Аврора

Аврора. Драма. Україна, 2006. Режисер Оксана Байрак. У ролях: Анастасія Зюркалова, Дмитро Харатьян, Ерік Робертс.

Аврора – вихованка дитдому, яка обожнює танцювати і мріє стати балериною. Під час катастрофи на Чорнобильській атомній електростанції вона отримує велику дозу радіації. Єдиний шанс на виживання – дорога операція у США. Там Аврора зустрічає свого кумира, зірку радянського балету Ніка Астахова, який переживає глибоку творчу кризу.

Аврора. Драма. Україна, 2006. Режисер Оксана Байрак. У ролях: Анастасія Зюркалова, Дмитро Харатьян, Ерік Робертс.

Аврора – вихованка дитдому, яка обожнює танцювати і мріє стати балериною. Під час катастрофи на Чорнобильській атомній електростанції вона отримує велику дозу радіації. Єдиний шанс на виживання – дорога операція у США. Там Аврора зустрічає свого кумира, зірку радянського балету Ніка Астахова, який переживає глибоку творчу кризу.

Продовжити читання “Аврора”

Старські і Хатч

Старські і Хатч (Starsky & Hutch / Старски и Хатч). США, 2004. Режисер Тодд Філліпс. У ролях: Бен Стіллер, Овен Вілсон, Вінс Вон, Фред Вільямсом, Снуп Догг, Вілл Фаррелл, Кармен Електра, Джульєтт Льюїс, Кріс Пенн, Емі Смарт, Джейсон Бейтман.

ICTV, неділя 3 грудня, 15.35

Детектив Дейвід Старські (Стіллер) – досвідчений поліцейський, який працює на вулицях Бей-Сіті у Каліфорнії. Він весь час намагається довести собі та оточуючим, що може виконувати свої обов’язки не гірше, ніж його мати – легенда міської поліції. У детектива Кена Хатчінсона (Вілсон) інші погляди на образ ідеального охоронця закону. Шеф поліції вирішує об’єднати таланти двох полісменів, зробивши їх напарниками.

Старські і Хатч (Starsky & Hutch / Старски и Хатч). США, 2004. Режисер Тодд Філліпс. У ролях: [Бен Стіллер->ben-stiller], [Овен Вілсон->owen-wilson], [Вінс Вон->vinc-vaugn], Фред Вільямсом, Снуп Догг, [Вілл Фаррелл->will-farrell], Кармен Електра, Джульєтт Льюїс, Кріс Пенн, Емі Смарт, Джейсон Бейтман.

ICTV, неділя 3 грудня, 15.35

Детектив Дейвід Старські (Стіллер) – досвідчений поліцейський, який працює на вулицях Бей-Сіті у Каліфорнії. Він весь час намагається довести собі та оточуючим, що може виконувати свої обов’язки не гірше, ніж його мати – легенда міської поліції. У детектива Кена Хатчінсона (Вілсон) інші погляди на образ ідеального охоронця закону. Шеф поліції вирішує об’єднати таланти двох полісменів, зробивши їх напарниками.

Продовжити читання “Старські і Хатч”

Наталі

Наталі (Natalie / Натали). Франція, 2004. Режисер Анна Фонтейн. У ролях: Фанні Ардан, Еммануель Беар, Жерар Депардьє.

СТБ, субота 2 грудня, 22.00

Подружнє життя Катрін (Ардан) і Бернара (Депардьє) багато років було безхмарним, хоча й не зовсім щасливим. Один телефонний дзвінок змінює усе: випадкова коханка Бернара залишає відверте повідомлення на автовідповідачі, проте чує його не та людина. Тепер дружина знає про маленьку таємницю свого чоловіка. Катрін приходить у бар і наймає стриптизерку (Беар), щоб спокусити Бернара. Вона повинна розповідати Картін про усі подробиці сексуального життя з її чоловіком.

Наталі (Nathalie… / Натали). Франція, 2004. Режисер Анна Фонтейн. У ролях: Фанні Ардан, Еммануель Беар, Жерар Депардьє.

СТБ, субота 2 грудня, 22.00

Подружнє життя Катрін (Ардан) і Бернара (Депардьє) багато років було безхмарним, хоча й не зовсім щасливим. Один телефонний дзвінок змінює усе: випадкова коханка Бернара залишає відверте повідомлення на автовідповідачі, проте чує його не та людина. Тепер дружина знає про маленьку таємницю свого чоловіка. Катрін приходить у бар і наймає стриптизерку (Беар), щоб спокусити Бернара. Вона повинна розповідати Картін про усі подробиці сексуального життя з її чоловіком.

Продовжити читання “Наталі”

Пила: Гра на виживання

Пила: Гра на виживання (Saw / Пила: Игра на выживание). США, 2004. Режисер Джеймс Ван. У ролях: Кері Елвес, Моніка Поттер, Денні Гловер, Лі Воннелл, Діна Меєр.

НТН, п’ятниця 1 грудня, 23.55

Молодий фотограф Адам і хірург Лоренс Гордон прокидаються у брудному туалеті, прикуті до труб. Вони потрапили до рук Конструктора Смерті – психопата, чия головна мета – примусити людей відчути життя. Для цього він ставить їх перед, м’яко кажучи, нелегким вибором… Спочатку картину збирались випустити тільки на відео, однак її прем’єра на фестивалі “Санденс” змінила думку продюсерів. Стрічка дуже сподобалась глядачам і стала одним з найпопулярніших трилерів останніх років (касові збори перевищили 102 млн. доларів). На екрани вже вийшли два її продовження і вона дочекалась вельми влучної пародії у перших кадрах “Дуже страшного кіно-4”.

Пила: Гра на виживання (Saw / Пила: Игра на выживание). США, 2004. Режисер Джеймс Ван. У ролях: Кері Елвес, Моніка Поттер, Денні Гловер, Лі Воннелл, Діна Меєр.

НТН, п’ятниця 1 грудня, 23.55

Молодий фотограф Адам і хірург Лоренс Гордон прокидаються у брудному туалеті, прикуті до труб. Вони потрапили до рук Конструктора Смерті – психопата, чия головна мета – примусити людей відчути життя. Для цього він ставить їх перед, м’яко кажучи, нелегким вибором… Спочатку картину збирались випустити тільки на відео, однак її прем’єра на фестивалі “Санденс” змінила думку продюсерів. Стрічка дуже сподобалась глядачам і стала одним з найпопулярніших трилерів останніх років (касові збори перевищили 102 млн. доларів). На екрани вже вийшли два її продовження і вона дочекалась вельми влучної пародії у перших кадрах [“Дуже страшного кіно-4”->scary-movie-4].

Баффі – переможниця вампірів

Баффі – переможниця вампірів (Buffy the Vampire Slayer / Баффи – победительница вампиров). США, 1992. Режисер Фран Рубел Кузуї. У ролях: Крісті Свонсон, Дональд Сазерленд, Рутгер Хауер, Пол Рубенс, Люк Перрі.

Новий канал, четвер 30 листопада, 22.05

Дівчина на ім’я Баффі (Свонсон) одного дня дізнається, що вона є “обраною”, мета якої – знищувати вампірів… Ця досить банальна, нестрашна і малосмішна молодіжна комедія жахів, яку не змогли врятувати навіть Хауер з Сазерлендом, як не дивно, стала сюжетною основою дуже популярного серіалу. Цьому посприяв більш вдалий, ніж у фільмі, вибір головної виконавиці: телевізійна Баффі, Сара Мішель Геллар, швидко стала зіркою. В одному з інтерв’ю Сазерленд запевняв, що “Баффі” – не таке вже й погане кіно. Щоправда, наприкінці зйомок, коли він сказав режисеру, що, на його погляд, його герою зовсім не обов’язково помирати, то почув у відповідь: “А, хочете знятися у продовженн!” Тоді Дональд і зрозумів, що потрапив не зовсім у те кіно.

Баффі – переможниця вампірів (Buffy the Vampire Slayer / Баффи – победительница вампиров). США, 1992. Режисер Фран Рубел Кузуї. У ролях: Крісті Свонсон, [Дональд Сазерленд->donald-sutherland], [Рутгер Хауер->rutger-hauer], Пол Рубенс, Люк Перрі.

Новий канал, четвер 30 листопада, 22.05

Дівчина на ім’я Баффі (Свонсон) одного дня дізнається, що вона є “обраною”, мета якої – знищувати вампірів… Ця досить банальна, нестрашна і малосмішна молодіжна комедія жахів, яку не змогли врятувати навіть Хауер з Сазерлендом, як не дивно, стала сюжетною основою дуже популярного серіалу. Цьому посприяв більш вдалий, ніж у фільмі, вибір головної виконавиці: телевізійна Баффі, [Сара Мішель Геллар->sara-michelle-gellar], швидко стала зіркою. В одному з інтерв’ю Сазерленд запевняв, що “Баффі” – не таке вже й погане кіно. Щоправда, наприкінці зйомок, коли він сказав режисеру, що, на його погляд, його герою зовсім не обов’язково помирати, то почув у відповідь: “А, хочете знятися у продовженні!” Тоді Дональд і зрозумів, що потрапив не зовсім у те кіно.

Казино “Рояль”

В житті трапляються цікаві речі. Ніколи не думав, що побачу “бондівський” фільм, який буде більш-менш схожий на екранізацію роману Флемінга.

Кіношна “бондіана” вже давно стала самостійним міфом зі своїми правилами, які в усьому світі знають набагато краще, ніж першоджерело – хоча б тому, що романи були, за сучасними мірками, досить нудними, в них було багато дурниць та пропаганди і зовсім не було гумору. З перших же років стало зрозуміло, що в кіно з цим далеко не поїдеш – і тоді з’явились спочатку легка іронія, а потім відверта клоунада, гаджети від містера К’ю і безнадійно закохана Манніпені. Але в перших двох фільмах (“Доктор Ноу” та “З Росії з любов’ю”) усього цього майже не було – принаймні не було тієї гумористичної інтонації, яка вперше з’явилась у третій стрічці – “Голдфінгері”. Власне, саме цей третій фільм зробив “бондіану” такою, якою ми її знаємо сьогодні.

Проте спробуємо уявити – що, якби не було взагалі “Голдфінгера” і усього, що було далі? Якби ім’я Бонда не асоціювалось в усьому світі з гаджетами і планами захоплення світу? Якби на цьому матеріалі через багато років просто спробували створити шпигунську стрічку – не серйозну, але й не відверто фантазійну? Тоді ми б отримали “Казино “Рояль” – картину, яка демонстративно ігнорує більшість правил “бондіани” і при цьому доводить, що заслуговує право на життя.

К’ю та Манніпені не з’являються в кадрі взагалі, немає й гаджетів, якщо не рахувати тієї дурної мобілки чи що там воно є (ця “непряма” реклама – найбільш дратуючий аспект фільму). Справжній жах починається у середині фільму, у розпалі карточної гри, коли Бонд заявляє, що йому немає різниці, що пити. І злочинців, які мріють не менш як про захоплення світу, теж немає, як і їхніх куленепробивних перших помічників. Навіть від обов’язкової гучної кінцівки з вибухами і морем спецефектів практично нічого не залишилось.

Майже усі штампи сорокарічної “бондіани” відкинуто – свідомо, не випадково. Родина Капустяників (тобто Брокколі) немовби каже нам – з 21-го фільму все буде по-іншому. Це серйозна заява – враховуючи коло прихильників серіалу, які поважають традиції і, напевно, спробують вже завтра (17.11.06) порвати “Казино” на шматки саме з цієї причини. Це можна навіть назвати сміливим експериментом – для даного різновиду жанрового кіно. І це той напрямок руху кіносеріалу, за яким справді цікаво спостерігати. Тому що вперше років за двадцять у ньому з’явилось щось справді нове і живе.

Цього разу “красивий бік” шпигунської професії в її кіношному варіанті поєднується з відносним реалізмом. Ми бачимо Бонда по вуха в крові і бачимо, як його цілком серйозно катують. В енді хеппі дуже небагато. І вбиває новий агент 007 теж цілком серйозно. Денієл Крейг зробив маленьке диво, повністю абстрагувавшись від усіх своїх попередників за винятком Шона Коннері – але того Коннері, який був у перших двох фільмах, коли був магнетизм, проте присмак іронії був майже непомітним. У Крейга є свій магнетизм – перш за все у погляді, за який, думаю, його і вибрали, немигаючому котячому погляді хижака. Вперше після Коннері я бачу Бонда, який дійсно схожий на чоловіка, а не на клоуна (Мур), сентиментальне теля (Далтон) чи манекен (Броснан) – ці епітети навіть не від мене особисто, просто приклади того, в якому саме напрямі рецензенти можуть зайти, оцінюючи того чи іншого екранного Джеймса. Свою лінію Крейг веде надзвичайно впевнено і жорстко – якщо й можуть виникнути претензії до такого Бонда, то саме в “немотивованій жорстокості”, що саме по собі звучить смішно.

Гірше за інші вийшла остання третина фільму. Просто закоханий Бонд – це НЕ НЕТИПОВО. І Джордж Лезенбі в “На таємній службі Її величності” намагався одружитися, і Далтон у “Живих вогнях” всерйоз закохувався у віолончелістку, і Броснан в “І цілого світу замало” мало не плакав, вбиваючи Електру Марсо. Тобто, по-перше, таке вже було, це якраз зовсім не революційно, а по-друге, саме такому жорсткому Бонду це не дуже пасує. Хоча тут принаймні можна звинуватити безпосередньо Флемінга – цей фільм ближчий до його тексту, ніж будь-який інший.

Підсумок: це кіно все одно подивляться всі, хоча далеко не всім воно сподобається. Традиціоналістам “бондіани” воно не сподобається точно, за названими вище причинами. Однак якщо настав час влити в серіал нову кров, то цей напрямок поки що здається правильним, як і вибір головного виконавця.

Майк Мазуркі

Чимало наших земляків, які емігрували до США, пов’язали свою долю з кінематографом. Серед них однією з найпопулярніших постатей був Майк Мазуркі (Mile Mazurki / Майк Мазурки), справжнє ім’я якого Маркіян Мазуркевич – актор, що зіграв півтори сотні ролей у фільмах та двісті – у телепередачах і театральних виставах. 9 грудня виповниться 16 років з дня смерті талановитого митця, який не дожив 16 днів до свого 82-річного ювілею.

Його ім’я є майже невідомим у нашій країні. Натомість у Північній Америці воно було популярним ще до дебюту Мазуркі у Голлівуді, бо як борець-професіонал важкої ваги він провів понад 4000 матчів, а перед тим грав у професійних футбольних та баскетбольних командах.

Чимало наших земляків, які емігрували до США, пов’язали свою долю з кінематографом. Серед них однією з найпопулярніших постатей був Майк Мазуркі (Mile Mazurki / Майк Мазурки), справжнє ім’я якого Маркіян Мазуркевич – актор, що зіграв півтори сотні ролей у фільмах та двісті – у телепередачах і театральних виставах. 9 грудня виповниться 16 років з дня смерті талановитого митця, який не дожив 16 днів до свого 82-річного ювілею.

Продовжити читання “Майк Мазуркі”

Людина року

Людина року (Man of the Year / Человек года). Комедія. США, 2006. Режисер Баррі Левінсон. У ролях: Робін Вільямс, Лора Лінні, Крістофер Вокен, Джефф Голдблум, Ерік Робертс.

Ведучий популярного політичного вечірнього телевізійного ток-шоу вирішує зробити свій внесок у передвиборчу президентську кампанію і в результаті сам стає кандидатом № 1 на пост. Наслідків цього він не міг собі навіть уявити.

Людина року (Man of the Year / Человек года). Комедія. США, 2006. Режисер [Баррі Левінсон->barry-levinson]. У ролях: [Робін Вільямс->robin-williams], [Лора Лінні->lora-linney], [Крістофер Вокен->christopher-walken], Джефф Голдблум, [Ерік Робертс->eric-roberts].

Ведучий популярного політичного вечірнього телевізійного ток-шоу вирішує зробити свій внесок у передвиборчу президентську кампанію і в результаті сам стає кандидатом № 1 на пост. Наслідків цього він не міг собі навіть уявити.

Левінсон зняв стрічку за власним сценарієм. Фінансування проекту довгий час було проблематичним, доки це питання не вирішила у жовтні 2005 р. компанія “Морган Крік”. Зйомки, які почались 28 листопада 2005 р., проходили у Торонто та ще кількох населених пунктах канадської провінції Онтаріо, а також у Нью-Йорку та Вашингтоні.

Джет Лі

Джет Лі (Jet Li / Джет Ли), справжнє ім’я якого – Лі Лянцзе, народився 26 квітня 1963 р. в Пекіні. Почав займатися бойовими мистецтвами у сім років, а підлітком п’ять разів поспіль ставав чемпіоном Китаю з кунг-фу. Юнак, який досконало оволодів технікою двобою, швидко перетворився на нову зірку східних бойовиків завдяки таким фільмам, як «Легенда про кулак», «Чорна маска», «Битва Дракона» та дилогія «Одного разу в Китаї».

Зігравши у 25 картинах, Лі був визнаний у 90-х третім за популярністю актором Гонконгу (після Джекі Чана та Чжоу Юнь-Фата). Невдовзі він отримав з Голлівуду пропозицію знятися у блокбастері «Смертельна зброя-4» (1998) і охоче прийняв її. Джет виконав роль ватажка китайської мафії Ку, якого ледве змогли перемогти вдвох Мел Гібсон і Денні Гловер. Незважаючи на те, що Лі вперше в житті перевтілився у негативного персонажа, його американський дебют виявився досить ефектним.

Джет Лі (Jet Li / Джет Ли), справжнє ім’я якого – Лі Лянцзе, народився 26 квітня 1963 р. в Пекіні. Почав займатися бойовими мистецтвами у сім років, а підлітком п’ять разів поспіль ставав чемпіоном Китаю з кунг-фу. Юнак, який досконало оволодів технікою двобою, швидко перетворився на нову зірку східних бойовиків завдяки таким фільмам, як «Легенда про кулак», «Чорна маска», «Битва Дракона» та дилогія «Одного разу в Китаї».

Продовжити читання “Джет Лі”