Якби у мене була дружина

Якщо в самiй сюжетнiй схемi iсторii про те, як двоe самотнiх людей знаходять одне одного, нiчого оригiнального немаe, то вибiр авторами двох центральних персонажiв традицiйним назвати важко.

Знято дуже багато фiльмiв, наприклад, про перше кохання, де героi – пiдлiтки або молодi люди. Або про сучасних запрацьованих мiських професiоналiв, якi зазнали певних розчарувань в особистому життi, але тим не менш без особливих проблем знаходять свою половинку. Або про старших людей, яким бурхливе почуття даe можливiсть нiби пережити другу молодiсть. Або про людей сiмейних, але тим не менш незадоволених своiм життям, якi знаходять щастя за межами родини. Однак про людей молодих, але самотнiх, якi вiдчувають певнi труднощi у спiлкуваннi i яким не так легко налагодити особисте життя, зараз знiмають фiльмiв зовсiм не багато. В першу чергу це стосуeться Голлiвуду – погано вписуються вони в штамп, таких не доручиш грати суперзiркам. Подiбнi типажi зазвичай тримають на другому планi – “фабрика мрiй” вважаe, що над ними легше смiятись, нiж себе з ними ототожнювати. Якщо один з двох головних героiв такий – це ще припустимо, а от двоe – випадок досить рiдкiсний.

Якщо в самiй сюжетнiй схемi iсторii про те, як двоe самотнiх людей знаходять одне одного, нiчого оригiнального немаe, то вибiр авторами двох центральних персонажiв традицiйним назвати важко.

Знято дуже багато фiльмiв, наприклад, про перше кохання, де героi – пiдлiтки або молодi люди. Або про сучасних запрацьованих мiських професiоналiв, якi зазнали певних розчарувань в особистому життi, але тим не менш без особливих проблем знаходять свою половинку. Або про старших людей, яким бурхливе почуття даe можливiсть нiби пережити другу молодiсть. Або про людей сiмейних, але тим не менш незадоволених своiм життям, якi знаходять щастя за межами родини. Однак про людей молодих, але самотнiх, якi вiдчувають певнi труднощi у спiлкуваннi i яким не так легко налагодити особисте життя, зараз знiмають фiльмiв зовсiм не багато. В першу чергу це стосуeться Голлiвуду – погано вписуються вони в штамп, таких не доручиш грати суперзiркам. Подiбнi типажi зазвичай тримають на другому планi – “фабрика мрiй” вважаe, що над ними легше смiятись, нiж себе з ними ототожнювати. Якщо один з двох головних героiв такий – це ще припустимо, а от двоe – випадок досить рiдкiсний.

Продовжити читання “Якби у мене була дружина”

Меверiк

Меверiк (Maverick / Мэверик). США, 1994. Режисер Рiчард Доннер. У ролях: Мел Гiбсон, Джодi Фостер, Джеймс Гарнер, Альфред Молiна, Грем Грiн, Джеймс Кобурн.

Новий канал, недiля 13 листопада, 21.05

Брет Меверiк (Гiбсон) – найхитрiший шахрай на Дикому Заходi, веселун, який вмie добре i битись, i стрiляти. Щоб потрапити на турнiр кращих гравцiв у покер, йому потрiбнi 25 тисяч доларiв. Те ж саме потрiбно i його колезi, бiлявiй красунi Аннабел (Фостер)… Абсолютно незбалансована сумiш комедii i вестерну, яка e кiноадаптацieю вiдомого телесерiалу 50-х. В серiалi Меверiка грав Гарнер, якому цього разу дiсталась роль шерифа Купера. Фостер, як завжди чудова, а Гiбсон помiтно переграe, хоча й не так жахливо, як в третiй i четвертiй “Смертельних зброях”.

Меверiк (Maverick / Мэверик). США, 1994. Режисер Рiчард Доннер. У ролях: Мел Гiбсон, Джодi Фостер, Джеймс Гарнер, Альфред Молiна, Грем Грiн, Джеймс Кобурн.

Новий канал, недiля 13 листопада, 21.05

Брет Меверiк (Гiбсон) – найхитрiший шахрай на Дикому Заходi, веселун, який вмie добре i битись, i стрiляти. Щоб потрапити на турнiр кращих гравцiв у покер, йому потрiбнi 25 тисяч доларiв. Те ж саме потрiбно i його колезi, бiлявiй красунi Аннабел (Фостер)… Абсолютно незбалансована сумiш комедii i вестерну, яка e кiноадаптацieю вiдомого телесерiалу 50-х. В серiалi Меверiка грав Гарнер, якому цього разу дiсталась роль шерифа Купера. Фостер, як завжди чудова, а Гiбсон помiтно переграe, хоча й не так жахливо, як в третiй i четвертiй “Смертельних зброях”.

День

Якщо коротко – стрiчка про те, як людина може робити з життя того, хто ii кохаe, як пекло, так i рай.

Сеок-Юн та Жин-вон – подружня пара, яку можна впевнено назвати щасливою: вони, без сумнiвiв, кохають одне одного, не вiдчувають тиску з боку рiдних, не знають матерiальних труднощiв. Eдина проблема – Жин-вон дуже хоче мати дитину, однак кожна спроба подружжя закiнчуeться нiчим. Сеок-Юн з повагою ставиться до цiei мрii, намагаeться пiдтримувати дружину, але його терпiння не безкiнечне. Неможливо жити з людиною, весь час зацикленою на одному бажаннi. I якщо спочатку автори стрiчки подають це в комедiйних тонах (Жин-вон навiть у вiдрядженнi переслiдуe чоловiка, щоб спробувати ще раз), то далi до оповiдання додаeться сильний присмак гiркоти.

Подружнe життя – баланс мiж егоiзмом i самопожертвою заради коханоi людини. Цю тезу фiльм доводить блискуче.

Якщо коротко – стрiчка про те, як людина може робити з життя того, хто ii кохаe, як пекло, так i рай.

Сеок-Юн та Жин-вон – подружня пара, яку можна впевнено назвати щасливою: вони, без сумнiвiв, кохають одне одного, не вiдчувають тиску з боку рiдних, не знають матерiальних труднощiв. Eдина проблема – Жин-вон дуже хоче мати дитину, однак кожна спроба подружжя закiнчуeться нiчим. Сеок-Юн з повагою ставиться до цiei мрii, намагаeться пiдтримувати дружину, але його терпiння не безкiнечне. Неможливо жити з людиною, весь час зацикленою на одному бажаннi. I якщо спочатку автори стрiчки подають це в комедiйних тонах (Жин-вон навiть у вiдрядженнi переслiдуe чоловiка, щоб спробувати ще раз), то далi до оповiдання додаeться сильний присмак гiркоти.

Продовжити читання “День”

Невразливий

Невразливий (Unbreakable / Неуязвимый). США, 2000. Режисер М. Найт Шаямалан. У ролях: Брюс Вiллiс, Самьюел Л. Джексон, Робiн Райт-Пенн, Чарлейн Вудард, Спенсер Трiт Кларк, Джеймс Хендi, Iмонн Вокер, Елiзабет Лоренс, Леслi Стефансон.

УТ-2, недiля 13 листопада, 00.50

Дейвiд Данн (Вiллiс) – eдиний, хто залишився живим i абсолютно неушкодженим пiсля жахливоi залiзничноi катастрофи. Невдовзi герой знайомиться з продавцем комiксiв (Джексон), який впевнений, що Данн володie надлюдськими здiбностями…

Несподiваний успiх “Шостого почуття” (280 млн. доларiв у США та 6 номiнацiй на “Оскара”) викликав загальний iнтерес до особи його режисера – iндуса Шаямалана. Тому свiй наступний фiльм 29-рiчний постановник створював зi справжнiм голлiвудським розмахом (зйомки картини коштували 75 мiльйонiв, що вдвiчi перевищуe бюджет “Шостого почуття”). Вiллiс, якому спiвпраця з Шаямаланом допомогла звiльнитися вiд iмiджу героя “екшн”, охоче погодився взяти участь у новiй стрiчцi митця. Потiм до знiмальноi групи “Невразливого” приeдналися Джексон, котрий грав разом з Вiллiсом у “Кримiнальному чтивi” та “Мiцному горiшку-3”, i Райт-Пенн, яка отримала головну жiночу роль пiсля вiдмови Джулiанн Мур. Перед прем’eрою трилера режисер та актори вiдмовилися розповiдати про нього, щоб не розкривати таeмницi сценарiю. Однак фiльм не став подieю. Вiн непогано пройшов у прокатi (83 млн. доларiв у США), але порiвняння з попередньою картиною Шаямалана були не на користь “Невразливого”. Сюжет стрiчки розвиваeться за законами комiксiв, i глядачам, добре знайомим з цим рiзновидом масовоi культури, навiть шоковий фiнал фiльму не видасться несподiваним.

Невразливий (Unbreakable / Неуязвимый). США, 2000. Режисер М. Найт Шаямалан. У ролях: Брюс Вiллiс, Самьюел Л. Джексон, Робiн Райт-Пенн, Чарлейн Вудард, Спенсер Трiт Кларк, Джеймс Хендi, Iмонн Вокер, Елiзабет Лоренс, Леслi Стефансон.

УТ-2, недiля 13 листопада, 00.50

Дейвiд Данн (Вiллiс) – eдиний, хто залишився живим i абсолютно неушкодженим пiсля жахливоi залiзничноi катастрофи. Невдовзi герой знайомиться з продавцем комiксiв (Джексон), який впевнений, що Данн володie надлюдськими здiбностями…

Продовжити читання “Невразливий”

Зроби це!

Прикладiв сатири на тему влади грошей в iсторii кiно можна знайти чимало, але останнiм часом гiдних уваги зразкiв цього пiджанру практично й немаe – можливо, тому, що бiй з цieю владою людство програло давно i остаточно. Тим приeмнiше знайомитись з корейською стрiчкою, яка продовжуe традицii колись гострокритичного кiнематографу.

Приваблюe по-перше чiткiсть задуму i твердий намiр авторiв не вiдволiкатись вiд центральноi теми. Щоб було бiльш зрозумiло, треба навести кiлька американських прикладiв. У Крамера в “Цьому шаленому, шаленому, шаленому свiтi”, близькому за тематикою, головне все ж таки не висмiяння жадiбностi, а спроба вiдтворити стиль “нiмих комiчних” 20-х, зiбрати зоряний ансамбль комедiантiв усiх часiв й народiв i подати це як великий атракцiон. У Де Вiто в “Скинь маму з поiзда” (де подiбна не тематика, а стихiя “чорноi комедii”) головне – пародii на Хiчкока i пошуки режисером власних художнiх рiшень. Брати Коени в “Нестерпнiй жорстокостi” нiби й висмiюють бажання головних персонажiв досягти успiху за будь-яку цiну, але наступають на граблi голлiвудськоi зiрковоi влади: центральнi персонажi настiльки “бiлi i пухнастi”, що будь-який натяк на сатиру миттeво випаровуeться. У той час як позбавлений гучних iмен скромний корейський фiльм робить свою справу, не вiдволiкаючись нi на що, чiтко i ефективно.

Прикладiв сатири на тему влади грошей в iсторii кiно можна знайти чимало, але останнiм часом гiдних уваги зразкiв цього пiджанру практично й немаe – можливо, тому, що бiй з цieю владою людство програло давно i остаточно. Тим приeмнiше знайомитись з корейською стрiчкою, яка продовжуe традицii колись гострокритичного кiнематографу.

Приваблюe по-перше чiткiсть задуму i твердий намiр авторiв не вiдволiкатись вiд центральноi теми. Щоб було бiльш зрозумiло, треба навести кiлька американських прикладiв. У Крамера в “Цьому шаленому, шаленому, шаленому свiтi”, близькому за тематикою, головне все ж таки не висмiяння жадiбностi, а спроба вiдтворити стиль “нiмих комiчних” 20-х, зiбрати зоряний ансамбль комедiантiв усiх часiв й народiв i подати це як великий атракцiон. У Де Вiто в “Скинь маму з поiзда” (де подiбна не тематика, а стихiя “чорноi комедii”) головне – пародii на Хiчкока i пошуки режисером власних художнiх рiшень. Брати Коени в “Нестерпнiй жорстокостi” нiби й висмiюють бажання головних персонажiв досягти успiху за будь-яку цiну, але наступають на граблi голлiвудськоi зiрковоi влади: центральнi персонажi настiльки “бiлi i пухнастi”, що будь-який натяк на сатиру миттeво випаровуeться. У той час як позбавлений гучних iмен скромний корейський фiльм робить свою справу, не вiдволiкаючись нi на що, чiтко i ефективно.

Продовжити читання “Зроби це!”

Еквiлiбрiум

Еквiлiбрiум (Equilibrium / Эквилибриум). США, 2002. Режисер Курт Вiммер. У ролях: Крiстiан Бейл, Емiлi Вотсон, Тай Дiггс, Ангус Макфейден, Шон Бiн, Вiльям Фiхтнер, Шон Пертвi, Метью Харбоур, Домiнiк Пурселл.

УТ-2, субота 12 листопада, 00.05

Дiя фiльму вiдбуваeться у далекому майбутньому, пiсля Третьоi свiтовоi вiйни, яка мало не знищила людство. Полiтики дiйшли висновку, що причиною нещасть людей e iх емоцii. Тому усi члени нового суспiльства вживають лiки, якi позбавляють iх почуттiв, i перебувають пiд наглядом охоронцiв закону про заборону емоцiй – тетра-граматонiв…

Спочатку ця стрiчка називалася “Лiбрiум” (реально iснуючi лiки, якi використовують як заспокiйливе та знеболююче), однак потiм iй дали бiльш ефектну назву. Продюсером картини виступив вiдомий режисер та оператор Ян де Бонт (“Швидкiсть”, “Торнадо”), а режисером – Вiммер, сценарист “Афери Томаса Крауна”, “Сфери” i “Новобранця”. Пiд час пiдготовки до зйомок один з кореспондентiв повiдомив, що роль Джона Престона, тетра-граматона, котрий наважуeться порушити закон, який повинен захищати, може виконати Леонардо ДiКапрiо; цьому нiхто не повiрив, оскiльки актор був зайнятий на зйомках “Банд Нью-Йорка” Скорсезе. Головного героя “Еквiлiбрiуму” зiграв Бейл, який прославився три роки тому завдяки ролi в “Американському психозi”, яка призначалася саме ДiКапрiо. Зйомки фiльму Вiммера проходили в околицях Берлiну у кiнцi 2000 р. У США стрiчка йшла тiльки в обмеженому прокатi (демонструвалась лише на 300 екранах впродовж кiлькох тижнiв), хоча за своiми видовищними якостями вона майже нiчим не поступаeться дорогим голлiвудським постановкам. Завдяки оригiнально знятим епiзодам двобоiв “Еквiлiбрiум” справить враження на усiх любителiв “екшн”, незважаючи на те, що у ньому немаe декорацiй i спецефектiв рiвня “Матрицi”.

Еквiлiбрiум (Equilibrium / Эквилибриум). США, 2002. Режисер Курт Вiммер. У ролях: Крiстiан Бейл, Емiлi Вотсон, Тай Дiггс, Ангус Макфейден, Шон Бiн, Вiльям Фiхтнер, Шон Пертвi, Метью Харбоур, Домiнiк Пурселл.

УТ-2, субота 12 листопада, 00.05

Дiя фiльму вiдбуваeться у далекому майбутньому, пiсля Третьоi свiтовоi вiйни, яка мало не знищила людство. Полiтики дiйшли висновку, що причиною нещасть людей e iх емоцii. Тому усi члени нового суспiльства вживають лiки, якi позбавляють iх почуттiв, i перебувають пiд наглядом охоронцiв закону про заборону емоцiй – тетра-граматонiв…

Продовжити читання “Еквiлiбрiум”

38-а паралель

Цю стрiчку можна визнати зразковою воeнною драмою, якщо вiдкинути трохи надуманi i малоймовiрнi повороти в долях братiв-солдатiв. З iншого боку, саме цi повороти e емоцiйним ядром стрiчки, виводять ii за межi баченого не один десяток разiв. Iх краще сприймати як реалiстичну метафору, нiж як просто реалiзм.

Як i кожен неординарний антивоeнний твiр, ця картина багаторiвнева. Це i особиста драма, трагедiя двох братiв, Джин Те i Джин Сока, несподiвано кинутих у пекло вiйни, змушених вчитись виживати i рятувати один одному не тiльки тiло, а й душу. Старший, який не довчився i робить чоботи, виявляe якостi мало не суперменськi. Бойовi епiзоди з його участю знято так, що не будуть нудьгувати навiть прихильники бойовикiв. А от як змiнюeться його мотивацiя – це зацiкавить трохи iнше коло глядачiв. Спочатку його хвилюe тiльки життя брата, якого вiн ростив, наче батько. Джин Сок на вiйнi – наче дитина, вiн нiколи не тримав в руках зброю, мало не втрачаe бажання жити пiсля першого ж бою. I Джин Те береться за найнебезпечнiшi завдання, аби швидше отримати медаль, бо, як пообiцяв командир, це дасть йому можливiсть вiдправити молодшого додому. Вiн стаe супербiйцем дуже швидко – природжений лiдер та воiн, якому потрiбна була саме вiйна для того, щоб повнiстю розкрити якостi, що дрiмали в ньому.

Цю стрiчку можна визнати зразковою воeнною драмою, якщо вiдкинути трохи надуманi i малоймовiрнi повороти в долях братiв-солдатiв. З iншого боку, саме цi повороти e емоцiйним ядром стрiчки, виводять ii за межi баченого не один десяток разiв. Iх краще сприймати як реалiстичну метафору, нiж як просто реалiзм.

Продовжити читання “38-а паралель”

Мiранда з льодом

Мiранда з льодом (Miranda / Миранда со льдом). Великобританiя-Нiмеччина, 2002. Режисер Марк Манден. У ролях: Крiстiна Рiччi, Джон Сiмм, Кайл Маклахлен, Джон Херт, Каван Клеркiн.

К1, четвер 10 листопада, 23.15

Бiблiотекар Френк (Сiмм) закохуeться у Мiранду (Рiччi), але пiсля того, як дiвчина раптово зникаe, вiн дiзнаeться, що у неi було багато обличь: i танцiвниця, високооплачувана садистка за викликом, i аферистка. З блиском закiнчивши аферу з нерухомiстю, Мiранда вирушаe в Лондон, де ii чекаe новий замовник, не здогадуючись, що ii розшукуe Френк… Чергова незвичайна й загадкова роль талановитоi Рiччi.

Мiранда з льодом (Miranda / Миранда со льдом). Великобританiя-Нiмеччина, 2002. Режисер Марк Манден. У ролях: Крiстiна Рiччi, Джон Сiмм, Кайл Маклахлен, Джон Херт, Каван Клеркiн.

К1, четвер 10 листопада, 23.15

Бiблiотекар Френк (Сiмм) закохуeться у Мiранду (Рiччi), але пiсля того, як дiвчина раптово зникаe, вiн дiзнаeться, що у неi було багато обличь: i танцiвниця, високооплачувана садистка за викликом, i аферистка. З блиском закiнчивши аферу з нерухомiстю, Мiранда вирушаe в Лондон, де ii чекаe новий замовник, не здогадуючись, що ii розшукуe Френк… Чергова незвичайна й загадкова роль талановитоi Рiччi.

Iлюзiя польоту

Iлюзiя польоту (Flightplan / Иллюзия полета). Трилер. США, 2005. Режисер Роберт Швентке. Уролях: Джодi Фостер, Пiтер Сарсгаард, Шон Бiн, Ерiка Крiстенсен, Марлен Лоустон.

На висотi 40 000 футiв у сучасному <Боiнгу> Кайл Претт (Фостер) стикаeться з найгiршим жахом для будь-якоi матерi – ii шестирiчна дочка Джулiя (Лоустон) безслiдно зникаe посеред перельоту з Берлiну до Нью-Йорка. Морально спустошена раптовою смертю чоловiка, Кайл вiдчайдушно бореться з обставинами, намагаючись не втратити здоровий глузд. Нiхто не хоче вiрити вдовi, яка перенесла тяжку втрату, i всi докази вказують на те, що ii дочка нiколи не була на борту лiтака…

Фостер дала згоду на зйомки на початку травня 2004 р. <Мiй вибiр фiльмiв може виглядати загадково, - каже акторка. - Насправдi вiн залежить вiд того, що захоплюe мою увагу у даний вiдрiзок часу. Я поставила собi нормальне i водночас божевiльне питання: що я буду робити i як далеко я зайду, якщо щось трапиться з моeю дитиною? Те, що довелось пережити моiй героiнi, зачарувало мене>. Одного разу Фостер мало не загубила сина в парку атракцiонiв, тому iй не треба пояснювати, що вiдчуваe розгублена матiр. В оригiнальному сценарii головна роль була чоловiчою, однак актриса переконала студiю i режисера Швентке (<Небо!>, <Тату>), що сюжет буде бiльш драматичним, якщо в його центрi опиниться жiнка: <Я впевнена, що чоловiк знаe, як вiдокремити себе вiд своei дитини. Але у жiнок ця здатнiсть вiдсутня>.

Iлюзiя польоту (Flightplan / Иллюзия полета). Трилер. США, 2005. Режисер Роберт Швентке. Уролях: Джодi Фостер, Пiтер Сарсгаард, Шон Бiн, Ерiка Крiстенсен, Марлен Лоустон.

На висотi 40 000 футiв у сучасному < Боiнгу> Кайл Претт (Фостер) стикаeться з найгiршим жахом для будь-якоi матерi – ii шестирiчна дочка Джулiя (Лоустон) безслiдно зникаe посеред перельоту з Берлiну до Нью-Йорка. Морально спустошена раптовою смертю чоловiка, Кайл вiдчайдушно бореться з обставинами, намагаючись не втратити здоровий глузд. Нiхто не хоче вiрити вдовi, яка перенесла тяжку втрату, i всi докази вказують на те, що ii дочка нiколи не була на борту лiтака…

Продовжити читання “Iлюзiя польоту”

Його дiвчина П’ятниця

Його дiвчина П’ятниця (His Girl Friday / Его девушка Пятниця). США, 1940. Режисер
Говард Хоукс. У ролях: Керi Грант, Розалiнд Расселл, Ральф Белламi, Джин Локхарт, Хелен Мак, Ернест Труекс.

Киiв, середа 9 листопада, 21.30

Редактор Волтер Бернс (Грант) манiпулюe нещасним засудженим Квейленом для того, щоб вирвати свою колишню дружину (Расселл) з пазурiв ii нового нареченого, втримати на роботi свого найкращого репортера – ii ж, нарештi, розбити своiх конкурентiв у справi розкриття корумпованоi полiтичноi системи, яка вимагаe смертi Квейлена… Римейк стрiчки “Перша сторiнка”, в який додали чимало додаткових сюжетних лiнiй – загальновизнана класика голлiвудськоi комедii, набагато краща за iншi римейки цiei картини, в тому числi “Перемикаючи канали”. Море якiсних жартiв, чудовi актори, блискучий сценарiй. Рекомендуeться усiм без винятку.

Його дiвчина П’ятниця (His Girl Friday / Его девушка Пятниця). США, 1940. Режисер Говард Хоукс. У ролях: Керi Грант, Розалiнд Расселл, Ральф Белламi, Джин Локхарт, Хелен Мак, Ернест Труекс.

Киiв, середа 9 листопада, 21.30

Редактор Волтер Бернс (Грант) манiпулюe нещасним засудженим Квейленом для того, щоб вирвати свою колишню дружину (Расселл) з пазурiв ii нового нареченого, втримати на роботi свого найкращого репортера – ii ж, нарештi, розбити своiх конкурентiв у справi розкриття корумпованоi полiтичноi системи, яка вимагаe смертi Квейлена… Римейк стрiчки “Перша сторiнка”, в який додали чимало додаткових сюжетних лiнiй – загальновизнана класика голлiвудськоi комедii, набагато краща за iншi римейки цiei картини, в тому числi “Перемикаючи канали”. Море якiсних жартiв, чудовi актори, блискучий сценарiй. Рекомендуeться усiм без винятку.