Останнім часом Роберт Редфорд (Robert Redford / Роберт Редфорд) майже не знімається. “Фільми, які подобались мені все життя, зараз робити набагато складніше. Легко дістати 150 мільйонів на який-небудь блокбастер, а гроші на картину про реальне життя та його проблеми зібрати дуже не просто”, – пояснює актор. Однак йому все ж таки вдалося дістати гроші на свою нову стрічку [“Леви для ягнят”->lions-for-lambs], яку ми зараз можемо побачити на наших кіноекранах.
Чарлз Роберт Редфорд-мол. народився 18 серпня 1937 р. в Санта-Моніці (Каліфорнія). В юності він захоплювався бейсболом і був членом команди Колорадського університету, однак після навчання несподівано поїхав до Європи, щоб займатись живописом. Повернувшись у США, Роберт почав опановувати акторську майстерність в Американській академії драматичного мистецтва в Нью-Йорку.
Редфорд брав участь у бродвейських постановках, а у 1962 р. дебютував у стрічці “Військове полювання”, яка стала початком його багаторічного творчого союзу з режисером Сідні Поллаком. Першою помітною роллю актора був втікач-злочинець, який стає жертвою розлючених обивателів, у “Погоні” (1965) Артура Пенна: Редфорда не затьмарив сам Марлон Брандо, який грав головну роль. Великий успіх мала екранізація п’єси Ніла Саймона “В парку босоніж” (1967), в якій партнеркою актора була Джейн Фонда, проте справжньою зіркою він став після ретро-вестерну “Буч Кессіді і Санденс Кід” (1969) Джорджа Роя Хілла. Дует Редфорда та Пола Ньюмена у цьому фільмі і в комедії [“Афера”->sting] (1973) того ж режисера вважається одним з найкращих в історії американського кіно. “Афера” принесла Роберту його єдину номінацію на “Оскар” за акторські роботи.
У 70-х Редфорд був одним з провідних акторів Голлівуду, який у той час вмів поєднувати розвагу з гострокритичними картинами, які торкались болючих суспільних проблем. Білявий кумир мільйонів віддавав перевагу саме таким стрічкам: фільми за його участю критикували політичну систему (“Кандидат”, “Вся президентська рать”) і розповідали про таємну владу спецслужб (“Три дні Кондора”).
У 1980 р. Редфорд заснував кіноінститут, якому дав ім’я улюбленого персонажа – “Санденс”. Цей заклад швидко став одним з найвідоміших у світі, а фестиваль в “Санденсі” щороку збирає під одним дахом найкраще у неголлівудському американському кіно. Режисерський дебют актора, драма “Звичайні люди” (1980), здобула чотири “Оскари”, в тому числі за найкращу режисуру. З того часу Редфорд займався переважно режисурою, продюсуванням і громадською діяльністю (він є важливою фігурою в демократичних колах США, до його думки прислуховуються провідні політики). Серед пізніх робіт актора – “З Африки” (1985), “Гавана” (1990), “Близько до серця” (1996).