Кiнг-Конг (King Kong / Кинг-Конг). США, 2005. Режисер Пiтер Джексон. У ролях: [Наомi Воттс->naomi-watts], [Джек Блек->jack-black], [Едрiан Бродi -> adrien-brody], [Томас Кретчманн->thomas-kretschmann], Колiн Хенкс, Джеймi Белл.
Експедицiя пiд керiвництвом амбiцiйного режисера Карла Денхема (Блек) вирушаe до загадкового острова, де кiнематографiст збираeться зняти фiльм своei мрii. Мандрiвники й не здогадуються, що на них чекають зустрiчi з велетенськими комахами, динозаврами та королем острова – гiгантською горилою на прiзвисько Конг.
“Кiнг-Конг” був першим храмом мрii в кiнематографi, – вважаe Пiтер Джексон. – До нього люди нiколи не бачили в кiно того, чого в життi не iснуe”. Перед початком зйомок режисер зiбрав всю знiмальну групу у своiй студii у Веллiнгтонi i показав iм свiй улюблений фiльм – найпершого, чорно-бiлого “Кiнг-Конга” 1933 р. Наприкiнцi стрiчки вiд захоплення ридали всi, навiть 18-рiчнi комп’ютерщики, якi нiколи не чули про Конга.
Режисер наполiг, щоб робота над фiльмом велась у нього на батькiвщинi у Веллiнгтонi, а над комп’ютерними спецефектами працювала його компанiя “Weta Ltd”. Вже на стадii пiдготовки бюджет перевищив 110 млн. доларiв, а ближче до кiнця зйомок сягнув 207 млн. доларiв.
Студiя розраховувала, що роль кiнорежисера Карла Денхема Джексон запропонуe [Джорджу Клунi->george-clooney] або [Роберту Де Нiро->robert-de-niro], але вiн обрав комiка Джека Блека, в якому побачив портретну подiбнiсть до молодого Орсона Веллса. “У нашому сценарii на острiв приiздить знiмальна група на чолi з кiнорежисером, – пояснюe свiй вибiр Джексон. – Коли починаeш згадувати iмена режисерiв 30-х рокiв, першим пригадуeться iм’я Веллса. Наш Карл Денхем теж генiй, вiн теж одержимий своiм фiльмом i готовий заради нього на все. Я вирiшив, що нiхто не зiграe його краще, нiж Джек”.
Запрошення на iншi головнi ролi [Наомi Воттс->naomi-watts] (Енн Дарроу) та [Едрiана Бродi -> adrien-brody] (Джек Дрiсколл) було менш несподiваним, однак режисер пообiцяв деякi сюрпризи, пов’язанi з iх минулим. “В нашiй версii Енн не схожа на традицiйну “дамочку у небезпецi”, – каже Воттс. – Хоча, звичайно, на зйомках менi довелось стiльки верещати, що вистачить до кiнця життя”.
Що ж стосуeться заголовного персонажа, то Джексон зробив його максимально схожим на справжню горилу i додав йому декiлька бойових шрамiв пiсля битв з динозаврами: “Наш фiльм – чистоi води ескапiзм, але для його успiху глядач повинен вiрити всьому, що бачить. Тому були запрошенi актори, якi грають реалiстично. Я знiмав у справжнiх джунглях, а не в павiльйонi, i стежив за тим, щоб кожна волосинка Конга виглядала натурально. Менi хотiлось простежити, як звичайнi люди будуть поводитись у незвичнiй ситуацii”.
Багато уваги Джексон придiлив Iнтернет-спiлкуванню з фанами, якi з нетерпiнням чекали прем’eри, i навiть створив “Асоцiацiю кiноприматiв Америки” (MPAA – Motion Primates Association of America). Вiн не боявся й жартувати: бiльшiсть запропонованих ним вiдеосюжетiв про роботу над картиною були фальшивками, а 1 квiтня 2005 р. на сайтi фiльму з’явилось повiдомлення про початок роботи над другою та третьою серiями – “Син Конга” та “Кiнг-Конг у вовчому барлогу”.
Без сумнiву кращий фiльм року.