Горянин-2

Горянин-2 (Highlander II: The Quickening / Горец-2). США, 1990. Режисер Рассел Малкехi. У ролях: Крiстофер Ламберт, Шон Коннерi, Вiрджинiя Медсен, Майкл Айронсайд, Джон С. Макгiнлi.

ТРК “Украiна”, вiвторок 9 серпня, 21.40

Фантастичний бойовик. Коли у ХХI столiттi зникаe озоновий шар довкола Землi, жителям нашоi планети починаe загрожувати смертельна небезпека. Iнопланетний прибулець, безсмертний воiн Коннор МакЛауд (Ламберт) допомагаe вченим побудувати спецiальний захисний щит вiд шкiдливого випромiнювання. МакЛауд вирiшуe вiдмовитися вiд безсмертя, але на Землю з його рiдноi планети прибуваe жорстокий диктатор Катана (Айронсайд), який колись вiдправив героя у заслання. Коннор змушений знову стати безсмертним воiном, аби протистояти Катанi та безжальнiй корпорацii, яка контролюe захисний щит Землi. МакЛауду допомагаe його вчитель та друг Рамiрес (Коннерi), який незрозумiлим чином повстав з мертвих… Досить дивний фiльм – продовження, змiст якого (а саме <спогади> про iнопланетне минуле головного героя) частково суперечить сюжету першого <Горянина> та й усiх iнших. Перенiсши дiю у футуристичний свiт, автори привабили американського глядача (у прокатi США стрiчка користувалась бiльшим успiхом, нiж попередня), але втратили дух романтичноi пригоди з першоi серii.

Горянин-2 (Highlander II: The Quickening / Горец-2). США, 1990. Режисер Рассел Малкехi. У ролях: Крiстофер Ламберт, Шон Коннерi, Вiрджинiя Медсен, Майкл Айронсайд, Джон С. Макгiнлi.

ТРК “Украiна”, вiвторок 9 серпня, 21.40

Фантастичний бойовик. Коли у ХХI столiттi зникаe озоновий шар довкола Землi, жителям нашоi планети починаe загрожувати смертельна небезпека. Iнопланетний прибулець, безсмертний воiн Коннор МакЛауд (Ламберт) допомагаe вченим побудувати спецiальний захисний щит вiд шкiдливого випромiнювання. МакЛауд вирiшуe вiдмовитися вiд безсмертя, але на Землю з його рiдноi планети прибуваe жорстокий диктатор Катана (Айронсайд), який колись вiдправив героя у заслання. Коннор змушений знову стати безсмертним воiном, аби протистояти Катанi та безжальнiй корпорацii, яка контролюe захисний щит Землi. МакЛауду допомагаe його вчитель та друг Рамiрес (Коннерi), який незрозумiлим чином повстав з мертвих… Досить дивний фiльм – продовження, змiст якого (а саме <спогади> про iнопланетне минуле головного героя) частково суперечить сюжету першого <Горянина> та й усiх iнших. Перенiсши дiю у футуристичний свiт, автори привабили американського глядача (у прокатi США стрiчка користувалась бiльшим успiхом, нiж попередня), але втратили дух романтичноi пригоди з першоi серii.

Острiв

Острiв (The Island / Остров). Фантастичний бойовик. США, 2005. Режисер Майкл Бей. У ролях: Iвен Макгрегор, Скарлетт Йохансон, Шон Бiн, Джимон Хунсу, Майкл Кларк Данкан, Стiв Бушемi.

У пiдземному бункерi посеред пустелi живуть три тисячi чоловiк – усi, хто залишився в живих пiсля глобальноi катастрофи. Нагорi e один шматок незараженоi поверхнi – “Острiв”, вихiдний пункт репопуляцii планети. Потрапити туди мрiють всi жителi бункера, а визначаe щасливцiв лотерея. Одного разу Лiнкольн Шiсть-Ехо (Макгрегор) прослiдив за одним з таких “вибраних” i зрозумiв, що жодноi катастрофи не було, а жителi бункера – клони, банк “запчастин” для багатiiв згори.

Це перший фiльм Майкла Бея, який продюсуe не Джеррi Брукхаймер. Новим покровителем режисера став Стiвен Спiлберг. Вiн сам запропонував Бею купити для нього сценарiй “Острова” за мiльйон доларiв. Спiлберг також порадив режисеру перенести дiю не на 80 рокiв в майбутнe, як було в сценарii, а лише на 20: король Голлiвуду був впевнений, що його “Особлива думка” мала помiрний успiх саме тому, що вiн зробив ареною подiй занадто далеке майбутнe. Бей запевняe, що “Острiв” e для нього приводом поговорити про серйознi речi – про мораль, гуманiзм та межi припустимого в науцi, адже головний лиходiй, доктор Мерiк (Шон Бiн), впевнений, що робить добру справу. “Першi 20 хвилин стрiчки лише створюють настрiй; дiя почнеться тiльки з 23-i сторiнки сценарiю”, – каже постановник. Незважаючи на це, його нову роботу вже називають сумiшшю “Матрицi” з “Втiкачем”.

Острiв (The Island / Остров). Фантастичний бойовик. США, 2005. Режисер Майкл Бей. У ролях: Iвен Макгрегор, Скарлетт Йохансон, Шон Бiн, Джимон Хунсу, Майкл Кларк Данкан, Стiв Бушемi.

У пiдземному бункерi посеред пустелi живуть три тисячi чоловiк – усi, хто залишився в живих пiсля глобальноi катастрофи. Нагорi e один шматок незараженоi поверхнi – “Острiв”, вихiдний пункт репопуляцii планети. Потрапити туди мрiють всi жителi бункера, а визначаe щасливцiв лотерея. Одного разу Лiнкольн Шiсть-Ехо (Макгрегор) прослiдив за одним з таких “вибраних” i зрозумiв, що жодноi катастрофи не було, а жителi бункера – клони, банк “запчастин” для багатiiв згори.

Це перший фiльм Майкла Бея, який продюсуe не Джеррi Брукхаймер. Новим покровителем режисера став Стiвен Спiлберг. Вiн сам запропонував Бею купити для нього сценарiй “Острова” за мiльйон доларiв. Спiлберг також порадив режисеру перенести дiю не на 80 рокiв в майбутнe, як було в сценарii, а лише на 20: король Голлiвуду був впевнений, що його “Особлива думка” мала помiрний успiх саме тому, що вiн зробив ареною подiй занадто далеке майбутнe. Бей запевняe, що “Острiв” e для нього приводом поговорити про серйознi речi – про мораль, гуманiзм та межi припустимого в науцi, адже головний лиходiй, доктор Мерiк (Шон Бiн), впевнений, що робить добру справу. “Першi 20 хвилин стрiчки лише створюють настрiй; дiя почнеться тiльки з 23-i сторiнки сценарiю”, – каже постановник. Незважаючи на це, його нову роботу вже називають сумiшшю “Матрицi” з “Втiкачем”.

У Долинi смертi (Невада) та Детройтi (Мiчиган) команда Бея знiмала погонi на всьому, що iздить на землi i лiтаe у повiтрi. Сцени, в якi потiм додали спецефекти, повиннi вийти ефектнiшими, нiж у “Скелi” та “Поганих хлопцях-2”. Лос-Анджелес, де вiдбуваeться значна частина дii, знiмали в Детройтi. У цьому мiстi Бей використав будiвлю Центрального залiзничного термiналу, де розбив чимало машин. “Ми змiнили вже стiльки майданчикiв! – розповiдав режисер. – Уявляeте ритм: 14 лiтакiв з людьми i знаряддям прибувають о четвертiй ранку на нове мiсце, а опiвднi починаeмо працювати”. У 50 кiлометрах на пiвдень вiд Голлiвуду на студii Даунi, переобладнанiй з цехiв збiрки “боiнгiв”, знiмали сцени з лабораторiями, кiмнатами вiдпочинку та басейнами, а також зал з голографiчними дикторами, якi називають переможцiв лотереi. Загалом зйомки тривали 86 днiв i коштували близько 100 млн. доларiв.

Безсоння

Безсоння (Insomnia / Бессонница). США, 2002. Режисер Крiстофер Нолан. У ролях: Аль Пачiно, Робiн Вiльямс, Хiларi Свонк, Мойра Тiрнi, Мартiн Донован, Нiккi Катт.

ТРК “Украiна”, понедiлок 8 серпня, 23.40

Детектив Вiлл Дормер приiздить у маленьке мiстечко на Алясцi, щоб розслiдувати вбивство сiмнадцятирiчноi дiвчини. Пiд час переслiдування пiдозрюваного Вiлл випадково вбиваe свого напарника Хепа Екхарта. Виснаженому безсонням полiцейському доводиться боротися не лише з пiдступним манiяком, який шантажуe його, а й з власним сумлiнням…

“Безсоння” e римейком однойменного норвезького фiльму 1997 р. Дiя обох стрiчок вiдбуваeться у пору року, коли i в Норвегii, i на Алясцi починаeться полярний день i безсоння стаe загальною проблемою. Спочатку картину мав знiмати Джонатан Демме (“Мовчання ягнят”), але його зацiкавив iнший проект – римейк комедiйного детективу “Шарада”, що отримав назву “Правда про Чарлi”. Режисером “Безсоння” став Нолан, якому фiльм “Пам’ятай” принiс славу новатора. Бюджет трилера склав 50 млн. доларiв. Зйомки, якi проходили у Британськiй Колумбii, почалися у квiтнi, а закiнчилися у червнi 2001 р.

У норвезькiй стрiчцi головного героя грав Стеллан Скасгорд (“Скляний будинок”). В американському римейку ця роль призначалась Харрiсону Форду, однак вiн вiддав перевагу драмi “К-19” Кетрiн Бiгелоу, тому у детектива Дормера перевтiлився Пачiно. “Присутнiсть Аля була найцiкавiшим способом впоратися з цим матерiалом, – каже режисер. – Вiн багато разiв грав полiцейських, починаючи вiд “Серпiко” i закiнчуючи “Сутичкою” та “Морем кохання”, i ми хотiли, щоб його вже iконографiчний образ тим не менш подiяв на публiку всупереч усiм очiкуванням”. Для легендарного “хрещеного батька”, який не з’являвся на екранi майже два роки, картина Нолана стала черговим поверненням у кiнематограф.

Безсоння (Insomnia / Бессонница). США, 2002. Режисер Крiстофер Нолан. У ролях: Аль Пачiно, Робiн Вiльямс, Хiларi Свонк, Мойра Тiрнi, Мартiн Донован, Нiккi Катт.

ТРК “Украiна”, понедiлок 8 серпня, 23.40

Детектив Вiлл Дормер приiздить у маленьке мiстечко на Алясцi, щоб розслiдувати вбивство сiмнадцятирiчноi дiвчини. Пiд час переслiдування пiдозрюваного Вiлл випадково вбиваe свого напарника Хепа Екхарта. Виснаженому безсонням полiцейському доводиться боротися не лише з пiдступним манiяком, який шантажуe його, а й з власним сумлiнням…

“Безсоння” e римейком однойменного норвезького фiльму 1997 р. Дiя обох стрiчок вiдбуваeться у пору року, коли i в Норвегii, i на Алясцi починаeться полярний день i безсоння стаe загальною проблемою. Спочатку картину мав знiмати Джонатан Демме (“Мовчання ягнят”), але його зацiкавив iнший проект – римейк комедiйного детективу “Шарада”, що отримав назву “Правда про Чарлi”. Режисером “Безсоння” став Нолан, якому фiльм “Пам’ятай” принiс славу новатора. Бюджет трилера склав 50 млн. доларiв. Зйомки, якi проходили у Британськiй Колумбii, почалися у квiтнi, а закiнчилися у червнi 2001 р.

У норвезькiй стрiчцi головного героя грав Стеллан Скасгорд (“Скляний будинок”). В американському римейку ця роль призначалась Харрiсону Форду, однак вiн вiддав перевагу драмi “К-19” Кетрiн Бiгелоу, тому у детектива Дормера перевтiлився Пачiно. “Присутнiсть Аля була найцiкавiшим способом впоратися з цим матерiалом, – каже режисер. – Вiн багато разiв грав полiцейських, починаючи вiд “Серпiко” i закiнчуючи “Сутичкою” та “Морем кохання”, i ми хотiли, щоб його вже iконографiчний образ тим не менш подiяв на публiку всупереч усiм очiкуванням”. Для легендарного “хрещеного батька”, який не з’являвся на екранi майже два роки, картина Нолана стала черговим поверненням у кiнематограф.

Головним сюрпризом, що пiдготували для публiки автори “Безсоння”, e поява у ролi злочинця Фiнча Робiна Вiльямса. “Мерзотникiв грати цiкаво, – вважаe актор. – Це даe можливiсть дослiджувати такi речi, як привабливiсть зла… або його банальнiсть”. Вiльямс справдi захопився змiною амплуа: у 2002-му вийшли три фiльми, де вiн виконав ролi психопатiв, проте кожен з цих персонажiв вiдрiзняeться вiд iнших i запам’ятовуeться.

Стрiчка, яка вдало поeднуe фiлософський змiст з захоплюючою жанровою формою, мала успiх як у критикiв, так i у глядачiв (67 млн. доларiв у прокатi США).