Тубільці

Ця стрічка у жодному разі не відкриває нової сторінки у жанрі воєнної драми. У неї інше завдання: як і чимало якісних фільмів цього жанру, створених у різних країнах, “Тубільці” знайомлять глядачів з ще невідомою їм сторінкою воєнної історії. Цього разу це участь у Другій світовій війні на боці Франції представників колонізованих народів.

Ситуація незвична і непроста: люди йдуть воювати за країну, на землю якої вони раніше не ступали. У декого з них ця країна знищила усю родину. Чому ж вони йдуть? Хтось піддався впливу пропаганди, хтось хоче розбагатіти, забираючи “своє” у вбитих фашистів, хтось тікає від сірої буденності вдома, але майже всіх у першу чергу вабить можливість зробити свій внесок у щось набагато більше, ніж самі вони, і довести, що у цій справі вони не гірші за інших.

Ця стрічка у жодному разі не відкриває нової сторінки у жанрі воєнної драми. У неї інше завдання: як і чимало якісних фільмів цього жанру, створених у різних країнах, “Тубільці” знайомлять глядачів з ще невідомою їм сторінкою воєнної історії. Цього разу це участь у Другій світовій війні на боці Франції представників колонізованих народів.

Продовжити читання “Тубільці”

Роккі

Телеканал «Інтер» цього тижня дає можливість переглянути п’ять частин кіносеріалу «Роккі», щоправда, обрав для цього (як завжди) не найкращий час. У 70-80-х роках Захід шаленів від пригод не надто розумного, але чесного та впертого боксера Роккі Бальбоа (згідно з результатами опитувань, 77% американців знали напам’ять усі фільми про свого улюбленця). Це був зоряний час Сильвестра Сталлоне: і сам він, і його персонаж вважались національними героями США.

У 1976 р. безробітний актор Сталлоне побачив боксерський матч між Мохаммедом Алі та Чаком Вепнесом. Мужність маловідомого Вепнеса, котрий виявився гідним противником непереможного Алі, настільки вразила Сильвестра, що він відразу вигадав історію про боксера-невдаху Роккі на прізвисько «Італійський жеребець», який протримався на рингу 15 раундів у поєдинку з чемпіоном світу. Через три з половиною дні Сталлоне закінчив сценарій і запропонував його найбільшим голлівудським студіям. Продюсерам ідея сподобалась: сюжет про «маленьку людину», яка завдяки власній наполегливості досягає успіху в «суспільстві рівних можливостей», відповідав патріотичним настроям американців напередодні святкування 200-річчя США. Головну роль кіномагнати збиралися доручити Берту Рейнолдсу, Воррену Бітті або Раяну О’Нілу. Однак нахабний автор несподівано відмовився від запропонованих йому 265 тисяч доларів і почав переконувати керівництво кінокомпанії «Юнайтед Артістс», що добре зіграти Роккі Бальбоа не зможе ніхто, крім нього.

Телеканал «Інтер» цього тижня дає можливість переглянути п’ять частин кіносеріалу «Роккі», щоправда, обрав для цього (як завжди) не найкращий час. У 70-80-х роках Захід шаленів від пригод не надто розумного, але чесного та впертого боксера Роккі Бальбоа (згідно з результатами опитувань, 77% американців знали напам’ять усі фільми про свого улюбленця). Це був зоряний час Сильвестра Сталлоне: і сам він, і його персонаж вважались національними героями США. 

Продовжити читання “Роккі”

Ганнібал: Сходження

Ганнібал: Сходження (Hannibal Rising / Ганнибал: Восхождение). Трилер. США-Великобританія-Франція, 2007. Режисер Пітер Веббер. У ролях: Гаспар Ульє, Гон Лі, Ріс Іфанс, Інгеборга Дапкунайте.

Стрічка знайомить нас з трьома найяскравішими епізодами з життя майбутнього канібала: його дитинством у Литві, десятирічною працею у Франції та переїздом у США, де його пізніше арештують. Які ж події мали руйнівний вплив на психіку молодого Лектера й відкрили у ньому цинічного та безжалісного людожера?

Ганнібал: Сходження (Hannibal Rising / Ганнибал: Восхождение). Трилер. США-Великобританія-Франція, 2007. Режисер Пітер Веббер. У ролях: Гаспар Ульє, [Гон Лі->gong-li], Ріс Іфанс, Інгеборга Дапкунайте.

Стрічка знайомить нас з трьома найяскравішими епізодами з життя майбутнього канібала: його дитинством у Литві, десятирічною працею у Франції та переїздом у США, де його пізніше арештують. Які ж події мали руйнівний вплив на психіку молодого Лектера й відкрили у ньому цинічного та безжалісного людожера?

Продовжити читання “Ганнібал: Сходження”

Кривавий діамант

Отримає Леонардо нарешті “Оскар” у цьому році чи його знову обійде черговий афро-американець – гадають зараз любителі кіно в усьому світі. Якщо дійсно обирати одну з минулорічних робіт актора, то я, як і Кіноакадемія, зробив би ставку саме на “Діамант”, а не на “Відступників”, де з його персонажем є певні проблеми, про які я писав у рецензії на той фільм. Тоді як роль цинічного контрабандиста Ді Капріо цілком вдалася.

Він дійсно зміг відірватися від штампів своїх багатьох відомих ролей краще, ніж будь-коли. Цьому сприяє і вибір теми, і жорсткий режисерський стиль, і кривавий реалізм. Повертаючись зі школи, син розповідає батькові, що невдовзі у них в країні буде утопія – і наступної хвилини їм вже доводиться рятувати свої життя від малолітніх нелюдів з автоматами, якими керує витончений і “політично грамотний” садист. Атмосфера щохвилинного хаосу, безпричинної агресії і смерті, що чатує буквально за кожним кроком, вийшла у Цвіка моторошно-переконливою – це одне з його кращих режисерських досягнень. Це справжнє пекло, і його мешканцям немає де рятуватись – та й чи хочуть вони? Хтось піддався фанатизму тієї чи іншої ворогуючої сторони, хтось хоче розбагатіти на чужих бідах, а хтось просто намагається вижити, звикнути – це його земля, більше ніде в світі його не чекають.

Отримає [Леонардо->leonardo-di-caprio] нарешті “Оскар” у цьому році чи його знову обійде черговий афро-американець – гадають зараз любителі кіно в усьому світі. Якщо дійсно обирати одну з минулорічних робіт актора, то я, як і Кіноакадемія, зробив би ставку саме на “Діамант”, а не на [“Відступників”->departed], де з його персонажем є певні проблеми, про які я писав у рецензії на той фільм. Тоді як роль цинічного контрабандиста Ді Капріо цілком вдалася.

Продовжити читання “Кривавий діамант”

13

Француз Баблуані повернув трилер до його початкового призначення (саме слово означає збудження, глибоке хвилювання) – створення відчуття тривоги, що переходить у неконтрольований жах і примушує хвилюватись за героя. Тому що, відмовившись від багатьох сучасних жанрових принад (його стрічка не має високого бюджету та зоряного акторського складу, і знято її на чорно-білу плівку), він створив саме жанрове кіно, продемонструвавши силу конкретного жанру.

Як відомо, можливості жанру найкраще проявляються і випробовуються саме у постановці малобюджетній (тому культовий статус мають, наприклад, фільми Роджера Кормена), тоді як високобюджетні часто розмивають жанрові кордони і намагаються відволікти глядацьку увагу на якісь яскраві деталі, цікаві самі по собі. У “13” аскетична картинка з мінімумом діалогів (не більше, ніж треба, щоб зрозуміти, що відбувається на екрані) часом може викликати жах справжній, тваринний. Можливо, тому, що до цього не докладаються великі, надмірні зусилля: ніякого залякування, стрибків з темряви на глядача та інших дешевих ефектів. Тільки людина, її непродуманий, дурний вибір, який, фактично, був стрибком навмання, і пістолети, один з яких вона тримає в руці, а інший націлений їй у голову.

Француз Баблуані повернув трилер до його початкового призначення (саме слово означає збудження, глибоке хвилювання) – створення відчуття тривоги, що переходить у неконтрольований жах і примушує хвилюватись за героя. Тому що, відмовившись від багатьох сучасних жанрових принад (стрічка не має високого бюджету та зоряного акторського складу, і знято її на чорно-білу плівку), він створив саме жанрове кіно, продемонструвавши силу конкретного жанру.

Продовжити читання “13”