Всесвітній торговий центр

Олівер Стоун обіцяв, що ця його стрічка буде абсолютно аполітичним поглядом на всеамериканську трагедію. І не обманув – така вона і є. Але ж виникає логічне питання – навіщо її тоді було взагалі знімати?

Не треба бути Олівером Стоуном, щоб зняти якісний, реалістичний і, чесно, досить прісний репортаж про життя-буття двох копів під розвалинами та їхніх дружин під тиском поганих передчуттів. Це міг бути і не Стоун, і не потрібно було б відомих акторів у головних ролях, рекламної кампанії і взагалі широкого кінопрокату. Це могли б прокрутити на одному з кабельних каналів, зібравши дуже широку аудиторію, яка забуде про це за тиждень – про кіно, не про саму трагедію. І це приблизно місце цього фільму у загальному всесвітньому кінопотоку.

[Олівер Стоун->oliver-stone] обіцяв, що ця його стрічка буде абсолютно аполітичним поглядом на всеамериканську трагедію. І не обманув – така вона і є. Але ж виникає логічне питання – навіщо її тоді було взагалі знімати?

Не треба бути Олівером Стоуном, щоб зняти якісний, реалістичний і, чесно, досить прісний репортаж про життя-буття двох копів під розвалинами та їхніх дружин під тиском поганих передчуттів. Це міг бути і не Стоун, і не потрібно було б відомих акторів у головних ролях, рекламної кампанії і взагалі широкого кінопрокату. Це могли б прокрутити на одному з кабельних каналів, зібравши дуже широку аудиторію, яка забуде про це за тиждень – про кіно, не про саму трагедію. І це приблизно місце цього фільму у загальному всесвітньому кінопотоку.

Це той випадок, коли громадська позиція режисера цікавіша за те, з яким професіоналізмом він зніме хроніку того жахливого дня, незалежно від того, Стоун він чи ні. Цікаве ставлення митця до причин – не самого теракту, а того, як його сприйняли у багатьох країнах. Стоун показує лише, як плачуть люди усього світу. А, наприклад, Вендерс у “Землі достатку” дуже правильно нагадує, що багато хто сприйняв цю подію мало не з радістю. “Нас не люблять”, – констатувала героїня картини, пропонуючи замислитись над тим, чому. Чимало американців вважали, що їх країна спровокувала цей акт ненависті, і серед них були й ті, що працювали над “Торговим центром” – Стоун та [Меггі Гілленхаал->maggie-gyllenhaal]. Але їх позиція залишилась за кадром.

Можна було піти іншим шляхом і показати хроніку, але іншу – хроніку того, що коїлось тоді в головах людей. Коли одна за одною падали вежі, у новинах казали про напад на Пентагон і Білий Дім і пересічному американцю здавалось, що настав кінець світу – такий собі [“День Незалежності”->independence-day], тільки у набагато реалістичнішому і страшнішому варіанті. Це у стрічці можна знайти, однак зовсім трішки – кілька фраз, якими обмінюються полісмени й випадкові перехожі. Режисер й сценаристи занадто швидко переходять до особистих переживань конкретних людей – за себе і рідних. Практично не зафіксовано злам у свідомості людей, перетворення мало кому до того моменту зрозумілих слів типу “Аль-Каїда” на синонім жаху, усвідомлення слабких сторін у захисті імперії, яку вважали непереможною. Хоча для цього був потрібен зовсім інший сюжет і, напевно, інший режисер – теж Олівер Стоун, але років на п’ятнадцять молодший, який нехтував заграваннями з офіційним Голлівудом і піклувався здебільшого про те, щоб донести свою точку зору до глядача.

1 коментар для “Всесвітній торговий центр”

  1. Фільм дійсно дуже прісний, я навіть пожалкував 4 доляри за піратську копію, але ось цей персонаж на останньому знімку, морпіх, чи хто він там, якийсь профі то він таки досить політичний персонаж, його (по фільму) навіть пускають до “гроунд зіро” де він і допомагає відшукати копів…
    І ще, фільм розказує про сучасну Америку в тому сенсі, що серед НЮ копів більше половини емігранти, дуже багато латиносів. Цим Стоун каже – схаменіться і не робіть анти-еміграційних законів/муру на кордоні з Мескикою. Бо подивіться на цих хлопців – вони за нас… До того ж дружина копа – латиноса є сумішшю ірландців, греків, тощо (я так запамятав) це ще одна згадка Стоуна про багатокультурність американської нації. Так що політика у фільмі є, просто треба вміти розкодувати культурні коди..

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *