “Розлучення по-американськи”

Пригоди Плуто Неша

Пригоди Плуто Неша (Adventures of Pluto Nash / Приключения Плуто Нэша). США, 2002. Режисер Рон Андервуд. У ролях: Едді Мерфі, Росаріо Доусон, Ренді Квейд, Джо Пантоліано, Джей Мор, Пітер Бойл, Берт Янг, Джон Кліз, Алек Болдуїн.

1+1, неділя 25 червня, 20.20

2087 р. На місячний нічний клуб, яким керує авантюрист Плуто Неш (Мерфі), наїжджають мафіозі, які працюють на амбіційного ділка… Якщо порівнювати бюджети та касові збори картин, котрі вийшли на екрани США у 2002 р., то найбільшим провалом року, без сумніву, був цей фантастичний фарс з 90-мільйонним бюджетом. Керівництво студії «Ворнер Бразерс» давно зрозуміло, з чим має справу, і на інше й не розраховувало. Прем’єра стрічки мала відбутися 6 квітня 2001 р., однак її перенесли на серпень 2001-го, потім на січень 2002-го і врешті-решт на серпень 2002 р.; майже півтора року різні монтажери намагались «підлікувати» безнадійно поганий відзнятий матеріал, але тільки погіршували становище. Тому коли у перший вікенд прокату «Плуто» зібрав лише 2 млн. доларів, майже ніхто не здивувався. Картина чесно заробила номінації на «Золоту малину» за найгірший фільм, режисуру, чоловічу роль (Едді Мерфі) і найгірший дует (Мерфі у двох ролях, Плуто Неша та його злого клона – так, я щойно розкрив головний спойлер, але ви точно нічого не втратили).

Пригоди Плуто Неша (Adventures of Pluto Nash / Приключения Плуто Нэша). США, 2002. Режисер Рон Андервуд. У ролях: [Едді Мерфі->eddie-murphy], [Росаріо Доусон->rosario-dawson], Ренді Квейд, Джо Пантоліано, Джей Мор, Пітер Бойл, Берт Янг, Джон Кліз, [Алек Болдуїн->alec-baldwin].

1+1, неділя 25 червня, 20.20

2087 р. На місячний нічний клуб, яким керує авантюрист Плуто Неш (Мерфі), наїжджають мафіозі, які працюють на амбіційного ділка… Якщо порівнювати бюджети та касові збори картин, котрі вийшли на екрани США у 2002 р., то найбільшим провалом року, без сумніву, був цей фантастичний фарс з 90-мільйонним бюджетом. Керівництво студії «Ворнер Бразерс» давно зрозуміло, з чим має справу, і на інше й не розраховувало. Прем’єра стрічки мала відбутися 6 квітня 2001 р., однак її перенесли на серпень 2001-го, потім на січень 2002-го і врешті-решт на серпень 2002 р.; майже півтора року різні монтажери намагались «підлікувати» безнадійно поганий відзнятий матеріал, але тільки погіршували становище. Тому коли у перший вікенд прокату «Плуто» зібрав лише 2 млн. доларів, майже ніхто не здивувався. Картина чесно заробила номінації на «Золоту малину» за найгірший фільм, режисуру, чоловічу роль (Едді Мерфі) і найгірший дует (Мерфі у двох ролях, Плуто Неша та його злого клона – так, я щойно розкрив головний спойлер, але ви точно нічого не втратили).

Парк Юрського періоду-3

Парк Юрського періоду-3 (Jurassic Park III / Парк Юрского периода-3). США, 2001. Режисер Джо Джонстон. У ролях: Сем Ніл, Вільям Х. Мейсі, Теа Леоні, Алессандро Нівола, Тревор Морган, Майкл Джетер, Лора Дерн.

Новий канал, субота 24 червня, 19.20

Хлопчик на ім’я Ерік Кірбі випадково потрапив на Іслу Сорну – далекий тропічний острів, де живуть створені вченими динозаври. Намагаючись врятувати сина, перелякані батьки звертаються по допомогу до відомого палеонтолога Алана Гранта…

Парк Юрського періоду-3 (Jurassic Park III / Парк Юрского периода-3). США, 2001. Режисер Джо Джонстон. У ролях: [Сем Ніл->sam-neil], [Вільям Х. Мейсі->william-h-macey], [Теа Леоні->lea-leony], Алессандро Нівола, Тревор Морган, Майкл Джетер, Лора Дерн.

Новий канал, субота 24 червня, 19.20

Хлопчик на ім’я Ерік Кірбі випадково потрапив на Іслу Сорну – далекий тропічний острів, де живуть створені вченими динозаври. Намагаючись врятувати сина, перелякані батьки звертаються по допомогу до відомого палеонтолога Алана Гранта…

Продовжити читання “Парк Юрського періоду-3”

Братерство вовка

Братерство вовка (Le Pacte des Loups / Братство волка). Франція, 2001. Режисер Крістоф Ган. У ролях: Самуель Ле Б’ян, Венсан Кассель, Емілі Декенн, Моніка Беллуччі, Марк Дакаскос.

1+1, п’ятниця 23 червня, 21.15

Дія стрічки відбувається у 1766 р. Король Людовік XV наказує відомому вченому Грегуару де Фронзаку знайти і знищити загадкового «звіра з Жеводана» – жахливе чудовисько, котре вбило близько ста жінок та дітей…

Братерство вовка (Le Pacte des Loups / Братство волка). Франція, 2001. Режисер Крістоф Ган. У ролях: Самуель Ле Б’ян, [Венсан Кассель->vensan-cassel], Емілі Декенн, [Моніка Беллуччі->monica-bellucci], Марк Дакаскос.

1+1, п’ятниця 23 червня, 21.15

Дія стрічки відбувається у 1766 р. Король Людовік XV наказує відомому вченому Грегуару де Фронзаку знайти і знищити загадкового «звіра з Жеводана» – жахливе чудовисько, котре вбило близько ста жінок та дітей…

Продовжити читання “Братерство вовка”

Дев’ятий день

Фолькер Шльондорф повернувся до теми, якій завдячує своїм найкращим фільмом. У 1979 р. його “Жерстяний барабан” поділив “Золоту пальмову гілку” з копполівським “Апокаліпсисом сьогодні”. Тоді режисер дивився на фашизм очима дитини. Зараз він це робить очима людини дорослої, на чию долю випали страждання в концтаборі, приниження й побої, а на останок – вкрай нелегкий життєвий вибір.

Чимало критиків звинувачують “пізнього” Шльондорфа в сухості режисерського стилю. Не завжди ці звинувачення мають достатньо підстав. Взяти, скажімо, телепостановку “Смерть комівояжера”, у зв’язку з якою писали про “стомлений американський академізм”. Насправді у фільмі є іскра, яку запалюють чудові актори – Хоффман і Малкович. Щось подібне можна сказати і про “Дев’ятий день”. Блискуча гра Ульріха Маттеса доповнює стриману режисерську манеру, але ж по-справжньому добрі акторські роботи – це результат праці не тільки актора, а й режисера, що стоїть за ним.

Фолькер Шльондорф повернувся до теми, якій завдячує своїм найкращим фільмом. У 1979 р. його “Жерстяний барабан” поділив “Золоту пальмову гілку” з копполівським [“Апокаліпсисом сьогодні”->apocalypse-now]. Тоді режисер дивився на фашизм очима дитини. Зараз він це робить очима людини дорослої, на чию долю випали страждання в концтаборі, приниження й побої, а на останок – вкрай нелегкий життєвий вибір.

Продовжити читання “Дев’ятий день”

Знайомство з Цукерами

Назва фільму (принаймні той варіант, який запропонували наші прокатники) нагадує про популярну американську комедію, яка, на відміну від даної стрічки, не могла похвалитись почуттям міри і смаку, хоча й мала набагато кращі показники в прокаті. В обох випадках йдеться про зіткнення між двома зовсім різними сімействами: у випадку з Цукерами це звичайна німецька родина, до того ж на межі розпаду через непутьового батечка, та ортодоксальна єврейська сім’я його брата. Але там, де американський фарс вдається до традиційного жарту з туалетом, його німецький (далекий) родич говорить про речі набагато смішніші і значно менш приємні.

Стіна недовіри, яка нині розділяє прямих родичів, здається міцнішою за зруйновану берлінську, по різні боки якої вони жили довгі роки. Єдине, що об’єднує дві “поважні” сім’ї, – бажання отримати спадок щойно померлої матері двох братів, точний розмір якого вони навіть не знають. Покійна поставила умову – її діти мають помиритися, і користуючись цією сюжетною ідеєю, сценарист з режисером видобувають з ситуації по максимуму всі найкращі людські якості, від жадібності до лицемірства.

Назва фільму (принаймні той варіант, який запропонували наші прокатники) нагадує про популярну американську комедію, яка, на відміну від даної стрічки, не могла похвалитись почуттям міри і смаку, хоча й мала набагато кращі показники в прокаті. В обох випадках йдеться про зіткнення між двома зовсім різними сімействами: у випадку з Цукерами це звичайна німецька родина, до того ж на межі розпаду через непутьового батечка, та стовідсотково єврейська сім’я його брата. Але там, де американський фарс вдається до традиційного жарту з туалетом, його німецький (далекий) родич говорить про речі набагато смішніші і значно менш приємні.

Продовжити читання “Знайомство з Цукерами”

Вен Вайлдер – король вечірок

Вен Вайлдер – король вечірок (Van Wilder: Party Liaison / Уэн Уайлдер – король вечеринок). США, 2002. Режисер Волт Беккер. У ролях: Раян Рейнольдс, Тара Рейд, Тім Метісон, Пол Глісон.

Новий канал, середа 21 червня, 21.35

Вен Вайлдер вчиться в коледжі вже шість років, але не тому, що найтупіший – просто він любить студентське життя. Несподівано Вен дізнається, що батько не збирається більше оплачувати його навчання… Пересічна комедія з двома більш-менш відомими нині акторами: Рейнольда ми зараз знаємо завдяки “Блейду-3”, а Рейд – за “Американськими пирогами”.

Вен Вайлдер – король вечірок (Van Wilder: Party Liaison / Уэн Уайлдер – король вечеринок). США, 2002. Режисер Волт Беккер. У ролях: [Раян Рейнольдс->ryan-reynolds], [Тара Рейд->tara-reid], Тім Метісон, Пол Глісон.

Новий канал, середа 21 червня, 21.35

Вен Вайлдер вчиться в коледжі вже шість років, але не тому, що найтупіший – просто він любить студентське життя. Несподівано Вен дізнається, що батько не збирається більше оплачувати його навчання… Пересічна комедія з двома більш-менш відомими нині акторами: Рейнольдса ми зараз знаємо завдяки [“Блейду-3”->blade], а Рейд – за [“Американськими пирогами”->american-pie].

Земля достатку

Включення цієї картини до програми під назвою “Нове німецьке кіно” може здатися не найкращим кроком – просто тому, що тема і актори у фільмі американські, і мова у фільмі звучить англійська (точніше, її американський різновид). Творчість Вендерса завжди здавалась занадто “американською” багатьом його колегам і критикам. Режисер дійсно зробив американські культуру і спосіб життя однією з провідних тем своєї творчості, що не заважає йому дивитись на чужу країну європейським поглядом (тут можна згадати його “Американського друга”, “Хемметта”, “Готель “Мільйон доларів” тощо). Де Ніро, приїхавши на Московський кінофестиваль 1987 р., казав, що йому подобається, як Форман і Поланський в своїх фільмах знаходять незвичний підхід до добре знайомих американцям тем. З Вендерсом те саме.

Цього разу він створив одне з найбільш серйозних і глибоких досліджень наслідків трагедії 11 вересня. Трагедії американської і загальнолюдської водночас. Для Америки це був момент руйнування ілюзій цілковитої стабільності й всемогутності і створення ілюзій нових, значно більш небезпечних, які підігрівали зростаючі страх і параноя. А для жителів інших країн, особливо тих, які бачили у Сполучених Штатах лише світового жандарма, це був привід подумати над питанням: чи варті співчуття й жалю середньостатистичні жителі такої країни? Відповідь багатьох була швидкою і негуманною. Про все це чесно сказано у “Землі достатку”.

Включення цієї картини до програми під назвою “Нове німецьке кіно” може здатися не найкращим кроком – просто тому, що тема і актори у фільмі американські, і мова у фільмі звучить англійська (точніше, її американський різновид). Творчість Вендерса завжди здавалась занадто “американською” багатьом його колегам і критикам. Режисер дійсно зробив американські культуру і спосіб життя однією з провідних тем своєї творчості, що не заважає йому дивитись на чужу країну європейським поглядом (тут можна згадати його “Американського друга”, “Хемметта”, [“Готель “Мільйон доларів”->million-dollar-hotel] тощо). [Де Ніро->robert-de-niro], приїхавши на Московський кінофестиваль 1987 р., казав, що йому подобається, як Форман і Поланський в своїх фільмах знаходять незвичний підхід до добре знайомих американцям тем. З Вендерсом те саме.

Продовжити читання “Земля достатку”

Кейт Босворт

Кейт Босворт (Kate Bosworth / Кейт Босуорт) народилась 2 січня 1983 р. у Лос-Анджелесі. Вона добре вчилась у школі і брала участь у спортивних змаганнях. На кіноекрані Кейт дебютувала у 14 років, виконавши другорядну роль у стрічці Роберта Редфорда «Шептун» (1998). Незважаючи на те, що єдиним акторським досвідом Босворт була участь в театральній постановці «Енні», її взяли на роль у картині за участю Крістін Скотт-Томас та Сема Ніла.

Сама акторка вважає, що їй просто пощастило, адже вона рідко ходила на кінопроби, не намагалась стати зіркою, навіть не знала, хто такий Роберт Редфорд. «Просто це був фільм про коней, а я їх обожнюю, – згадує Кейт. – Я подумала, що непогано було б знятись, та ще й на конях поїздити. Я здогадувалась, що Редфорд – відомий актор, але набагато сильніше враження на мене справили скакуни найвищої категорії, на яких я могла скакати».

Кейт Босворт (Kate Bosworth / Кейт Босуорт) народилась 2 січня 1983 р. у Лос-Анджелесі. Вона добре вчилась у школі і брала участь у спортивних змаганнях. На кіноекрані Кейт дебютувала у 14 років, виконавши другорядну роль у стрічці [Роберта Редфорда->robert-redford] «Шептун» (1998). Незважаючи на те, що єдиним акторським досвідом Босворт була участь в театральній постановці «Енні», її взяли на роль у картині за участю [Крістін Скотт-Томас->christine-scott-thomas] та [Сема Ніла->sam-neil].

Продовжити читання “Кейт Босворт”

Бий в кістку

Бий в кістку (Play It to the Bone / Бей в кость). США, 1999. Режисер Рон Шелтон. У ролях: Антоніо Бандерас, Вуді Харрелсон, Лоліта Давидович, Люсі Ліу, Том Сайзмор.

К1, вівторок 20 червня, 00.05

Двоє друзів-боксерів (Бандерас і Харрелсон) мріють змінити своє життя. Вони вирушають на бій, в якому їм дали шанс показати себе. Протягом довгого шляху стосунки між ними перетворюються на смертельну ворожнечу, і вони виплескують свою лють на рингу… Чергова стрічка досвідчена режисера спортивних стрічок Шелтона пропонує суміш мелодраматичних і комічних епізодів і тріумфальний фінал. Враховуючи міцну акторську підтримку, це цілком можна дивитись.

Бий в кістку (Play It to the Bone / Бей в кость). США, 1999. Режисер Рон Шелтон. У ролях: [Антоніо Бандерас->anthonio-banderas], [Вуді Харрелсон->woody-harrelson], Лоліта Давидович, [Люсі Ліу->lucy-liu], Том Сайзмор.

К1, вівторок 20 червня, 00.05

Двоє друзів-боксерів (Бандерас і Харрелсон) мріють змінити своє життя. Вони вирушають на бій, в якому їм дали шанс показати себе. Протягом довгого шляху стосунки між ними перетворюються на смертельну ворожнечу, і вони виплескують свою лють на рингу… Чергова робота досвідченого режисера спортивних стрічок Шелтона пропонує суміш мелодраматичних і комічних епізодів і тріумфальний фінал. Враховуючи міцну акторську підтримку, це цілком можна дивитись.