Дюнкерк

Дюнкерк (Dunkirk / Дюнкерк). Військова драма / трилер. США-Великобританія-Франція, 2017. Режисер [Крістофер Нолан->christopher-nolan]. У ролях: Марк Райленс, [Кеннет Брана->kenneth-branagh], [Том Харді->tom-hardy], Фіонн Вайтгед, Гаррі Стайлс.

dunkirk-poster

З 20 липня стрічку “Дюнкерк” можна переглянути у Львові у комплексі “Планета кіно”.

Дія відбувається під час Другої світової війни на півночі Франції. Дюнкерська битва закінчилась відступом союзників до лінії берега. Британський флот отримує наказ евакуювати війська, і його підтримують звичайні власники човнів та кораблів…

Трохи дивує те, що найголовніший некоміксовий блокбастер цього літа поставив режисер, якого прославила трилогія про Темного Лицаря. Цього разу Нолан взявся за жанр військової драми з чималими елементами трилера і, слід визнати, зміг уникнути багатьох пасток, в які часто потрапляють творці стрічок подібної тематики.

dunkirk1

Режисер обрав нелінійний формат оповіді, постійно рухаючись від однієї сюжетної лінії до іншої і періодично показуючи одні й ті самі події очима різних персонажів. Ліній у сюжеті три: спроби молодого англійського солдата врятувати своє життя; подорож до Дюнкерка літнього капітана, який приєднався до бажаючих врятувати військових; героїчна битва англійських пілотів з їх німецькими колегами. Сцени з останніми найбільш видовищні, проте в сюжетному плані вони пропонують небагато. Єдиний персонаж з хоча б якоюсь глибиною, що не зводиться до стереотипу, – капітан у виконанні Райленса, і це заслуга у першу чергу актора, а не сценариста та режисера. Однак спрощеність образів майже усіх героїв у даному випадку здається частиною задуму.

dunkirk2

Нолан змусив усі художні засоби, які були у нього в наявності, працювати на те, щоб передати тваринний страх перед війною. Глядач бачить відчай пілота, який тоне в своєму літаку, переляканого солдата, який за лічені секунди залишається єдиним живим зі свого загону, а також зовсім ще хлопчика, який гине цілком випадково. Герої з усіх сил намагаються втекти з пекла, однак щоразу порятунок виявляється фіктивним: після кількох хвилин тиші на солдатів чекає нова, ще більша небезпека. Від неї не врятуватися на пляжі, де усі військові як на долоні, готові жертви для безжальних німецьких асів. Від неї не врятуватись на кораблі, бо у нього влучає торпеда, перетворюючи на велику морську братську могилу. Тому коли порятунок все ж таки приходить – не до всіх, звичайно ж, – дуже стримана, “суха” картина набуває непідробної емоційної сили.

dunkirk3

Підсумок: солідна, часом дуже напружена військова драма, якій вдалося уникнути багатьох кліше жанру, ще одне підтвердження високої репутації Нолана. Цілком заслуговує номінації на “Оскар” за режисуру і в багатьох технічних категоріях – і, швидше за все, їх отримає.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *