Скарб нації-2

Як це не дивно звучить, більшість сучасних фільмів-продовжень розважальних хітів стають вдалими лише тоді, коли не намагаються стати чимось більшим, ніж те, що вони є. Тобто не намагаються будувати навколо себе міфологію з розрахунком на наступні 5-6 сіквелів і не залишають сюжет у зависанні до як мінімум ще однієї запланованої серії. Це не спрацювало, попри усі старання їхніх авторів, з [“Матрицями”->matrix] і [“Піратами Карибського моря”->pirates-of-the-caribbean], тому залишається лише подякувати авторам другого “Скарбу” за те, що вони вгамували амбіції і припинили оповідь на ноті “продовження може бути, але якщо ви захочете”.

book1

Сама оповідь розгортається у стилі демонстративно несерйозному, напівкомедійному, отже, такому, який не претендує ні на нову філософію, ні на нову міфологію. Знову ж таки, у цьому плані творцям стрічки вдалося вберегтися від більшості породжених сучасними амбіціями пасток. Бен Гейтс стає учасником приголомшливих пригод не тому, що є обраним чи вкрай талановитим, а просто тому, що він (а також хтось з його предків) опинився у тому місці в той час, коли потрібно. Вони служать ключиком до важливих подій історії, не будучи водночас її ключовими героями – в цьому додаткова привабливість, бо Гейтса при бажанні кожен може хоча б в якійсь мірі порівняти з собою, тому що він у жодному разі не є супергероєм. Так, він спритно жонглює історичними фактами і здогадками, які врешті-решт приводять до фінальної розгадки, але – зверніть увагу: кожне його “одкровення” подається або як цілком логічне рішення (типу поливання каміння), або як елемент загального, вкрай несерйозного історико-пригодницького карнавалу, як у сцені з французькими полісменами. Ці останні моменти завжди носять відверто комедійний характер, тому не сприяють створенню на чисто емоційному рівні безодні між Гейтсом та глядачем.

book1

Це не значить, що у стрічці немає елементів, розрахованих на глядача виключно американського – усе, що стосується одержимості Гейтсів бажанням врятувати честь свого предка, сприймається, у найкращому випадку, як необхідне для обраної авторами інтонації комедійне перебільшення. Іноді подібне перебільшення трохи зарулює за межу – з’ясовування стосунків між Кейджем та Крюгер набридає дуже швидко, оскільки воно просто суперечить усій попередній алхімії їх персонажів, як і тій, що повертається до них у другій половині стрічки. Ці двоє заздалегідь написані один для одного, і спроба змусити глядача хвилюватись за їх стосунки – жарт набагато смішніший, ніж викрасти президента США і нічим його при цьому не образити.

book1

З акторських робіт особливо обирати не доводиться. Дехто з виконавців, у першу чергу Войт та Міррен, відверто валяють дурня, але дратування при цьому не викликають (на противагу згадались [“Трансформери”->transformers] – лише тому, що там грав той самий Войт). Єдиний, хто запам’ятовується, – це, власне, єдиний, хто не блазнює зовсім, Ед Гарріс, чий персонаж не остаточно здобуває титул “поганого хлопця”, незважаючи на те, що в акторському складі він єдиний претендує на це звання. Мабуть, в наступному “Скарбі” поганих хлопців не буде взагалі – дана франчіза впевнено прямує у напрямку утопії, де погані люди – це ті, що просто помиляються, і навіть президент США вперше за останні п’ять років (на екрані) дійсно схожий на людину і в жодному разі не на Буша-молодшого.

2 коментаря для “Скарб нації-2”

  1. Не так хорош как первый, но сам по себе фильм волне можно смотреть. Он явно выдиляется среди того мусора, который на нас обрушили кинокомпании за последний год!

Залишити відповідь до Vs Скасувати відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *