Кров i кiстки

Егоiзм, жорстокiсть, влада. Так можна коротко позначити коло тем, до яких звернувся режисер Сай Йочi i якi дуже яскраво подав незрiвняний Кiтано.

Початок стрiчки нагадуe чаплiнського “Iмiгранта” i копполiвського “Хрещеного батька-2”: молодий чоловiк прибуваe на кораблi до нових просторiв, якi можуть дати або не дати йому можливiсть втiлити своi мрii. Добрий герой Чарлi брався за будь-яку роботу, але зi злиднiв не вибрався. Вiто Корлеоне досяг успiху, навчившись вирiшувати бiзнесовi проблеми за допомогою пiстолета. Кiм Шунпей теж отримуe все, що хоче, i йому навiть не потрiбен пiстолет.

Егоiзм, жорстокiсть, влада. Так можна коротко позначити коло тем, до яких звернувся режисер Сай Йочi i якi дуже яскраво подав незрiвняний Кiтано.

Початок стрiчки нагадуe чаплiнського “Iмiгранта” i копполiвського “Хрещеного батька-2”: молодий чоловiк прибуваe на кораблi до нових просторiв, якi можуть дати або не дати йому можливiсть втiлити своi мрii. Добрий герой Чарлi брався за будь-яку роботу, але зi злиднiв не вибрався. Вiто Корлеоне досяг успiху, навчившись вирiшувати бiзнесовi проблеми за допомогою пiстолета. Кiм Шунпей теж отримуe все, що хоче, i йому навiть не потрiбен пiстолет.

Продовжити читання “Кров i кiстки”

Черепи

Черепи (The Sculls / Черепа). США, 2000. Режисер Роб Коен. У ролях: Джошуа Джексон, Пол Вокер, Крейг Т. Нельсон, Хiлл Харпер, Леслi Бiбб, Крiстофер Макдональд, Стiв Харрiс, Вiльям Петерсен.

ТРК “Украiна”, середа 9 листопада, 4.00

Студент Лукас Макнамара (Джексон) стаe членом таeмного товариства “Черепи”. Ця органiзацiя користуeться пiдтримкою впливових людей та маe собi за мету захоплення влади над суспiльством. Кожен, хто протидie “Черепам”, приречений на смерть. Дiзнавшись про це, Лукас починаe ризиковану гру, щоб викрити злочинцiв… Чергова “мiська легенда” користувалась значною популярнiстю серед прихильникiв жанру, зiбравши у прокатi США понад 30 млн. доларiв. Головною причиною успiху “Черепiв” став режисерський професiоналiзм Коена (“Серце дракона”, “Денне свiтло”). Досвiдчений постановник цього разу вирiшив експлуатувати параноiдальний iнтерес американцiв до рiзноманiтних змов i таeмниць, досягнувши непоганого результату.

Черепи (The Sculls / Черепа). США, 2000. Режисер Роб Коен. У ролях: Джошуа Джексон, Пол Вокер, Крейг Т. Нельсон, Хiлл Харпер, Леслi Бiбб, Крiстофер Макдональд, Стiв Харрiс, Вiльям Петерсен.

ТРК “Украiна”, середа 9 листопада, 4.00

Студент Лукас Макнамара (Джексон) стаe членом таeмного товариства “Черепи”. Ця органiзацiя користуeться пiдтримкою впливових людей та маe собi за мету захоплення влади над суспiльством. Кожен, хто протидie “Черепам”, приречений на смерть. Дiзнавшись про це, Лукас починаe ризиковану гру, щоб викрити злочинцiв… Чергова “мiська легенда” користувалась значною популярнiстю серед прихильникiв жанру, зiбравши у прокатi США понад 30 млн. доларiв. Головною причиною успiху “Черепiв” став режисерський професiоналiзм Коена (“Серце дракона”, “Денне свiтло”). Досвiдчений постановник цього разу вирiшив експлуатувати параноiдальний iнтерес американцiв до рiзноманiтних змов i таeмниць, досягнувши непоганого результату.

Усама

Незважаючи на всю показану на екранi жорстокiсть талiбiв, того вечора Афганiстан був для автора цiei рецензii аж нiяк не на першому мiстi в списку варварських краiн свiту. Все завдяки бидлу, яке через десять хвилин пiсля початку сеансу приперлось в зал, вiдкрило пиво, почало зi смаком його смоктати i вголос коментувати подii на екранi. Iх було, здаeться, двоe, а може й бiльше. Хлопцi не розумiли, що вони потрапили не на “Американський пирiг”. Якимось чином хвилин через двадцять спiльними зусиллями iх вдалось змусити замовкнути чи пiти – подробицями не цiкавився, з усiх сил намагаючись не вiдставати вiд подiй на екранi. I все ж таки протягом всього сеансу не залишала думка – яку талiбанську кару слiд обрати для цих суб’eктiв? Нi, розстрiл – це занадто швидко i легко. А от побиття камiнням – якраз.

Повернемось до самого фiльму. Рiшення включити його в програму зрозумiле, i все ж таки, залишаючись яскравою подieю у свiтi кiно, вiн e подieю швидше iсторичною (перша афганська стрiчка пiсля падiння режиму талiбiв) i полiтичною (з огляду на тематику i проблематику). Увага, яку йому придiлили Штати в особi дежсекретаря Павелла, зрозумiла – у них своi причини, це була для них чудова нагода, яку не варто втрачати. Хоча на екранi бачимо не стiльки афганську проблему, скiльки загальнолюдську. Те, що сидить в людинi з дитинства i що з неi не зникне, мабуть, нiколи. Бажання всiм разом добити слабого. Бажання примусити когось працювати за себе. Бажання примусити пiдкорятись собi. Бажання вiдчути себе сильним – бажано зi зброeю в руках. Пiдлiсть, вмiння скористатись складним становищем iншого. Фанатизм, алогiчна вiдданiсть надуманiй iдеi, безглуздий навiть тодi, коли ii називають словом “релiгiя”. Те саме було з “Догвiлем”, який називали антиамериканським. Не антиамериканський вiн – те саме могло вiдбуватись у будь-якому маленькому мiстечку в будь-якiй краiнi.

Незважаючи на всю показану на екранi жорстокiсть талiбiв, того вечора Афганiстан був для автора цiei рецензii аж нiяк не на першому мiстi в списку варварських краiн свiту. Все завдяки бидлу, яке через десять хвилин пiсля початку сеансу приперлось в зал, вiдкрило пиво, почало зi смаком його смоктати i вголос коментувати подii на екранi. Iх було, здаeться, двоe, а може й бiльше. Хлопцi не розумiли, що вони потрапили не на “Американський пирiг”. Якимось чином хвилин через двадцять спiльними зусиллями iх вдалось змусити замовкнути чи пiти – подробицями не цiкавився, з усiх сил намагаючись не вiдставати вiд подiй на екранi. I все ж таки протягом всього сеансу не залишала думка – яку талiбанську кару слiд обрати для цих суб’eктiв? Нi, розстрiл – це занадто швидко i легко. А от побиття камiнням – якраз.

Продовжити читання “Усама”

Машинiст

Машинiст (The Machinist / Машинист). США, 2004. Режисер Бред Андерсон. У ролях: Крiстiан Бейл, Дженнiфер Джейсон Лi, Айтана Санчес Гiйон, Джон Шарiан, Анна Мессi.

ТРК “Украiна”, понедiлок 7 листопада, 21.50

Тревор Резнiк (Бейл) страждаe вiд безсоння i втрачаe вагу майже на очах. На стiнах його квартири з’являються загадковi написи, до того ж його починаe переслiдувати загадковий чоловiк, який приносить йому нещастя на роботi i в особистому життi… Параноiдальний трилер Андерсона (“Планета чудовиськ Франкенштейна”) спочатку видаeться досить традицiйним: здогадатись, хто саме не даe спокiйно жити головному герою, не так вже й важко, а ближче до кiнця фiльму це стаe майже очевидним. Однак фiнал, який розкриваe не лише сутнiсть видiнь, якi переслiдують машинiста, а й iхню причину, додаe стрiчцi доступний моральний пiдтекст, завдяки якому картина сприймаeться як щось бiльш значне, нiж черговий комерцiйний продукт, що намагаeться грати на нервах глядача. Вражаюча акторська робота Бейла, який спецiально для стрiчки схуднув на 60 фунтiв (третина його власноi ваги).

Машинiст (The Machinist / Машинист). США, 2004. Режисер Бред Андерсон. У ролях: Крiстiан Бейл, Дженнiфер Джейсон Лi, Айтана Санчес Гiйон, Джон Шарiан, Анна Мессi.

ТРК “Украiна”, понедiлок 7 листопада, 21.50

Тревор Резнiк (Бейл) страждаe вiд безсоння i втрачаe вагу майже на очах. На стiнах його квартири з’являються загадковi написи, до того ж його починаe переслiдувати загадковий чоловiк, який приносить йому нещастя на роботi i в особистому життi…

Продовжити читання “Машинiст”