Джеймс Кемерон

Джеймс Кемерон (James Cameron / Джеймс Кэмерон) народився 16 серпня 1954 р. у канадській провінції Онтаріо. На початку 60-х його сім’я перебралась до Каліфорнії. Саме там майбутній режисер закінчив школу і вступив на фізичний факультет університету. Вчений ступінь він так і не отримав, бо пішов з університету заради яскравого світу кіно, який завжди приваблював його. Джеймс скористався першою можливістю познайомитись зі знаменитим постановником малобюджетних стрічок Роджером Корменом, який доручив новачку займатись технічним забезпеченням зйомок. Потім Кемерон почав працювати над спецефектами, виконувати обов’язки художника-постановника, асистента оператора та оператора. Зокрема він брав участь у створенні відомого фантастичного бойовика Джона Карпентера “Втеча з Нью-Йорка” (1981).

cameron1.jpg

Нарешті, Кормен довірив своєму черговому учню режисуру, і той вирушив в Італію працювати над своєю дебютною роботою – фільмом жахів “Піраньї-2: нерест” за власним сценарієм. Стрічку зняли усього за два тижні, і подією вона не могла стати, бо продовжувала “найкращі” традиції картин Кормена: мізерний бюджет, майже повна відсутність акторської гри, багато галасу і червоної фарби, що імітує кров. Згідно легенді, під час зйомок “Нересту” Кемерону весь час снилися кошмари, в яких його переслідував моторошний робот-вбивця. Повернувшись у США, він записав свої сни – так народився сценарій “Термінатора” (1984). Стрічку про кіборга (Арнольд Шварценеггер), людиноподібну машину, яка має вбити керівника руху Опору в майбутньому ще до того, як він народився, зняли частково за гроші другої дружини Джеймса і продюсера Гейл Енн Херд. Фільм став етапним у фантастичному жанрі і проривом для режисера.

cameron2.jpg

Ще до виходу на екрани “Термінатора” Кемерон встиг написати сценарій другої частини “Рембо”, а невдовзі йому доручили працювати над іншим славетним кіносеріалом, цього разу про кровожерних прибульців. “Чужі” (1986) стали наступним хітом постановника і претендували на “Оскар” у семи номінаціях, переважно в технічних категоріях. Після далекого космосу Кемерона зацікавили океанські глибини, які він вивчав у “Безодні” (1989), відзначеній “Оскаром” за спецефекти. Стрічка не мала великого успіху у прокаті, однак про цю відносну невдачу забули після виходу на екрани “Термінатора-2” (1991), в якому Шварценеггеру дісталась позитивна роль, а лиходієм був кіборг з рідкого металу – ефектна демонстрація можливостей комп’ютерних технологій, які саме тоді перейшли на якісно новий рівень.

cameron3.jpg

Став великим хітом і комедійний бойовик [“Правдива брехня”->true-lies] (1994) – римейк французької комедії “Тотальне стеження”, який перевершив оригінал. А [“Титанік”->titanic] (1997), який довгий час був найдорожчим фільмом усіх часів і досі залишається найприбутковішою картиною, назавжди вписав ім’я Джеймса Кемерона в усі кінопідручники. Чи зможе повторити його успіх надзвичайно дорогий [“Аватар”->avatar], який зараз виходить на наші екрани? Побачимо.

3 коментаря для “Джеймс Кемерон”

  1. і коли ж ви про Аватар напишите, цікаво почитати про враження 🙂 – рідкий випадок коли на кіно захотілося піти знову…

Залишити відповідь до Вадим Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *