Захоплення підземки 123 (The Taking of Pelham 123 / Захват подземки 123). Трилер. США, 2009. Режисер [Тоні Скотт->tony-scott]. У ролях: [Дензел Вашингтон->denzel-washington], [Джон Траволта->john-travolta], [Джеймс Гендолфіні->james-gandolfini], [Джон Туртурро->john-turturro].
Волтер Гарбер (Вашингтон) – диспетчер нью-йоркського метро. Райдер (Траволта) – лідер злочинців, які беруть в заручники пасажирів потягу метро і вимагають, щоб їм протягом години заплатили величезний викуп. Гарбер використовує свій досвід і добре знання всієї системи метрополітену, щоб перехитрити Райдера і врятувати заручників.
Картина є римейком кримінальної стрічки Джозефа Сарджента 1974 р., знятої за романом Джона Гоуді. Гарбера у ній грав Волтер Маттау, а ватажка злочинців – Роберт Шоу. У 1998 р. за мотивами книги було створено телефільм з Едвардом Джеймсом Олмосом та Вінсентом Д’Онофріо. Сценарій нової картини написав Браян Хелгеленд (“Теорія змови”, [“Таємнича ріка”->mystic-river]).
Вашингтон каже, що його зацікавила роль Гарбера, оскільки його герой – остання фігура, яку взагалі можна уявити собі в бойовику. “Він не полісмен, він державний чиновник, – розповідає актор. – Коли він стикається з вимогами Райдера, то каже щось на кшталт: “Гей, де переговірник? Я не збираюсь цим займатися”. Волтер Гарбер не супергерой. Він наляканий”.
Траволта вважає, що його персонаж дуже багатий на інтерпретації. “Коли граєш поганого хлопця, можна повністю відпустити свою фантазію і почуття, – каже він, – з хорошими хлопцями по-іншому: вони завжди чимось обмежені. Для поганого хлопця ти сам можеш встановлювати які завгодно моральні межі або ж їх відсутність. Ти можеш зробити його диким, спокійним і навіть чарівним – все, що завгодно”.
Скотт наполягав, щоб зйомки проходили у справжніх тунелях метро. Він хотів відтворити справжні звук, колір та внутрішність метро, де навколо гуркочуть потяги: метро для нього було третім головним героєм після Вашингтона та Траволти. Зйомки в підземці тривали чотири тижні – так довго в нью-йоркському метро ще ніколи не знімали. Режисер вважає тунелі підземки окремим унікальним світом. “Моєю метою було торкнутися цього світу, причому так, як це ніхто не робив до мене”, – зізнається він.
Не понравился!